Kenny Roberts dagar räknade?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är roberts den yngre på väg ut ur Suzukiteamet? Rykten placerar Toseland där och de lär väl knappast peta Hopkins?

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=116604

Reigning World Superbike champion James Toseland is reported to be in discussions with Team Suzuki about a ride in the 2006 MotoGP World Championship.

Britain's Motorcycle News states that the current Xerox Ducati rider, who has endured a disappointing 2005 to date with just one race win, is desperate to break into the premier GP class - especially since former factory Ducati riders Troy Bayliss and Ruben Xaus are rumoured to be fighting for his current SBK seat.

"The one thing I've got on my side is age. I've just got to get into MotoGP and have a couple of development years like I did from 2001-2003 in WSB. There is no reason why, with a good team, we can't do what Nicky Hayden is doing," claimed the 24-year-old.

Team Suzuki is keen to keep hold of John Hopkins for next season and beyond - although the highly rated Anglo-American has yet to sign - while Kenny Roberts's future remains undecided.

Toseland knows that Paul Denning's team are his best chance of a MotoGP break, and believes that the GSV-R would be good enough for him to show the GP world what he can do.

"I'm about 80% of the rider I can be - I believe that racing at the next level could bring out the next 20% - and who knows what could happen from there?" he said.

"Suzuki aren't at the same level as Honda or Yamaha, but they are good enough for me to show my potential. If someone gave me the chance they'd get 110% every time I got on the bike – and there are some people in MotoGP that probably aren't doing that."

Toseland is currently sixth in the 2005 World Superbike championship, 183-points behind Alstare Suzuki's Troy Corser.

oscar skrev:
Alternativt något bättre än sin egen hoj i kombination med Bridgestone!
Då behöver de någon som kan utveckla skiten och jag tror inte kombon Hopkins/Toseland klarar av det.

På ett engelskt forum skrev en medlem så här om Toseland til Suzuki:

"NOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fark I hope this is B/S .......

That Suzuki is worse than a Goanna's a**hole.It's only fit for an a**hole like K.R.Roberts jnr............Farkin ell Jimbo.... You'd think Duc would give him a ride.....silly season is angry season in my books..."

:rofl :rofl

Tja! Välkommen till ett 2006 med Toseland och Hopkins i bakre halvan av fältet och förhoppningsvis Kenny på en Honda i fight om topp-3 i mästerskapet.

Kenny på en Honda? Not in a million years. Han är slut i GP, speciellt med tanke på vilken urusel reklam han gör för sig själv och har gjort de senaste åren. Ingen teamchef med sinnet i behåll anställer en överårig surkart.

Goodstuff skrev:
Kenny på en Honda? Not in a million years. Han är slut i GP, speciellt med tanke på vilken urusel reklam han gör för sig själv och har gjort de senaste åren. Ingen teamchef med sinnet i behåll anställer en överårig surkart.

Säg inte det, det finns många som anställer "överåriga" som inte varit i närheten av att vara världsmästare.

Jag kan ju ha fel har svårt att tro det. Honda signade honom inte när han stod på toppen av sin karriär så varför skulle de göra det nu?

Det är väl dags att Suzuki tar fram den STORA plånboken och ansäller Rossi en säsong eller 2 ,,, han gjorde ju underverk med Yamaha ,,, men så e han ju världens bästa förare med :)

Goodstuff skrev:
Jag kan ju ha fel har svårt att tro det. Honda signade honom inte när han stod på toppen av sin karriär så varför skulle de göra det nu?

Jag vet inte, jag har ingen aning om hur Honda(eller nån annan för den delen) tänker. De flesta gör smått obegripliga värvningar då och då. Att anställa den ende som spöat Rossi ter sig inte så dumt enligt mig, i jämförelse med mycket annat.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park