Kga 15/6

oscar skrev:
På vägen hem när jag kör på motorvägen i 110km/h med husbil med släp så bli jag krypomkörd av en annan bil, en polisbil! Tredje gången på kort tid som de har varit snälla mot mig! :)

Fan att Sverige har blivit som en gammal öststat och man lätt kan muta snuten, Vad vad fixar inte pengar...

Jag tycker ni alla kämpade på bra. Axxexs kom tillbaka med hojen kl 2 på natten men det gjorde inget för jag var ändå vaken eftersom jag jobbade med tv-sändningen och annat Svemo skit. Strax efter halv fyra på natten precis när jag nästan var klar så stod Anders i fönstret igen eftersom bilen inte startade. Men lite startgas och ett laddat batteri hjälpte.

Klart man skulle varit på plats själv, men en annan gång ett annat liv så

Bra jobbat Daniel hoppas det är början på en tradition

Bikerbitch skrev:
:gråta aaaaaaaaaaarsch, varför måste apan bara sluta funka sådär med växlarna tisdagsträningen förra veckan så jag missade en säkert apkul dag på gelleråsen. jag tänkte på er iallafall när jag satt inne i garaget och slet mitt hår för att försöka få isär växellådan, och så ringde jag torkel massvis [thank you 250 guru] och fick höra lite rejsljud iallafall. Men men, det blir väl kanske fler heldagar får man väl hoppas.

Hoppas ni hade superskoj!

Bikerbitch skrev:
Får ett hett tips om att ge sjutton i kopplingen på rakan. Torkel och Anja samt två karlar till [vet inte namnet på er] övertygar om att man ska göra så och jag provar. Det flöt på mycket bättre än att kämpa sig med kopplingen, kalas!

Hoppsan :rolleyes:

Mattias skrev:
Åkte du via Västerås? Det är nog fel väg numera. Södra vägen via Eskilstuna är motorväg ungefär 92% av vägen nu. Det tog ungefär två timmar att åka.
Ja, via Västerås. Bedövande tråkig, en hel del enfiligt och gott om fartkameror. Ska följa ditt råd nästa gång.

Klart det kändes ovant att köra på bana för dig om inte gjort det på ett bra tag. Kasta inte in handduken! Nästa år vill vi se dig på en 250 racer.

Mattias och Goodstuffs rapporter var mycket roliga. En fråga dock, jag förstod aldrig vad det var med Preems 20-litersdunkar i plast som var så kasst.

Jag längtade inte alls, likt Nordgren fick jag prioritera annat. När jag åt frukost kvart i nio tänkte jag att nu varmkör säkert Tobias sin hoj och sen när jag åt lunch tänkte jag att nu har de kört i tre timmar och när jag vid tretiden gick runt på 4H-gården och tittade på kossor och kaniner tänkte jag att nu har de en timme kvar att köra, men som sagt jag längtade inte alls, jag längtade inte alls efter att få köra hela dagen lång, köra så mycket som jag ville, så mycket som jag orkade, bara köra och köra och köra tills premixen rinner ur örona på en och att få göra AD-beräkningar och köra lite till och byta munstycken och köra lite till och ta en snabb kaffe och köra lite till och äta bullar och köra lite till och, och, och äsch! Ni fick säkert dricka beskt pulverkaffe och äta Pågens torra kanelsnäckor.

Teddy skrev:
En fråga dock, jag förstod aldrig vad det var med Preems 20-litersdunkar i plast som var så kasst.

Jo, såhär; Drar man inte åt korkarna så läcker de. Drar man åt korkarna så spricker de, vilket leder till ännu större läckage. Skit.

Teddy skrev:
Mattias och Goodstuffs rapporter var mycket roliga. En fråga dock, jag förstod aldrig vad det var med Preems 20-litersdunkar i plast som var så kasst.

Jag längtade inte alls, likt Nordgren fick jag prioritera annat. När jag åt frukost kvart i nio tänkte jag att nu varmkör säkert Tobias sin hoj och sen när jag åt lunch tänkte jag att nu har de kört i tre timmar och när jag vid tretiden gick runt på 4H-gården och tittade på kossor och kaniner tänkte jag att nu har de en timme kvar att köra, men som sagt jag längtade inte alls, jag längtade inte alls efter att få köra hela dagen lång, köra så mycket som jag ville, så mycket som jag orkade, bara köra och köra och köra tills premixen rinner ur örona på en och att få göra AD-beräkningar och köra lite till och byta munstycken och köra lite till och ta en snabb kaffe och köra lite till och äta bullar och köra lite till och, och, och äsch! Ni fick säkert dricka beskt pulverkaffe och äta Pågens torra kanelsnäckor.
Ho ho - nog fick man sitt lystmäte av att köra tillgodosett alltid. Men faktum är att det blev lite småtrist ibland eftersom det var lätt hänt att hamna ensam på banan. Vi var ju bara sex st 250 racer och sällan var fler än tre ute samtidigt och oftast hamnade man i otakt med varandra. Jag låg bakom/framför Axxexs och oFFkeFF en del men av de 79 varv jag avverkade under dagen uppskattar jag att 60 var utan direkt kontakt med någon annan förare. Jag hade trott att man skulle ha en del nytta av 250 SP-förarna men skillnaden i fart visade sig för stor. Håkan Ohlsson låg bakom mig ett tag tills jag släppte om honom och hoppades kunna ligga bakom och lära mig ett och annat. Men han försvann. Samma sak med DP #70.

Nyteknik skrev:
Jag hade trott att man skulle ha en del nytta av 250 SP-förarna men skillnaden i fart visade sig för stor.
Fan att jag inte vaknade upp med villfarelsen att jag var Perra, gaddad 250SP-gud med rätt att förnedra rääsers! Då hade jag legat och sladdat runt på höga 1.12 tider och då j-ar hade du fått gasa för att hänga på... :Bugar
DP var ju ännu grymmare än Perra ser jag nu!

Torkel skrev:
Fan att jag inte vaknade upp med villfarelsen att jag var Perra, gaddad 250SP-gud med rätt att förnedra rääsers! Då hade jag legat och sladdat runt på höga 1.12 tider och då j-ar hade du fått gasa för att hänga på... :Bugar
DP var ju ännu grymmare än Perra ser jag nu!
1.13.1 är obegripligt snabbt runt Gelleråsen på en otrimmad Aprilia RS 250 med gatdäck. :3freak

Torkel skrev:

Min bästatid för dagen hade hamnat på underara plats 20 eller nått där, känns grymt upplyftande! Helvetes skit. Nu blev jag syr.

sege skrev:
Min bästatid för dagen hade hamnat på underara plats 20 eller nått där, känns grymt upplyftande! Helvetes skit. Nu blev jag syr.
Men det var då det. Nu är ju tiderna annorlunda. Då kan du bli glad igen.

De blev nakenmodeller.
7%20L%F6rdag%20(46).jpg

Ninjaboy skrev:
Vart tog de här SP-fantomerna vägen sedan?

Perra började hoppa fallskärm, DP kör 250R, Öjert lapar sol i malysia, Zuber, Papunen kör STCC... Någon/ra har la börjat köra Endurance VM.. Och några bytte klasser, hade tråkigt och lade av.

/JPS

Jörgen Player Special skrev:
Komma före så många som möjligt är mitt :)

/JPS

Och mitt mål är att komma före dej!!!! :crash Eftersom jag kör Perras gamla hoj är väl det lätt?? :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa