Kenny Roberts dagar räknade?

crash.net är britiskt så det kan bli lite biased
Varför vill Suka ha Toseland till motogp? Han har inte
varit nära Laconi (på samma material) i år och håller på
att förlora styrningen i Xerox Ducati...
Naturligare att plocka upp Corser isf, han är både hungrig
och rutinerad.
 
Tror inte heller att Honda kommer signa Roberts. Dom kommer ha för många förare ändå.
Hayden, Pedrosa, Sete, Melandri, Biaggi, Barros och Tamada.


Däremot kanske tex Ducati skulle kunna vara intresserade. D'Antin ska väll köra med ett satelit Kawasaki-team nästa år och båda deras nuvarande förare är visst på jakt efter en styrning i WSBK enligt rykten. Så där finns förmodligen platser lediga.
 
Chris Ash skrev:
Jag vet inte, jag har ingen aning om hur Honda(eller nån annan för den delen) tänker. De flesta gör smått obegripliga värvningar då och då. Att anställa den ende som spöat Rossi ter sig inte så dumt enligt mig, i jämförelse med mycket annat.

Det var iofs 6 år sen nu.. Har hänt en del sen dess. Jag tror Kenny iofs skulle göra bättre ifrån sig än ett flertal honda-förare just nu. Men han skulle inte bli bästa honda-förare och han skulle inte vara i närheten av rossi.
Men det skulle dock vara kul att se honom en sista säsong på en bra cykel, för suzukin gör honom verkligen inte rättvisa.
 
tohlzen skrev:
Det är väl dags att Suzuki tar fram den STORA plånboken och ansäller Rossi en säsong eller 2 ,,, han gjorde ju underverk med Yamaha ,,, men så e han ju världens bästa förare med :)


Suzukis MotoGP-team sägs inte ha så mycket support i form av pengar från fabriken. Deras tävlingsenhet är liten! Långt ifrån Honda, Yamaha och Kawasaki.
 
Axxexs skrev:
Tror inte heller att Honda kommer signa Roberts. Dom kommer ha för många förare ändå.
Hayden, Pedrosa, Sete, Melandri, Biaggi, Barros och Tamada.


Däremot kanske tex Ducati skulle kunna vara intresserade. D'Antin ska väll köra med ett satelit Kawasaki-team nästa år och båda deras nuvarande förare är visst på jakt efter en styrning i WSBK enligt rykten. Så där finns förmodligen platser lediga.
Det kommer nog bli en del förändringar. Bayliss får nog svårt att behålla sin plats tex. Och DÁntin hoppas jag får ihop till ett tvåhojsteam igen vilket öppnar dörren för lite annat folk.
Iofs går det ju rykten om Rossi i ett enmansteam vilket väcker tanken på om det blir tre eller fem Yamaha nästa år. Movistar sägs ju vara sugna på Yamaha istället för Honda tex....
 
Axxexs skrev:
Tror inte heller att Honda kommer signa Roberts. Dom kommer ha för många förare ändå.
Hayden, Pedrosa, Sete, Melandri, Biaggi, Barros och Tamada.


Däremot kanske tex Ducati skulle kunna vara intresserade. D'Antin ska väll köra med ett satelit Kawasaki-team nästa år och båda deras nuvarande förare är visst på jakt efter en styrning i WSBK enligt rykten. Så där finns förmodligen platser lediga.

Både Barros och Tamadas kontrakt går väl ut?
 
Xaus och Bayliss vill nog ta Toselands plats.

Roberts skulle säkert kunna gå tillbaka till hans farsa och köra för Team KR. Fast just nu verkar det inte så bra för det teamet sen KTM sagt att dom drar sig tillbaka från MotoGP för att den klassen var för dyr. Om dom inte får in fler pengar från sponsorer till nästa år så är inte KTM med då. Teamet får behålla sina motorer året ut men får inga tekniker med sig och teamet får stå för kostnaderna för motorerna själva. Shakey får köra på race för race basis just nu.

Ett rykte som jag inte tror är sant men som lät intressant var att Rossi hade frågat Yamaha om han kunde få köra även i 250 med en Yahama. Ska han slå alla rekord innan han ska lägga av så varför inte..
 
Rossi i både MotoGP och 250 hade varit jävligt fränt men det kommer nog inte ske tyvärr.

Jag har också svårt att se att Toseland skulle vara förstavalet för Duacti eller Suzuki.
 
Axxexs skrev:
Ett rykte som jag inte tror är sant men som lät intressant var att Rossi hade frågat Yamaha om han kunde få köra även i 250 med en Yahama. Ska han slå alla rekord innan han ska lägga av så varför inte..

Har du hört ett rykte eller försöker du skapa ett : )
 
Kenny Roberts Jr will not have his Team SUZUKI MotoGP contract renewed for the 2006 season, when his current agreement comes to an end in December.

Källa

Det vore verkligen positivt för MotoGP om Suzuki levde upp till sin ambition:

"We need to place Suzuki back at the forefront of Grand Prix racing and we must take a fresh and new approach in order to achieve that."
 
Nyteknik skrev:
Kenny Roberts Jr will not have his Team SUZUKI MotoGP contract renewed for the 2006 season, when his current agreement comes to an end in December.

Källa

Det vore verkligen positivt för MotoGP om Suzuki levde upp till sin ambition:

"We need to place Suzuki back at the forefront of Grand Prix racing and we must take a fresh and new approach in order to achieve that."


Suzuki ska ju komma med en helt ny hoj till nästa år.
Får väl hoppas att det är mer fart i den än i nuvarande.
 
Nyteknik skrev:
Kenny Roberts Jr will not have his Team SUZUKI MotoGP contract renewed for the 2006 season, when his current agreement comes to an end in December.

Källa

Det vore verkligen positivt för MotoGP om Suzuki levde upp till sin ambition:

"We need to place Suzuki back at the forefront of Grand Prix racing and we must take a fresh and new approach in order to achieve that."
Där har du nyckelorden. Sparka surkarten åt helvete, så är man en bra bit på väg.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top