Killar, byta ut kvinnan, moralfråga eller ej.

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
tassen skrev:
Menar nog närmast i massmedia, plus att det var hon som började, långt tidigare. Verkar mer som att han tröttnat på hennes uterännade
Ah, I see. Inte heller detta visste jag om:rodnar
They are both bad!

Tänk, vad skönt att slippa var miljonär:)

En tråd som ballat ur med 2 brudar i täten! :banana

Denna tråden hoppar rakt in i sporthoj.com topp 50-listan! :tummenupp

Man kan ju undra vad den nya 25 åriga barnflickan ser hos en man på 65 år. Vad har de gemensamt, hon vill ju bara åt hans pengar. Finns för många blonda, silicon fyllda slampor i Sverige, tyvärr sanning och de ändå som styr om de ska sära på sina ben är hur mycket pengar gubben har.

Jag kan bara säga att jag aldrig skulle sänka mig så lågt att jag tog några pengar i ett sådant läge. Å för dem som säljer sin självkänsla och självrespekt så lågt, och för de som tycker att det är ok, känner jag mest förakt.

Maxxi skrev:
Man kan ju undra vad den nya 25 åriga barnflickan ser hos en man på 65 år. Vad har de gemensamt, hon vill ju bara åt hans pengar. Finns för många blonda, silicon fyllda slampor i Sverige, tyvärr sanning och de ändå som styr om de ska sära på sina ben är hur mycket pengar gubben har.

Men de gillar båda att titta på film, umgås med vänner, dyra bilar och resa till avlägsna platser. De har hittat varandra. Sann kärlek. Soulmates.
:wiggle

Kia skrev:
E man gift och inget är skrivet så delar man lika.
glömde du inte: :rolleyes: nu?

Alltså, om jag gifte mig å inga papper skrevs å vi senare gick isär. Då skulle jag väl ta MINA grejor och han SINA och de GEMENSAMMA, delar man på.

TinaTjejen skrev:
glömde du inte: :rolleyes: nu?

Alltså, om jag gifte mig å inga papper skrevs å vi senare gick isär. Då skulle jag väl ta MINA grejor och han SINA och de GEMENSAMMA, delar man på.

Javisst så enkelt är det!

:tummenupp

Kia skrev:
Helt klart, vill man säkra sina stålar skriv äktenskapsförord. Men antar att när k*ken står är halva förståndet borta.... eller så glöms det bort i kärlekens rus. Men finns det inget skrivet måste det ju vara mest rättvist för ett par som levt ihop i många många år att dela upp tillgångarna lika?? Eller helt ge fan i att gifta sig, då gäller ju sambo lagen å då tar man ju med sig det man tog in??? :Bugar :7peta

"MÄN ÄR DJUR"...jag känner igen resonemanget...
Du borde bli politiker!! :tummenupp

Maria skrev:
Så att om du är den personen som går in i ett förhållande med 10 miljoner i bagaget tycker du även då att det är rättvist att han får 5 miljoner av dig?

Ahaaa!! Första ggn jag inser att det är bra att tjäna så lite som möjligt.. :va

Blanco skrev:
Detta va en "nyttig" tråd..... Jag ska akta mig väääääldigt mycket för flickor som dig :arsele

Du kan vara alldeles lugn. Jag gifter mig bara med snubbar som har fett med stålar... ;) Men tack ialla fall. :)

Markus skrev:
Din taktik verkar inte lyckas då du nu än en gång står inför en lång kall vinter full av utomhusjobb.
:rofl

Lappar bilar gör jag bara för nöjes skull. ;) Mycket motion, frisk luft och så träffar man massor av trevliga människor. :7peta

Blanco skrev:
Då ska jag se till att förvara MINA pengar i madrassen, så att bara skulderna finns på pappret, om jag skulle skilja mig nån gång :D

Japp, det ska inte synas ett dugg att det finns.
Som egenföretagare,enskilld firma, så är det åxå så att hon ska ha hälften av alla tillgångar av det, minus skulder. Fordon delas, allt, ända ner till tandpetarna. :D

Så det är bara att sälja av och lägga pengar på hög innan..... :fatta! :lol

Markus skrev:
No shit, du jobbar väl utomhus?

PS.
Snart är det köldgrader, ta fram öronlappsmössan. :tummenupp

:rofl
Hon jobbar ju inte, hon gör det för att det är kul.... :yoparty

Tänk att få lappa den där ...grannen som stör dig på nätterna, eller han som snodde din tjej på krogen, osv...Kia har det perfekta terrornöjet....

Var på ett möte underförmiddagen, träffade några intressanta människor då.
Så jag sa som det var, att jag rent i undersöknings syfte ville veta om de skulle göra vissa saker bara om prislappen var den rätta.
Efter en lång lunch så skulle jag samman fatta det hela....

Gissa svaret, :tummenupp , !!!

Tycker väl i och försig att det stämmer att man ska dela om man är gifta...
Absolut de som varit gifta i oändligt många år och byggt upp livet, ekonomin o.dyl. tillsammans.
Men om gubben nu blivit så gubbsjuk att han väljer att göra på detta sättet så låt honom bita i det sura äpplet..Han kommer ångra sig.. när han upptäcker vad denna 25 åring eller vad det nu va, e ute efter..Säkert inte en man att leva med på 65 år.
Vore jag hans hustru skulle jag låta honom och pengarna vara, skulle inte vilja ha nåt som tillhört ett sådant avskum..
Tids nog, när han insett att han verkligen snavat omkull, kommer han krypande tillbaks och då har man chansen att bräcka honom rejält.
Nettan

Om man inte vill dela med sig av sina pengar när/om man separerar så skriver man ett "kommer-inte-på-vad-det-heter" innan man flyttar ihop/gifter sig.

Det är väl inte svårare än så.

Ska det behövas i ett modernt samhälle, det är väl frågan? Speciellt kvinnor brukar ju komma med den motfrågan när man diskuterar annan problematik... :7peta

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg