Då var det äntligen över med denna historia.
Var och hämtade stället häromdagen efter att Kemtvätten ringde och berättade att det nu var klart och "fixat".
Resultatet är allt annat är godkänt, tyvärr.
De skumdetaljer som sitter på vissa stället i Jackan har "förtvinat" och blivit som små hårda bollar. (Såg jag först när jag kom hem)
De vita detaljer och den glömda sömmarna (ej lagade) har de åtgärdat, enligt vad de sa när jag skrek på dom första gången. Vet inte hur de har lagat/ fixat det vita skinnet men vitt är det och väldigt rent. (Ej målat) Dom är det fullt med vita små "spån / flisor" på byxorna, har de slipat skinnet?
Skydden som de tog ur och inte satte i igen i skinnstället tog 2,5 timme att få på plats. Galet bökigt och trångt. Förstår att de inte gör det, men då säger man det vid inlämning.
I övrigt är stället rent, vet inte om den dåliga lukten är borta då det märks först när jag tester det på riktigt och det blir varmt igen.
Mailet till Duells (Som är importörer av Berik i Sverige) är obesvarat från Duells sida. De verkar inte ha något intresse i att hjälpa sina kunder.
Då kemtvätten fullföljt sin del utav arbetet (borträknat de skadade skumdetaljerna, vilka blir svåra att bevisa) så valde jag att hämta ut det och inte anmäla till ARN.
Påpekade att detta var väldigt omständligt när jag hämtade stället och frågade efter rabatt varpå svaret kom:
- Vi har gått back på det här så du får ingen rabatt. (Ja, ni förstår tongången)
(Jag har förövrigt också gått back på det då jag jobbar timme, påpekade det utan förståelse)
Hur som helst, alla saker medför lite lärdom:
- Kemtvättar ALDRIG mer ett skinnställ
- Köper ALDRIG mer ett ställ med vita detaljer
och den viktigaste:
Lämnar ALDRIG mer in något till kemtvätten: ERSOY KEMTVÄTT
http://gulasidorna.eniro.se/f/ersoy-kem-tvätt-skrädderi-hb:5190710