Video Kemora v21 med Tommen tour

Vad hände? Ser grymt ut på Kemora, många år sedan sist för mig. Vad ligger de snabba på nu för tiden?

1.13 - 1.15 är duktigt raskt, de som tävlar kan krypa neråt 1.11. Bra tider för motionsåkare är i min värld allt under 1.20.

Bromsade bort mig så det kändes som att jag inte skulle klara svängen i den hastigheten. Jag rätade upp då bankanten kom för nära för snabbt. Den kastade av mig direkt jag kom ut i gruset...

Vill komma ihåg att många låg kring 1,20-1,25 för några år sedan. Det är ju en riktigt rolig bana. Hörde att Finländarna själva rankar Kemora högt!

Vill komma ihåg att många låg kring 1,20-1,25 för några år sedan. Det är ju en riktigt rolig bana. Hörde att Finländarna själva rankar Kemora högt!
Den bästa banan jag kört i alla fall, framför allt på grund av den jämna asfalten och flytet med kurvor som är beroende av varandra. Möjligen kan Gotland eller Mo i Rana göra anspråk på att vara i samma klass, de har jag tyvärr inte kört på?

Virtasalmi är en rolig mackapär i vänstervarv, däremot suger allmäna utrymmen och camping getpung i f t vad Kemora levererar. Och det är väl kanske därför de flesta återvänder dit, gång på gång?

SH-förare tar sig ofta ner till 1.25 hyfsat snabbt, sedan kräver det lite nötande innan man kan befinna sig på 1.20 uthålligt. Personligen funkar nivån ner till ca 1.17-1.18 som något så när "safe", men ska man uthålligt köra 1.15 och därikring krävs både starka nerver, vettig fysik och att materialet i form av däck och skick är bra. Den hastigheten förlåter inga stora förbiseenden, man kan helt enkelt räkna med någon avåkning då och då. Tror jag:)

För ett par tre år sedan var gränsen för snabb grupp ca 1.22, men nu ska man nog köra kring 1.19 för att inte fartskillnaderna ska bli för stor. Det är betydligt fler som kör banhojar nu, jämfört med bara ett par år sedan, så antalet hyfsat snabba har blivit mycket större.

Synd med kraschen, tur att det gick bra för dig.

Snygg film! :tummenupp

Edit:
Sen är väll 80% av filmkvaliteten alltid beroende på körningen, i ditt fall körde du djävligt bra, plus att filmen var snygg.

Synd med kraschen, tur att det gick bra för dig.

Snygg film! :tummenupp

Edit:
Sen är väll 80% av filmkvaliteten alltid beroende på körningen, i ditt fall körde du djävligt bra, plus att filmen var snygg.

Tackar! :) Ja, det gick bra i kraschen sånär på en axel som fortfarande ömmar. Det önskvärda är ju att både förare och hoj kan fortsätta köra efter lite omplåstring, vilket vi gjorde och jag kunde sätta mina snabbaste varv på sista passet sista dagen :) Riktigt bra vecka!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!