Kilo avgår

Araikaj skrev:
Så jag röstar mer på hur jag vill att samhället ska se ut än för tillfällig egen vinning, men det kanske är en korkad inställning de flesta i landet rösta ju annorlunda än jag?

Absolut inte, man kan inte bara sluta bry sig om sina medmänniskor. Men man ska för den skull inte dalta så jävligt som det har gjorts de senaste åren. Att sänka A-kassan tror jag är ett bra knep för att få ut många ur systemet som utnyttjar det hela lite väl aktivt. Jag har själv använt mig av a-kassa och det var ju pinsamt lättförtjänta pengar, som någon måste betala.
Och tro mig, jag är den första att be om förlåt till er andra om det nu går åt helvete.

Fotrally, det lär bli betydligt enklare för mig att samla på mig mer pengar än vad det hade varit om fetknoppen fortfarande hade bestämt. Mitt mål här i livet är iaf att bli rik och leva utomlands de sista 25-30 åren, mao flytta mellan 30-40. Så jag tänker framåt för min egen del.

Dee cati

1. "Att sänka A-kassan tror jag är ett bra knep för att få ut många ur systemet som utnyttjar det hela lite väl aktivt."

Hur många är dom då, bortsett ifrån de svin som knäcker extra svart samtidigt som de stämplar (alternativt åker till tyskland o köper förtunningsmedel som de sedan säljer dyrt här hemma): säger bara - "häng dom högt, jävla parasiter"!

2. "Jag har själv använt mig av A-kassa och det var ju pinsamt lättförtjänta pengar, som någon måste betala."

Jag har åxå stämplat men inte såg jag det som lättförtjänta pengar, de var pengar som rädda mig då jag inte kunde hitta något arbete. Hur faan kan du räkna dessa som lättförtjänta, det är ju otroligt tufft och ekonomiskt tungt att vara arbetslös.

Skönt o höra ändå att du bryr dig om dina medmänniskor, känns bra:tummenupp

Araikaj skrev:
2548946 Jag har åxå stämplat men inte såg jag det som lättförtjänta pengar, de var pengar som rädda mig då jag inte kunde hitta något arbete. Hur faan kan du räkna dessa som lättförtjänta, det är ju otroligt tufft och ekonomiskt tungt att vara arbetslös.

De senaste åren har det krävts liten eller obefintlig motprestation för att få ut sin a-kassa. Ett möte med arbetsförmedlingen var tredje månad eller så, där man meddelar att man inte hittat något jobb. DET är lättförtjänta pengar, det.

Skalman skrev:
2548958 De senaste åren har det krävts liten eller obefintlig motprestation för att få ut sin a-kassa. Ett möte med arbetsförmedlingen var tredje månad eller så, där man meddelar att man inte hittat något jobb. DET är lättförtjänta pengar, det.

Inte om man bara lever på A-kassa, tro mig jag vet då är det ett helvete att få saker o ting att gå ihop!

Skalman skrev:
2548958 De senaste åren har det krävts liten eller obefintlig motprestation för att få ut sin a-kassa. Ett möte med arbetsförmedlingen var tredje månad eller så, där man meddelar att man inte hittat något jobb. DET är lättförtjänta pengar, det.

De senaste åren har man kunnat tjäna 2000:- om året på att strunta i TV-licensen.
Om man nu gör det trots att man har över 1.5mille i intäkter, varför skulle det då inte finnas parasiter i andra änden av skalan?

(jag går inte ens in på hur mycket pengar man tjänar på att anställa folk svart, det var bara ett exempel)

Araikaj skrev:
2548966 Inte om man bara lever på A-kassa, tro mig jag vet då är det ett helvete att få saker o ting att gå ihop!

För det första var det inte det det handlade om, utan om det var lättförtjänta pengar eller inte. Jo, det är/var OERHÖRT lättförtjänta pengar.

För det andra så levde vet jag hur det är att leva på a-kassa/aktivitetsstöd. Det gjorde jag själv på 680kr/dag under knappt två års tid. Månaderna när studielånet skulle betalas var det lite tungt, men annars hade jag inga större problem med att få ihop ekonomin.

GuW, tror du att ministrar på Lidingö är de enda som inte betalar sin tv-licens, eller tror du att samma fusk även existerar i låglönefältet?

