Killar, byta ut kvinnan, moralfråga eller ej.

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
tassen skrev:
Hon jobbar ju inte, hon gör det för att det är kul.... :yoparty

Tänk att få lappa den där ...grannen som stör dig på nätterna, eller han som snodde din tjej på krogen, osv...Kia har det perfekta terrornöjet....

Var på ett möte underförmiddagen, träffade några intressanta människor då.
Så jag sa som det var, att jag rent i undersöknings syfte ville veta om de skulle göra vissa saker bara om prislappen var den rätta.
Efter en lång lunch så skulle jag samman fatta det hela....

Gissa svaret, :tummenupp , !!!

Du har förstått alltihopa alldeles rätt. :Bugar

Men varför vill man lägga vantarna på någon annans surt förvärvade slantar. :va

Vad är det för fel på "blandekonomi", där man lägger lika delar i en pott, som ska räcka till gemensamma omkostnader. Det man själv får över roar man sig med.

Och självklart måste man ju jobba för att förtjäna sitt leverbröd.

Själv skulle jag få panik om jag inte hade en egen inkomst, för jag skulle aldrig komma på tanken att kräva att min killes pengar ska räcka till mina nöjen. Och bara gå hemma o dra...eller sitta o fika dagarna i ända (som vissa tycks göra) ja..då skulle jag få krupp.

Brudar som räknar med att killen ska försörja dom....dom får väl för fan komma in i matchen.

//Madmedegenplånka. :tomten

Madhonda skrev:
Vad är det för fel på "blandekonomi", där man lägger lika delar i en pott, som ska räcka till gemensamma omkostnader. Det man själv får över roar man sig med.

Hur skoj är det om man har helt olika nivåer på inkomst?
"Ledsen gumman/gubben"*, det blir camping i Växjö i år igen - sen drar jag med polarna i vinter till Aspen och åker skidor. Du kan ju inte pröjsa för dig"

*= könsneutral benämning/politiskt korrekt

Madhonda skrev:

Själv skulle jag få panik om jag inte hade en egen inkomst, för jag skulle aldrig komma på tanken att kräva att min killes pengar ska räcka till mina nöjen. Och bara gå hemma o dra...eller sitta o fika dagarna i ända (som vissa tycks göra) ja..då skulle jag få krupp.

Brudar som räknar med att killen ska försörja dom....dom får väl för fan komma in i matchen.

Bland ekonomi funkar jätte bra nästan jämt där båda lägger lika stora delar. Men vad händer om den ena parten bli sjuk och inte kan jobba? Eller om den andra parten vinner stor vinsten på lotto? Nha, tycker nog mera att kan man dela sitt liv med den man älskar så kan man nog dela på pengarna åxå... :va :tungan

Emmi skrev:
Om man inte vill dela med sig av sina pengar när/om man separerar så skriver man ett "kommer-inte-på-vad-det-heter" innan man flyttar ihop/gifter sig.

Det är väl inte svårare än så.

Äktenskapsförord! :)

Edit: Något sen... :va

Last edited:
Markus skrev:
"Ledsen gumman/gubben"*, det blir camping i Växjö i år igen - sen drar jag med polarna i vinter till Aspen och åker skidor. Du kan ju inte pröjsa för dig"

Man får väl självklart ha lite modifikation på det hela.

Det jag menar är såna som räknar med att nån ska försörja dom rakt av. Gör man så gott man kan, så får man väl såklart ge o ta.

Det har ju diskuterats om tjejer som vill hindra sina pojkvänner att köpa hojar för sina egna pengar för dom tyckt att pengarna ska räcka till dom. Det tycker jag är knasigt.

Madhonda skrev:

Lat,bortskämd,oduglig lyxhustru som drabbats av girighet. Så kan man sammanfatta det som tråden handlade om från början.

Finns MadHonda På Riktigt ??
Om du finns , så är det precis dig jag vill ha.... :pannkyss

Markus skrev:

Man måste väl inte vara så fyrkantig?
Du fattade ju hur MadHonda menade :7peta

tassen skrev:
Lat,bortskämd,oduglig lyxhustru som drabbats av girighet. Så kan man sammanfatta det som tråden handlade om från början.

Finns MadHonda På Riktigt ??
Om du finns , så är det precis dig jag vill ha.... :pannkyss

Ställ dig i kön, ok... :fatta!

Markus skrev:

Klart man ska dela.. Inte slaviskt utan med sunt förnuft. Om jag träffade någon som räknade kronor och ören när man är på krogen, semestern eller vad som helst så skulle jag nog inte stå ut speciellt länge. Även om det var jag som tjänade mest..

Man delar väl så gott det går.. Jag skulle dock aldrig begära att min flickvän stoppade pengar i min hoj etc... Däremot kanske man skulle dela på bilen, soffan, tv´n osv.. Dessutom kan man (läs jag) av ren välvilja och generositet sponsra saker man själv, direkt, får ut något utav.. Men jag skulle, som sagt, aldrig kräva det tillbaka..

Madhonda skrev:
...
Det har ju diskuterats om tjejer som vill hindra sina pojkvänner att köpa hojar för sina egna pengar för dom tyckt att pengarna ska räcka till dom. Det tycker jag är knasigt.

:klappar WORD!

