Kicken har låst sig på KTM:EN

Laddrack

Busmört
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
KTM exc 125 sm(SÅLD) Kawasaki KMX 125-02
hejsan

var ute och körde idag och bensinen tog slut så jag stannade och slog på reserven och började kicka 1 och andra och på 3 kicken så låste den sig. Då tänkte jag att kolven hade skurit eller nått men vi tog loss cylindern och det såg fint ut.

likasom kicken så satt veven fast: Kan de va vevlagret eller kickdrevet eller nått annat?

vad kan ha hänt? vad ska jag göra?:va

Att tilläga de är en: exc 125 2001

Tack på förhand //laddrack

På en del KTM sitter ett litet kickdrev i två delar direkt innanför kåpa och kicken. Detta har till uppgift att dra med veven runt då man kickar en liten hake på drevet träffar en avbärare då kicken går till utgångs läget vilket gör att drevet lyfter från sin andra halva och den undre delan kan rotera utan att ta i kicken. Just denna lilla vinkel har en förmåga att gå av just då man släpper kicken och den lilla bit som lossnar kan lägga sig vid kopplingskorgens drev och följden blir tvärstopp !!

Kolla detta som ett tips !

//Sören

Provade att rulla den bakåt med växeln i och då släppte de men frågan är om kicken bara låste sig elelr om något fastnat där inne vad kan vara orsaken till detta?

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back