Kemora 2011 Vs. SMC-Väst goes Gotland 2011

Bästa 4-dagarsbanan

• Antal röstningar
    0

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
Vid två tillfällen ges det möjlighet till 4-dagars.

Själv har jag missat Kemora, trots inplanering två år i rad...men nu är frågan ska man gå istället på Gotland?

Fördelar nackdelar Kemora Vs. Gotland ?
Uppläggsskillnader?
Körtidsskillnader i antal tid/pass?
Instruktörsskillnader? (t e x antal mm)
Filmning?
Roligast bana?

Mm

Har ej kört på varken Kemora eller Gotland, så därav önskan efter lite feedback från er med erfarenheter :)

jag har bara kört på GR (totalt ca 10 bandagar), och kan säga att banan är underbar :tummenupp

väldigt bred och fin :)

jag har bara kört på GR (totalt ca 10 bandagar), och kan säga att banan är underbar :tummenupp

väldigt bred och fin :)

Kan säga precis detsamma om Kemora, bred, fin, snabb och slät som ett salsgolv:)
Dessutom en jättestor, asfalterad depå, däcksomläggningsresurser, fria decibel, äcklig restaurang, mycket serviceminded personal och öppet varje dag utom söndag mellan 10 på fm till 20 på kvällen.

När det inte är bokat funkar Kemora som en svensk slalombacke. Man åker dit, köper ett dagkort och gasar i 10 timmar i sträck (om man orkar). Det är ofta en massa roliga bensinskallar på både motorcykel och i bil så då brukar vi helt enkelt köra varannan timme, bilar och hojar.
För många år sedan så var det lite mer vilda västern, då kunde man bli omblåst på banan av en Super Saloon Camaro eller en F3:a med raka rör, gissa om det blev kalsongbyte!!!:brinnerup

Jag har kört bana i Sverige och Finland i snart 18 år och ljusa sommarkvällar på Kemora är helt fantastiska, bästa mc-åkning som finns:tummenupp

Kemora, främst för att Gotland kan man åka till när som helst.

Roligast bana?

Gotland, alla ggr!:banana
Svänger mycke åt båda håll, bred o fin, kuperad!

I övrigt:

Depåområdet e kass på Gotland jämfört me Kemora..

K: obegränsad plats, många toaletter samt dusch, vatten som går att dricka utan att bli kalkförgiftad, fri el, hangar att gömma sig i vid sol lr regn samt depåboxar som tål en kärnvapenattack!

G: Kalköken...

Finsk mat suger..
Men på Gotland ere inte så bra heller..

Båttransport till båda, dock längre sträcka att transportera i Finland (45-50 mil) Utgångsposition Sthlm..

Kemora före gotland.

Mest för att den banan passar mig bättre.

Kostnadsmässigt blev det ungefär lika dyrt när boende och mat var betalt på gotland,den kortare resvägen käkades upp av boendekostnaden.

Annars kan man ju åka bägge.....

Henrik

Kemora blev ju en klassiker redan 2008. Ett stort plus med Kemora är att alla bor och lever tillsammans i 4 dagar. Det blir hojkörning, hojsnack, hojdrömmar, bastu, grillning och minttu i fyra dagar. Minuset är väl att det inte finns så mycket annat att göra där... om det nu är ett minus? Kanske inte så roligt att ta med sig familjen till Kemora.

Både Gotland och GR är riktigt trevligt. Passar ju bra att kombinera med semester med familjen också. Banan var rätt ostädad förra året, det låg mycket skit på banan. Jag hoppas SMC kommer att se till att banägaren sköter sitt åtagande vad gäller städningen av banan detta år?

Kemora blev ju en klassiker redan 2008. Ett stort plus med Kemora är att alla bor och lever tillsammans i 4 dagar. Det blir hojkörning, hojsnack, hojdrömmar, bastu, grillning och minttu i fyra dagar. Minuset är väl att det inte finns så mycket annat att göra där... om det nu är ett minus? Kanske inte så roligt att ta med sig familjen till Kemora.

Både Gotland och GR är riktigt trevligt. Passar ju bra att kombinera med semester med familjen också. Banan var rätt ostädad förra året, det låg mycket skit på banan. Jag hoppas SMC kommer att se till att banägaren sköter sitt åtagande vad gäller städningen av banan detta år?

Jag kan ärligt talat inte se ett enda minus så här långt..bara plus med båda. Minttu kan man väl dricka på Gotland med..
Låter som en lysande idè..då tar du med familjen i år då? Det skall jag :) Jag gör vad jag kan för att köra båda. Får se hur det går..anmäld till båda två iaf, fast till K som deltagare. Får se hur logistiken löser sig, beror ju lite på dig med.

Jag hoppas SMC kommer att se till att banägaren sköter sitt åtagande vad gäller städningen av banan detta år?

SMC har gjort bättre än så vad gäller Gotland.

Vi ska inte bara ha självklarheter som en ren bana och avverkad vegetation i avåkningszonerna (vilket iofs gav en ganska genuin 70-väg känsla). Vi ska få hålla på en timme längre på eftermiddagen. :tummenupp

Även aspekter som lunchmat, toaletter, etc avses förbättras.

Första året kom med lite barnsjukdomar; nya sambarbetspartners, nya lokaler och ny bana. I år har vi med oss massor med erfarenhet från 2010 och avser höja kvalitén ytterligare 2011! Mycket tack vare alla er som lämnade feedback förra året!

Last edited:
Jag har tyvärr inte kunnat köra på Kemora ännu så jag har ingen aning om hur den är men GR har rundats ett antal ggr både som samlad instruktör och som gastok med långa horn utstickande ur hjälmen och den är helt klart favoritbanan! (Än så länge iaf) ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT