Killar, byta ut kvinnan, moralfråga eller ej.

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
Kia skrev:
Han visste väl va han gav sig in på när han gifte sig med mig isf. Ville han inte att jag skulle ha nåt vid en ev skiljsmässa hade han all möjlighet i världen att skriva ett äktenskapsförord. Så finns det inget skrivet så jaa då tycker jag att jag ska ha hälften. Sån är ju lagen. Inget är gratis.

Du kan inte mena allvar!? Det är isf det sjukaste på länge..

tassen skrev:
Då är du i rätt forum, för här finns det killar så det räcker å blir över till alla tjejer. Åså finns det en till alla som passar åxå. Vill man ha fler så går det åxå att ordna. :lol

Perfekt! Då får jag mina räkningar betalda den här månaden åxå dårå?? ;) Ska vi byta tjänster med varann.... :tungan :yoparty

Kia skrev:
Han visste väl va han gav sig in på när han gifte sig med mig isf. Ville han inte att jag skulle ha nåt vid en ev skiljsmässa hade han all möjlighet i världen att skriva ett äktenskapsförord. Så finns det inget skrivet så jaa då tycker jag att jag ska ha hälften. Sån är ju lagen. Inget är gratis.

Så att om du är den personen som går in i ett förhållande med 10 miljoner i bagaget tycker du även då att det är rättvist att han får 5 miljoner av dig?

Tjoffe skrev:
Du kan inte mena allvar!? Det är isf det sjukaste på länge..

Klar att jag menar allvar. Varför skulle det vara sjukt. Vill man vara säker på nåt, se till att få ner det på papper. Då är ju allt utrett redan från början och båda vet vad de ger sig in i. Lika villkor heter det visst???

Kia skrev:
Perfekt! Då får jag mina räkningar betalda den här månaden åxå dårå?? ;) Ska vi byta tjänster med varann.... :tungan :yoparty

Själv klart, å du betalar mina, bara bränsleräkningen till helicptern idag blev på 28000:-, är det ok ?? men då får du köra med :tungan , å lite sensur kanske då. :tuttar

Kia skrev:
Glöm inte bort att fråga honom om äktenskapsförord innan ni gifter er då. För så sjysst är du väl så att du talar om det??? Att du tänker ta med dig halva hans förmögenhet alltså....

Maria skrev:
Så att om du är den personen som går in i ett förhållande med 10 miljoner i bagaget tycker du även då att det är rättvist att han får 5 miljoner av dig?

Om jag va så het på personen att jag glömde att skriva nåt när vi gick in i förhållandet. Så får jag stå mitt kast. Tyvärr... Livet kan va hårt, men alltid lär man sig nåt.

Kia skrev:
Klar att jag menar allvar. Varför skulle det vara sjukt. Vill man vara säker på nåt, se till att få ner det på papper. Då är ju allt utrett redan från början och båda vet vad de ger sig in i. Lika villkor heter det visst???

Jag är helt förstummad!

Logik och rättvist tänkande är visst nått som saknas helt..

tassen skrev:
Själv klart, å du betalar mina, bara bränsleräkningen till helicptern idag blev på 28000:-, är det ok ?? men då får du köra med :tungan , å lite sensur kanske då. :tuttar

De är helt okej med mig. Men för 28000 ska de va bra k*ulla ska du veta.

tassen skrev:
Åså det där med ironi, lite kul ibland att sticka ut hakan å se om det tar skruv.
Eftersom Tina å du känner mig så bra till skillnad från andra, så antar jag att min kvinnosyn är den som ni säger är den riktiga.... :7peta

Underligt med tanke på att de jag umgås med har en helt annan syn.... :lol
Ärligt talat vart jag först förvånad å sen förbannad, för du missade en viss smiley: :rolleyes:
Jag trodde att jag kanske hade misstagit mig på dig trots allt :gnissla

Tjoffe skrev:
Jag är helt förstummad!

Logik och rättvist tänkande är visst nått som saknas helt..

Men jag fattar inte tankegången bara. Alla är ju medvetna om att ett förhållande kan krascha. Om man då är mång miljonär eller har nåt man är väldigt rädd om. Varför ska de då vara så himla svårt att skriva de på ett litet papper och förklara för sin partner att så här vill jag ha det....???

tassen skrev:
Lite fundering, jag var kanske utydlig, men jämförelsen var från en läkarundersökning om skillnaden till inställningen om när kvinnor och män vill eller kan ha sex. Inte MIN åskt å syn..........
Detta missade jag totalt :confused: (att det var från en läkarundersökning)

tassen skrev:
Du har träffat mig en gång, Lotta likaså, så det är ju klart att då har man bildat sig en uppfattning direkt......
Knappast, men nog märker man vad folk har för inställning till saker och ting och den inställning dina ord beskriver i inlägget du startade tråden med, stämde inte alls med den tass jag träffat, därav tog det skruv ordentligt:rodnar

tassen skrev:
Undrar om det hade blivit samma ståhej om snubben med kuken hade pekat mot en äldre dam.....
Han får väl byta till vem han vill. Otrohet är otrohet och otrohet är förjävligt:nicka

Last edited:
TinaTjejen skrev:
Ärligt talat vart jag först förvånad å sen förbannad, för du missade en viss smiley: :rolleyes:
Jag trodde att jag kanske hade misstagit mig på dig trots allt :gnissla

Jag :Bugar djupt, ber om ursäkt för att jag glömde, :rolleyes: .
Du hade misstagit dig på mig. sånt händer. :yoparty

Kia skrev:
Men jag fattar inte tankegången bara. Alla är ju medvetna om att ett förhållande kan krascha. Om man då är mång miljonär eller har nåt man är väldigt rädd om. Varför ska de då vara så himla svårt att skriva de på ett litet papper och förklara för sin partner att så här vill jag ha det....???

Jag fattar inte din tankegång, eftersom nån har missat att skriva på nått så ska man utnyttja det till max?

Kia skrev:
Om jag va så het på personen att jag glömde att skriva nåt när vi gick in i förhållandet. Så får jag stå mitt kast. Tyvärr... Livet kan va hårt, men alltid lär man sig nåt.

Så lagen säger att är man den som har mest pengar i förhållandet får den andra personen hälften?

TinaTjejen skrev:
Detta missade jag totalt :confused:

tassenUndrar om det hade blivit samma ståhej om snubben med kuken hade pekat mot en äldre dam.....[/QUOTE skrev:
Han får väl byta till vem han vill. Otrohet är otrohet och otrohet är förjävligt:nicka

Menar nog närmast i massmedia, plus att det vr hon som började, långt tidigare. Verkar mer som att han tröttnat på hennes uterännade

Bikerbitch skrev:
Så lagen säger att är man den som har mest pengar i förhållandet får den andra personen hälften?

Dela lika, tillgångar å skulder...så är det..inget papper, delas allt lika.

Kia skrev:

Att stå sitt kast är en sak, men att tycka att det är rättvist är för mig något helt annat.

/M

tassen skrev:
Menar nog närmast i massmedia, plus att det vr hon som började, långt tidigare. Verkar mer som att han tröttnat på hennes uterännade

Dela lika, tillgångar å skulder...så är det..inget papper, delas allt lika.
Då ska jag se till att förvara MINA pengar i madrassen, så att bara skulderna finns på pappret, om jag skulle skilja mig nån gång :D

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8