Killar, byta ut kvinnan, moralfråga eller ej.

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
Välkommna till 2000 talet, för många år sedan så förväntades mannen att försörja hela familjen medans kvinnan skötte markservicen hemma, sen kom det här med jämlikhet och då skulle kvinnan ut i arbetslivet och tjäna egna pengar.

Kvinnor tjänar oftast fortfarande mindre än män än idag, just därför tycker många kvinnor att mannen skall skjuta till pengar för att jämlikhet skall råda, det är altså inget fel på kvinnnan utan det är samhällets fel att det är så.

Om kvinnor & män hade haft samma lön så hade det varit enklare, men så är det inte, just därför uppstår dessa konflikter och dålig balans på ekonomin gör att förhållanden spricker.

Dom pengar som man har slitit ihop med utlandsjobb & hundratals timmar övertid under många år är inget man skänker bort hälften av bara för att det skall vara rättvist.

Det finns faktiskt ärliga sätt att tjäna bra med pengar på, men det innebär oftast hårt jobb i åratal och att man väljer bort socialt liv, fritid samt allt annat bara för att tjäna pengar, frågan är om det är värt allt slit bara.

Den enkla vägen att bli rikare är att vara en kvinna med rymligt samvete som skor sig på vad mannen har tjänat in, det kan man klassa som prostituerad, parasit eller liknande, men det är deras eget val.

GSXR1100R skrev:
Välkommna till 2000 talet... blablabla

Uppfattar mig knappast som en egotrippad manschovinist med tvivelaktig kvinnosyn, men jag är beredd att hålla med dig!! :tummenupp

Det är faktiskt lite taskigt att vi män inte kan utnyttja våra fysiska egenskaper lika lätt för att tjäna såna pengar...det skulle väl inte finnas så många kunder menar jag..? Ska vi uppnå jämlikhet ska väl det gälla på alla plan?? :confused:

Fram för fler kvinnliga torskar!! :banana :3freak

Zlide skrev:

Det är faktiskt lite taskigt att vi män inte kan utnyttja våra fysiska egenskaper lika lätt för att tjäna såna pengar...
Fram för fler kvinnliga torskar!! :banana :3freak

:tummenupp ...har du provat ,??, finns en hel del kvinnor som vill.... :7peta

Zlide skrev:

"-Jag vill oxå bli brandman..." :D

Härligt! :tummenupp
Du bevisar att det finns hopp för mänskligheten!
Vad är det för vits med att bli så jädrans vuxen??
Huvudsaken man har kul juh!!
Skippar man allt som inte är kul/skönt/går att äta så kan man ju dö lycklig sen! :rolleyes:
Sitt ansvar måste man ju ändå ta när man har två snorisar och alla krav och måsten som följer med det...men det är ju oxå viktigt att man själv njuter av livet och har skoj :)

Mirran skrev:
Sitt ansvar måste man ju ändå ta när man har två snorisar och alla krav och måsten som följer med det...men det är ju oxå viktigt att man själv njuter av livet och har skoj :)

Prexis! :tummenupp

Har själv två snorisar varav vårdnad om en.
De är prio. Men om föräldrarna lever ett eget liv o mår bra,
smittar det av sig på barnen tror jag. Har sett exempel på föräldrar som glömmer bort sig själva...o till slut så är barnen så stora att de ledsnar på allt daltande från föräldrarna som egentligen bara har svårt att hitta en mening med sina egna liv... Det är lite sorgligt.

Istället för att tacka nej till allt möjligt bara för att man har barn så går det ju faktiskt att ta med dem. (kanske inte till en stökig pub...men...) Min son har varit med på allt möjligt konstigt. Han verkar vara harmonisk o må bra.

tassen skrev:
:tummenupp ...har du provat ,??, finns en hel del kvinnor som vill.... :7peta

Näe...fan vad korkat. Hade man tagit betalt varje gång så skulle jag kunnat ha lika många leksaker som du! :tummenupp
Det leder mig osökt in på frågan om du har testat??

Det kanske kan bli en partifråga om vi går med i MI (manligt initiativ)
*Manlig eskortservice en jämlikhetsfråga! :hihi

Varför inte? Vi legaliserar aktiviteten när kvinnan själv får välja. Sen höjer vi kvinnolönerna och tar vi tillbaka en del när de har presterat lite. Både business and pleasure på samma gång..

Zlide skrev:

Näe...fan vad korkat. Hade man tagit betalt varje gång så skulle jag kunnat ha lika många leksaker som du! :tummenupp
Det leder mig osökt in på frågan om du har testat??

Det kanske kan bli en partifråga om vi går med i MI (manligt initiativ)
*Manlig eskortservice en jämlikhetsfråga! :hihi

Varför inte? Vi legaliserar aktiviteten när kvinnan själv får välja. Sen höjer vi kvinnolönerna och tar vi tillbaka en del när de har presterat lite. Både business and pleasure på samma gång..

Vissa frågor blir obesvarade.... :) och ja, jag uppskattar alla leksaker jag har.

Jag ställer upp i partiet, när är mötet ?? :tummenupp
Rätt kvinna på rätt plats, inte fel tänkt.
Att en kvinna tjänar mer än mig, inga problem, bara hon betalar för sig. :tungan

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...