Biturbo skrev:
Klart man ska dela.. Inte slaviskt utan med sunt förnuft. Om jag träffade någon som räknade kronor och ören när man är på krogen, semestern eller vad som helst så skulle jag nog inte stå ut speciellt länge. Även om det var jag som tjänade mest..

Man delar väl så gott det går.. Jag skulle dock aldrig begära att min flickvän stoppade pengar i min hoj etc... Däremot kanske man skulle dela på bilen, soffan, tv´n osv.. Dessutom kan man (läs jag) av ren välvilja och generositet sponsra saker man själv, direkt, får ut något utav.. Men jag skulle, som sagt, aldrig kräva det tillbaka..
Otroligt fina ord...TACK! Här sitter hjärtat på rätt ställe, och hjärnan med för den delen.../ Nettan :tummenupp

Nettan skrev:
Otroligt fina ord...TACK! Här sitter hjärtat på rätt ställe, och hjärnan med för den delen.../ Nettan :tummenupp

Vill inte förta stämningen...men är inte det sista som Biturbo skrev ganska självklart för många killar? Frågan är väl hur självklart det är för tjejer i samma situation, eller finns inte dom??

Zlide skrev:
Vill inte förta stämningen...men är inte det sista som Biturbo skrev ganska självklart för många killar? Frågan är väl hur självklart det är för tjejer i samma situation, eller finns inte dom??
Jag tror det är ganska självklart för de flesta tjejer och killar. Dock är det så för de flesta jag känner och vet om att de har delad ekonomi vilket helt enkelt gör att det inte finns nåt ditt och mitt, utan vårat. Så vill en person ha en MC så ska det vara inom vad ekonomin klarar så att den andra personen kan få något likvärdigt senare, naturligtvis inte räkna ören men så att båda är nöjda. Det här är ju när man har bott ihop ett längre tag i och för sig.

Men för att vända på det hela så brukar det i de förhållandena allt för ofta vara killen som behöver en ny dator när den gamla inte klarar de nya spelen, ny båt eller mc till sommaren samt en häftigare bil medan tjejen påpekar att taket läcker och att hunden ätit upp soffan. Så det med att tjejen klagar på mc-köpet utan anledning är inte alltid helt sant. :)

Sen att det blir bråk när folk går ifrån varann är ju inte så konstigt, man går ju inte ifrån varandra för att man trivs så bra ihop. Däremot kan man ju försöka vara sjysst mot den man tidigare delat sitt liv med så man inte drar ut på saker och ting i onödan.

Last edited:
Orca69 skrev:
...allt för ofta vara killen som behöver en ny dator när den gamla inte klarar de nya spelen, ny båt eller mc till sommaren samt en häftigare bil medan tjejen påpekar att taket läcker och att hunden ätit upp soffan. Så det med att tjejen klagar på mc-köpet utan anledning är inte alltid helt sant. :)

Sen att det blir bråk när folk går ifrån varann är ju inte så konstigt, man går ju inte ifrån varandra för att man trivs så bra ihop. Däremot kan man ju försöka vara sjysst mot den man tidigare delat sitt liv med så man inte drar ut på saker och ting i onödan.

:rofl :rofl
AAAHAHAHAHA!
Bra skrivet och helt sant!! Jo det här med killar och leksaker...vad beror det på att vi leker oss gm livet när inte tjejjor gör det!?? Hmm kanske ska gå o kolla taket dåra...ska bara köra klart med bilbanan först... :hihi

Stå i kön....

Biturbo skrev:
Ställ dig i kön, ok... :fatta!

Har aldrig förtått det där med kösystem å vad det är bra för, inget för mig,så jag tar vägen rakt fram bara.. sorry om du står kvar i kön. :lol :rofl

Zlide skrev:

:rofl :rofl
AAAHAHAHAHA!
Bra skrivet och helt sant!! Jo det här med killar och leksaker...vad beror det på att vi leker oss gm livet när inte tjejjor gör det!?? Hmm kanske ska gå o kolla taket dåra...ska bara köra klart med bilbanan först... :hihi
Tycker oxå det är roligt med leksaker juh :) har aldrig nekat gubben att köpa ngt. tror jag....vi är precis lika tokig i hojar båda två, så för oss är det självklart att ha en varsinn leksak :)

Mirran skrev:
Tycker oxå det är roligt med leksaker juh :) har aldrig nekat gubben att köpa ngt. tror jag....vi är precis lika tokig i hojar båda två, så för oss är det självklart att ha en varsinn leksak :)

"-Jag vill oxå bli brandman..." :D

Härligt! :tummenupp
Du bevisar att det finns hopp för mänskligheten!
Vad är det för vits med att bli så jädrans vuxen??
Huvudsaken man har kul juh!!
Skippar man allt som inte är kul/skönt/går att äta så kan man ju dö lycklig sen! :rolleyes:

Last edited:
Zlide skrev:

"-Jag vill oxå bli brandman..." :D

Härligt! :tummenupp
Du bevisar att det finns hopp för mänskligheten!
Vad är det för vits med att bli så jädrans vuxen??
Huvudsaken man har kul juh!!
Skippar man allt som inte är kul/skönt/går att äta så kan man ju dö lycklig sen! :rolleyes:

Det är omoget att vara vuxen. :mattias
Det är först när man låter sig vara barnslig man inser att man är vuxen.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8