Kicka backspegel moment

Hoppas att du menar hans egen backspegel...för det där va jävligt uselt kört och enbart hans eget fel...

Hur fan ska bilisten kunna hinna uppfatta en båge som kommer i dubbla hastighetsbegränsningen sådär?

Last edited:
Skön väg det verkar vara iallafall,men inte helt rutinerat att köra så fort när man inte ser runt hörnet :rolleyes:

fast det är klart man har säkert gjort likadant nånstans skönt att det inte hände mer än skakis i kroppen :tungan

Man kan ju hoppas att MC-föraren slutar lita till turen och tar sin överlevnad i egna händer efter den incidenten.

Sen kan man ju konstatera att trots motorcyklistens bristande omdömme så fanns det gott om plats på vägen, hade han bara siktat till vänster om bilen så hade det gått galant. Nu riktigt känner man hur han stirrar på bilen och tänker: Shit, den ser jävligt hård ut!
Där man tittat hamnar man. Blicken framför allt.

Ja jag skulle i alla fall inte vilja anklaga bilisten för minsta fel. Skymd sikt, krön, bilen var i princip ute på vägen när man siktar bilen från hojen, hojar bombar på i vad vet jag 120 på 70 väg....

Mc-föraren chansade ju uppenbarligen, krön/skymd kurva får man ju vara berredd på att oförutsedda hinder kan dyka upp, istället håller killen kvar fullgas. Även om billisten stått still och väntat med att svänga ut hade jag aldrig vågat hålla fullgas förbi...Går aldrig att lita på andra i trafiken...

På den där sträckan med det där gräset så skulle jag nog snarare gissa på 50-zon (om det nu är metric) så hur kan man tycka att bilisten gjort något fel när något pucko kommer i nästan 3 ggr hastighetsgränsen? :va
Är ju även illa om det nu är en 70-sträcka...

Hade varit MYCKET värre om bilen hade svängt vänster eller om en mötande bil hade svängt vänster! :gnissla :huvet

Så kan det gå. Men även om han hade smällt så hade det inte varit någon annans fel än hans eget.
Har lärt mig den hårda vägen att man ska ha ordentlig koll på utfarter när man är ute och kör. Alla har inte fått PM:et om att deras hemväg blivit GP-bana.

Jag skulle inte nöja mig med en backspegel, jag hade kickat sönder hela hans frontkåpa! :smasha

Denna har varit uppe förr.....

Här får hojåkaren får ta på sig missen helt, även om påfarten var lömsk....

Utfart med dålig sikt ska man accelerera upp till lagstad hastighet SNABBT får man väl lära sig i trafikskolan. Dendär bilen kör ju som han hade sirap i tanken.

endå 90% hojens fel

Hade golfen istället gjort en vänstersväng så hade nog historien blivit betydligt otrevligare. :brinnerup

Motorcyklisten borde verkligen ta sig en funderare på vad h*n sysslar med...

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026