Kga 15/6

Jepp det var en grymt bra dag med sjukt mycket körning, för den som orkade...
Kom inte ner i de tiderna jag ville, men fick höra av Nordgren att 1,10 är bra första dagen där för året och sen blev jag lite gladare. Av någon anledning var jag lite ofokuserad idag vilket ledde till ett par avåkningar, men jag höll mig på hjulen iaaf.

På vägen hem när jag kör på motorvägen i 110km/h med husbil med släp så bli jag krypomkörd av en annan bil, en polisbil! Tredje gången på kort tid som de har varit snälla mot mig! :)

anja skrev:
Eftersom allting var bakbromsens fel så buntbandade Mattias fast pedalen. Det gick bra ett tag. Sen blev jag så förvirrad när bakbromsen inte funkade i hårnålen, att jag råkade växla upp ända till fyran. Och eftersom imbecilla jag inte hinner tänka ut någon reservplan i tid dundrar jag rätt ut i gräset och tvärbromsar där i stället.
EN TURKRONA! :banana

Hähä, koncentrationssvårigheter?

Chris Ash skrev:
Hähä, koncentrationssvårigheter?
Det, och det som står i din signatur. Själv har jag ju ingen press på mig, så jag kan åka runt i min comfort zone och mysa. Fantastiskt.

Förresten måste jag nämna sege. Han kommer att bli nåt, den gossen.
Fyfan, jävla skit-sege.

Min vana trogen var jag ute i god tid och åkte således till garaget kl 20:00 på tisdagen. Eftersom hojen inte gick som den skulle senast så var det en del felsökning var nödvändigt. Bytte munstycken från de überstora som satt i pga regnväder senast till några mindre gigantiska. Stark som jag är så lyfte jag ner hojen själv från mekbänken. Sträckte ryggen. Perfekt.
Springer igång hojen men den går inte riktigt bra, misständer oregelbundet. Bra det. Precis när jag erbjudit mina garagegrannar i Hogriders att köpa min hoj för en spottstyver så kommer Ako i sin blåa lyxmercedesbuss. Räddningen är nära.
Hojen provstartas igen. Nu går den inte alls på vänster cylinder. Vi antar att förgasaren flödar. Isär med den och ihop med hojen. Nu går den inte på andra cylindern. Isär med alla kontakter i kabelhärvan, rengör och smörjer upp. Byter tändstift också men resultatet är detsamma. Jag erbjuder Ako hojen för en billig peng och säger att jag skiter i det.
Ako vill dock kolla en sak till innan vi ger oss nämligen om jordningen är som den ska. Plötsligt tänds ett hopp i mig. Ramen har ju pulverlackats med resultatet att det är tjockt med färg där man monterar tändspolarna och jordkabeln. Fram med Dremmeln och bort med färgen.
Hojen startar som ett skott. Grimt!

Ako sjukanmäler sig på morgonenn så jag kidnappar hans far och hans Mercedes. Både mekaniker och buss i ett. Perfekt.
Kommer fram precis vid nio och förarmötet.
Lastar ur hojen och fixar dit kåpor och gör den färdig för start. Drar på mig skinnställ och alles. Springer igång den och nu går den bara på en cylinder igen...
Isär med den andra förgasaren och sedan startar den som den ska. Är dyngsvettig varm och trött redan innan första metern har körts. Som vanligt alltså.
Kommer ut på banan vid halv elvatiden och bestämmer mig för att sälja hojen DIREKCT när jag komem rin i depån, sluta köra hoj och börja knyppla. Så värdelöst körde jag.
Eftersom jag inte hittar några hugade spekulanter ger jag det en chans till och då känns det lite roligare. Lyckas dock få soppatorsk och får åka skamkärra. Batteriet behöver laddas så jag tar tidig lunchrast.
Efter lunch går det bättre hela tiden och det är tom riktigt kul. Hojen går för fett så den blir svårkörd ut ur kurvorna eftersom den spottar till precis vid 10 000 varv och mitt i registret. Vill dock köra så mycket som möjligt.
Det gick inte fort men det var kul. Problemen på Gelleråsen kvarstår.
Bromsar för tiidgt innan Trösen och har för låg kurvhastighet, fegar genom Esset och tycker inbromsningen till Eijes är svår, har knapp promenadfart genom Eijes, ganska feg i svackan och bromsar för tidigt inför Hårnålen. Går bra, relativt sett, genom snabbvänstern och in i Depåböjen men fegar med gasen ut ur den kurvan. Som vanligt alltså..
Chassiet känns bättre och motorn kommer gå bra med en del finjusteringar. Sedan är det bara föraren kvar.

Bifogat

• Gelleråsen-156-001.jpg
    Gelleråsen-156-001.jpg
    108.3 KB · Visningar: 87
  • Gelleråsen-156-003.jpg
    Gelleråsen-156-003.jpg
    129.3 KB · Visningar: 78
  • Gelleråsen-156-004.jpg
    Gelleråsen-156-004.jpg
    126.4 KB · Visningar: 64
  • Gelleråsen-156-007.jpg
    Gelleråsen-156-007.jpg
    109 KB · Visningar: 86
  • Anders-lack.jpg
    Anders-lack.jpg
    127.9 KB · Visningar: 74
Mattias skrev:
Det, och det som står i din signatur. Själv har jag ju ingen press på mig, så jag kan åka runt i min comfort zone och mysa. Fantastiskt.
Det stämmer verkligen; citatet i Chris signatur. Därför är grymt demoraliserande att känna smått obehag och ändå vara en bra bit från sitt mål - och andra förares tider. Jag blev omkörd av Filip Backlund ett par gånger i går och det övergår mitt förstånd hur det går att köra så fort med en tung och gungig gathoj. :3freak

Goodstuff skrev:
Min vana trogen var jag ute i god tid och åkte således till garaget kl 20:00 på tisdagen. Eftersom hojen inte gick som den skulle senast så var det en del felsökning var nödvändigt. Bytte munstycken från de überstora som satt i pga regnväder senast till några mindre gigantiska. Stark som jag är så lyfte jag ner hojen själv från mekbänken. Sträckte ryggen. Perfekt.
Springer igång hojen men den går inte riktigt bra, misständer oregelbundet. Bra det. Precis när jag erbjudit mina garagegrannar i Hogriders att köpa min hoj för en spottstyver så kommer Ako i sin blåa lyxmercedesbuss. Räddningen är nära.
Hojen provstartas igen. Nu går den inte alls på vänster cylinder. Vi antar att förgasaren flödar. Isär med den och ihop med hojen. Nu går den inte på andra cylindern. Isär med alla kontakter i kabelhärvan, rengör och smörjer upp. Byter tändstift också men resultatet är detsamma. Jag erbjuder Ako hojen för en billig peng och säger att jag skiter i det.
Ako vill dock kolla en sak till innan vi ger oss nämligen om jordningen är som den ska. Plötsligt tänds ett hopp i mig. Ramen har ju pulverlackats med resultatet att det är tjockt med färg där man monterar tändspolarna och jordkabeln. Fram med Dremmeln och bort med färgen.
Hojen startar som ett skott. Grimt!

Ako sjukanmäler sig på morgonenn så jag kidnappar hans far och hans Mercedes. Både mekaniker och buss i ett. Perfekt.
Kommer fram precis vid nio och förarmötet.
Lastar ur hojen och fixar dit kåpor och gör den färdig för start. Drar på mig skinnställ och alles. Springer igång den och nu går den bara på en cylinder igen...
Isär med den andra förgasaren och sedan startar den som den ska. Är dyngsvettig varm och trött redan innan första metern har körts. Som vanligt alltså.
Kommer ut på banan vid halv elvatiden och bestämmer mig för att sälja hojen DIREKCT när jag komem rin i depån, sluta köra hoj och börja knyppla. Så värdelöst körde jag.
Eftersom jag inte hittar några hugade spekulanter ger jag det en chans till och då känns det lite roligare. Lyckas dock få soppatorsk och får åka skamkärra. Batteriet behöver laddas så jag tar tidig lunchrast.
Efter lunch går det bättre hela tiden och det är tom riktigt kul. Hojen går för fett så den blir svårkörd ut ur kurvorna eftersom den spottar till precis vid 10 000 varv och mitt i registret. Vill dock köra så mycket som möjligt.
Det gick inte fort men det var kul. Problemen på Gelleråsen kvarstår.
Bromsar för tiidgt innan Trösen och har för låg kurvhastighet, fegar genom Esset och tycker inbromsningen till Eijes är svår, har knapp promenadfart genom Eijes, ganska feg i svackan och bromsar för tidigt inför Hårnålen. Går bra, relativt sett, genom snabbvänstern och in i Depåböjen men fegar med gasen ut ur den kurvan. Som vanligt alltså..
Chassiet känns bättre och motorn kommer gå bra med en del finjusteringar. Sedan är det bara föraren kvar.
Känner igen det där att vara svettig, trött och förbannad. Min kedja lossnade ju två (!!) gånger i går. Vad var det för fel andra gången din inte startade? Fattar inte att du orkar. Jag hade tappat tålamodet för länge sedan med en hoj som strejkar så ofta.

Angående din körning: jag låg bakom dig några varv och du kör verkligen försiktigt. Kanske är det något fel med din hoj som gör att det blir svårt att koppla av och bara köra? Har någon annan testat den?

Nyteknik skrev:
Känner igen det där att vara svettig, trött och förbannad. Min kedja lossnade ju två (!!) gånger i går. Vad var det för fel andra gången din inte startade? Fattar inte att du orkar. Jag hade tappat tålamodet för länge sedan med en hoj som strejkar så ofta.

Angående din körning: jag låg bakom dig några varv och du kör verkligen försiktigt. Kanske är det något fel med din hoj som gör att det blir svårt att koppla av och bara köra? Har någon annan testat den?

Igår var ju en ganska enkel historia. En flödande förgasare och ett batteri som behövde laddas.
Angående körningen så är det i skallen det sitter. 100%.

Jag är nog lite inne på att köra hoj är en vintersport, det är förjävla varmt på sommaren!

Nyteknik skrev:
Jag med! Det känns som om man var med om en sjujävla vurpa i går: ben, axlar, armar, ja i stort sett hela kroppen värker. Hur ska det då kännas efter att man verkligen har vurpat? :kryckor

Gissa hur jag känner mig. :huvet

anja skrev:
Det fastnade gula blommor i kåpskarvarna...
:rofl :tummenupp

Tror det är en bra idé att fixera bromspedalen för att försöka glömma den. Den behövs när (och kanske inte ens då) man blivit en snabb EM-förare. Tyckte du såg bra ut och du lär säkert märka skillnad nästa gång du kör. Gelleråsen är bättre än Sviestad att träna på eftersom den har fler slags av kurvor. Synd att det är så jobbig väg dit. Höll på att somna vid ratten både dit och hem... :trött :skrämd

:gråta aaaaaaaaaaarsch, varför måste apan bara sluta funka sådär med växlarna tisdagsträningen förra veckan så jag missade en säkert apkul dag på gelleråsen. jag tänkte på er iallafall när jag satt inne i garaget och slet mitt hår för att försöka få isär växellådan, och så ringde jag torkel massvis [thank you 250 guru] och fick höra lite rejsljud iallafall. Men men, det blir väl kanske fler heldagar får man väl hoppas.

Hoppas ni hade superskoj!

Nyteknik skrev:
Synd att det är så jobbig väg dit. Höll på att somna vid ratten både dit och hem... :trött :skrämd

Åkte du via Västerås? Det är nog fel väg numera. Södra vägen via Eskilstuna är motorväg ungefär 92% av vägen nu. Det tog ungefär två timmar att åka.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa