Nyteknik skrev:Precis. Men man ställer ju inte ut mer än en fyr på samma ställe och då blir det inga fel.
Har du en AIM laptimer/fyr? Ta med i så fall. Vore intressant att få mellantider.
Ingen laptimer tyvärr, bara transponder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:Precis. Men man ställer ju inte ut mer än en fyr på samma ställe och då blir det inga fel.
Har du en AIM laptimer/fyr? Ta med i så fall. Vore intressant att få mellantider.
Varvtal på motorn och hastighet samplas med 5 alt 10 Hz. Sen kan man jämföra varv VÄLDIGT detaljerat med olika utväxling t.ex. Om det är lull-lull så har du och jag otroligt olika uppfattning om vad lull-lull är!Nyteknik skrev:Jag betalade 1.700 kr för min AIM MyChron. En "logger" som racerpelle köpte kostade ca 3.000 kr mer (möjligen mer). Även om jag hade haft pengar som gräs hade jag nog inte köpt en sådan. Vill se mina varvtider och möjligen mellantider - inget överflödigt lull-lull på en racer, tack.
Edit: vad är det för information från din Aprilia (bortsett varvtider) som du laddar över i datorn? Jag tänker att det är en hoj som inte fordrar så stor noggrannhet för att funka skapligt och att man efter några år vet ungefär hur den funkar utan att mäta allt så noga.
För mig är logiken solkar. Jag är för kass för att ha nytta av en logger just nu. Fast det skulle vara roligt.Torkel skrev:Det finns knappt en enda gokartförare av rang som inte har en riktig logger men bland rr-förare så är det tydligen helt ointressant, fattar inte riktigt logiken...
Det är enkelt att ställa in sin laptimer så att den igonrerar andra fyrar än den vid start/mål. Vi kommer ju vara så få att det borde vara enkelt att ge informationen vid en genomgång på morgonen.Goodstuff skrev:Då måste ju alla med AIM timers vara medvetna om att det sitter flera fyrar ute så att man kan ställa in den rätt för att ta mellantid också.
Jag tror som Goodstuff; att det finns mer att förbättra i huvudet på föraren - genom att försöka förbättra sin körstil och teknik - än på motorcykeln för att ekipaget ska bli snabbare. I alla fall på den nivå vi hobbyförare befinner oss. Dessutom skulle jag inte veta vad jag skulle göra med all information jag fick ur en logger.Torkel skrev:Varvtal på motorn och hastighet samplas med 5 alt 10 Hz. Sen kan man jämföra varv VÄLDIGT detaljerat med olika utväxling t.ex. Om det är lull-lull så har du och jag otroligt olika uppfattning om vad lull-lull är!![]()
Sen får jag ut kylartemperatur också men det är inget jag bryr mig om så mycket, den ligger konstant på 58 grader i alla väder.
Det finns knappt en enda gokartförare av rang som inte har en riktig logger men bland rr-förare så är det tydligen helt ointressant, fattar inte riktigt logiken...
Tänkte bara så att man tänker på det.Nyteknik skrev:Det är enkelt att ställa in sin laptimer så att den igonrerar andra fyrar än den vid start/mål. Vi kommer ju vara så få att det borde vara enkelt att ge informationen vid en genomgång på morgonen.
Det är ju iofs vid just utvärderandet av sin egen körning som man har nytta av en logger och att tex kunna jämföra information mot tidigare gånger på samma bana eller med andra förare på liknande maskiner. Det är ju utmärkt att ha fakta för att kunna förstå hur man kör, enbart varvtider är ju bara delvis en hjälp.Nyteknik skrev:Jag tror som Goodstuff; att det finns mer att förbättra i huvudet på föraren - genom att försöka förbättra sin körstil och teknik - än på motorcykeln för att ekipaget ska bli snabbare. I alla fall på den nivå vi hobbyförare befinner oss. Dessutom skulle jag inte veta vad jag skulle göra med all information jag fick ur en logger.
Men jag har full förståelse för att man gillar prylar och därför har en logger på sin hoj.
De flesta RR-rookies är f d McD-posörer som lämnat vilda fredagsäventyr på gatan till förmån för tisdagskvällar på banan men fortfarande står med ett ben kvar i hårsalongen.Torkel skrev:...Det finns knappt en enda gokartförare av rang som inte har en riktig logger men bland rr-förare så är det tydligen helt ointressant, fattar inte riktigt logiken...
Teddy skrev:De flesta RR-rookies är f d McD-posörer som lämnat vilda fredagsäventyr på gatan till förmån för tisdagskvällar på banan men fortfarande står med ett ben kvar i hårsalongen.

Teddy skrev:De flesta RR-rookies är f d McD-posörer som lämnat vilda fredagsäventyr på gatan till förmån för tisdagskvällar på banan men fortfarande står med ett ben kvar i hårsalongen.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.Goodstuff skrev:Att prioritera guldfärg på hojen och pulverlackad ram för några tusenlappar istället för en logger är nog mer tecken på god smak och sunda värderingar än något annat.
Nyteknik skrev:Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Ses i morgon!

Sällan har en ambulans varit mer full med grejor, men det gick! Därför att det är dumt. Det är ett bra skäl.Torkel skrev:Gaah, varför varför skulle jag prompt ta med mig den slaktnödiga kossan a.k.a the RD350 räääser??

|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!