Video Kemora v21 med Tommen tour

Vad hände? Ser grymt ut på Kemora, många år sedan sist för mig. Vad ligger de snabba på nu för tiden?
 
1.13 - 1.15 är duktigt raskt, de som tävlar kan krypa neråt 1.11. Bra tider för motionsåkare är i min värld allt under 1.20.
 
Bromsade bort mig så det kändes som att jag inte skulle klara svängen i den hastigheten. Jag rätade upp då bankanten kom för nära för snabbt. Den kastade av mig direkt jag kom ut i gruset...
 
Vill komma ihåg att många låg kring 1,20-1,25 för några år sedan. Det är ju en riktigt rolig bana. Hörde att Finländarna själva rankar Kemora högt!
 
Vill komma ihåg att många låg kring 1,20-1,25 för några år sedan. Det är ju en riktigt rolig bana. Hörde att Finländarna själva rankar Kemora högt!
Den bästa banan jag kört i alla fall, framför allt på grund av den jämna asfalten och flytet med kurvor som är beroende av varandra. Möjligen kan Gotland eller Mo i Rana göra anspråk på att vara i samma klass, de har jag tyvärr inte kört på?

Virtasalmi är en rolig mackapär i vänstervarv, däremot suger allmäna utrymmen och camping getpung i f t vad Kemora levererar. Och det är väl kanske därför de flesta återvänder dit, gång på gång?

SH-förare tar sig ofta ner till 1.25 hyfsat snabbt, sedan kräver det lite nötande innan man kan befinna sig på 1.20 uthålligt. Personligen funkar nivån ner till ca 1.17-1.18 som något så när "safe", men ska man uthålligt köra 1.15 och därikring krävs både starka nerver, vettig fysik och att materialet i form av däck och skick är bra. Den hastigheten förlåter inga stora förbiseenden, man kan helt enkelt räkna med någon avåkning då och då. Tror jag:)
 
För ett par tre år sedan var gränsen för snabb grupp ca 1.22, men nu ska man nog köra kring 1.19 för att inte fartskillnaderna ska bli för stor. Det är betydligt fler som kör banhojar nu, jämfört med bara ett par år sedan, så antalet hyfsat snabba har blivit mycket större.
 
Synd med kraschen, tur att det gick bra för dig.

Snygg film! :tummenupp

Edit:
Sen är väll 80% av filmkvaliteten alltid beroende på körningen, i ditt fall körde du djävligt bra, plus att filmen var snygg.
 
Synd med kraschen, tur att det gick bra för dig.

Snygg film! :tummenupp

Edit:
Sen är väll 80% av filmkvaliteten alltid beroende på körningen, i ditt fall körde du djävligt bra, plus att filmen var snygg.

Tackar! :) Ja, det gick bra i kraschen sånär på en axel som fortfarande ömmar. Det önskvärda är ju att både förare och hoj kan fortsätta köra efter lite omplåstring, vilket vi gjorde och jag kunde sätta mina snabbaste varv på sista passet sista dagen :) Riktigt bra vecka!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top