Last edited:
Skalman skrev:
2548996
GuW, tror du att ministrar på Lidingö är de enda som inte betalar sin tv-licens, eller tror du att samma fusk även existerar i låglönefältet?

Näe, men jag menar att är man så jävla girig om man har det så bra ställt att man myglar med såna skitsummor (tv-licens och svarta pigor), då ska man kanske inte klaga på att pigorna man har svartanställt stämplar samtidigt heller.

Det har med trovärdighet att göra, förövrigt önskade jag Sahlin en enkel resa åt helvete när hon myglade också...

"För det första var det inte det det handlade om, utan om det var lättförtjänta pengar eller inte. Jo, det är/var OERHÖRT lättförtjänta pengar."
Vad var det inte det handla om?

Så du väljer hellre dessa stålar än att jobba eller...? Själv tycker jag att det är skit att vara arbetslös och därför gillar jag idén om att man ska kunna överleva även ekonomiskt under denna period. Själv erhöll jag 632 kr/dag o tyckte att det var väldigt bra rent ekonomsikt, jämfört med socialen eller ingenting.

Många verkar inte fatta vad det handlar om: lättförtjänta pengar, nä Ni är arbetslösa och därför får ni ut klart mindre pengar än när man jobbar.:huvet

Nåväl, jag skiter i det här nu 2007 tänker jag stämpla, sälja svart-sprit, jobba svart samt använda mig av likadana tjänster, och om jag blir sjuk ja då får jag dricka lite hårdare än vanligt, för någon sjukvård lär det ju inte finnas kvar för en som tror på sänkta skatter o höjda försäkringar utan att ha lagliga pengar att betala med.
Rock on!

Araikaj skrev:
2549060 "För det första var det inte det det handlade om, utan om det var lättförtjänta pengar eller inte. Jo, det är/var OERHÖRT lättförtjänta pengar."
Vad var det inte det handla om?

Så du väljer hellre dessa stålar än att jobba eller...? Själv tycker jag att det är skit att vara arbetslös och därför gillar jag idén om att man ska kunna överleva även ekonomiskt under denna period. Själv erhöll jag 632 kr/dag o tyckte att det var väldigt bra rent ekonomsikt, jämfört med socialen eller ingenting.

Många verkar inte fatta vad det handlar om: lättförtjänta pengar, nä Ni är arbetslösa och därför får ni ut klart mindre pengar än när man jobbar.:huvet

Nåväl, jag skiter i det här nu 2007 tänker jag stämpla, sälja svart-sprit, jobba svart samt använda mig av likadana tjänster, och om jag blir sjuk ja då får jag dricka lite hårdare än vanligt, för någon sjukvård lär det ju inte finnas kvar för en som tror på sänkta skatter o höjda försäkringar utan att ha lagliga pengar att betala med.
Rock on!

Frågan var inte om det var svårt att leva på a-kassa eller inte. Frågan var inte heller hur man mår psykiskt och fysiskt när man lever på a-kassa. Det var det det INTE handlade om.
Frågan var om det var lättförtjänta pengar eller ej, dvs om det var enkelt att få ut sin ersättning eller om det krävs någon motprestation. Detta är väl tredje gången jag förklarar det.

När sa jag att jag hellre tar a-kassa än jobbar?

Skalman skrev:
2549434 Frågan var inte om det var svårt att leva på a-kassa eller inte. Frågan var inte heller hur man mår psykiskt och fysiskt när man lever på a-kassa. Det var det det INTE handlade om.
Frågan var om det var lättförtjänta pengar eller ej, dvs om det var enkelt att få ut sin ersättning eller om det krävs någon motprestation. Detta är väl tredje gången jag förklarar det.

När sa jag att jag hellre tar a-kassa än jobbar?

OK, NU förstår jag!:tummenupp

Araikaj skrev:
2546547 de 1500 anställda inom de statliga verk som nu blir arbetslösa när företagen säljs ut

Dessa femtonhundra, om de blir arbetslösa beror de väl på att de inte håller måttet alternativt inte behövs? I så fall är det väl alldeles utmärkt att de slipper den arbetsmarknadspolitiska åtgärd man kan kalla deras arbetsplats för?
För övrigt tror jag det är femhundra personer och det är myndigheter som ska läggas ner, inte verk som ska säljas, om vi syftar på samma sak?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg