Jag tänkte på det senast idag. " undrar hur den europeiska industrin och bilindustrin ser ut om 10år"
Jag stannade en natt i Wolfsburg när jag körde motorcykel i Tyskland tidigare. Pratade lite med servitrisen på hotell restaurangen när jag åt. Hon sa bara här i denna staden ska det läggas ner 4 stora fabriker nu. Hon sa vad ska alla som jobbar där gör sen?
Helt hemskt är det vad makthavare här har gjort mot bilindustrin

Man har mer eller mindre fört krig mot en uppfinning som varit under kontinuerligt förfinande i över 100 år, och där vi i väst besuttit spektakulär spetskompetens
Sen ska man bli förvånad när det visar sig att andra kan göra elbilar i princip lika bra om inte bättre, när att göra en elbil är typ som att göra en eltandborste
Maken på politisk idioti har sällan skådats, och skadan man åsamkat bilindustrin är irreversibel. Det gör ont i magen när man filosoferar över hur mycket ännu bättre man hade kunnat göra den fantastiska förbränningsmotorn om inte pucko politikerna hade hoppat in och kukat ur
”Jag vill inte diskutera. Men jag vet bäst.”
Har du varit i Kina och/eller någonsin haft en dialog med en standing committee member?
Det är ju faktiskt läskigt att ge sig in i en diskussion på nätet när man inte vet om man kommer få storstryk eller inte

Det fantastiska med internet är att man kan stöta på precis vem som helst hur som helst, och det finns väldigt många personer som är betydligt mer erfarna och eller intelligenta än en själv, förr eller senare upptäcker man det i en debatt
En tråd för allmänt Kinatyckande. Inte alls någon inbjudan till grälsjuk ordväxling till ingen nytta.
Du får läsa tidigare inlägg igen och gå vidare i livet. Kanske rentav utveckla dina egna tankar om Kina om du tycker att ämnet är givande. Annars avstå.
Kör snyggt!
Jag tror ditt beteende i den här tråden ironiskt nog har blivit en ganska perfekt förklaring på varför det globala världsläget ser ut som det gör idag

Men det är bara vad jag tror

Nu ska jag köra lite rakt fram har jag tänkt, får se hur det går