Kemora 2010 V21 24/5 -- 27/5

Kanske den andra Bodensaren? hank (Henrik Granbom)

Åh herregud. En 675-förare i samma stuga som Roffe.

Niklas, Viktor och _rills_, glöm inte öronpropparna om ni tänkt sova nåt. Annars kommer ni att få vaka nätterna igenom med prat om lambdavärden och mappar. ;)

Niklas, Viktor och _rills_, glöm inte öronpropparna om ni tänkt sova nåt. Annars kommer ni att få vaka nätterna igenom med prat om lambdavärden och mappar. ;)

Jag tänkte först och främst gardera mig mot snarkningar. Modernt motorsnack är jag immun mot då icke-luftkylda hojar inte intresserar mig. :D

Ja usch, tänkte inte på det....:va

Vid Din och min aktningsvärda ålder får man vara tacksam för all ull som eventuellt går att återfinna på vår omfångsrika lekamen.

För att anknyta till betongtemat - har Du någonsin sett en Hilti bilmaskin löpa amok? :fakta

Niklasinorr skrev:
...Jag byter gärna ut Roffe, han har så hårig röv...:)

Vid Din och min aktningsvärda ålder får man vara tacksam för all ull som eventuellt går att återfinna på vår omfångsrika lekamen.

Du menar att du kan knyta ihop håret i näsan med håret i röven?

För att anknyta till betongtemat - har Du någonsin sett en Hilti bilmaskin löpa amok? :fakta

Så är det varje gång jag gasar med min twin:tummenupp

Tagit ett litet beslut gällande Kemora: hojen kommer inte att vara lackad fram till körningen. På tok för lite tid för det. Är ju bara fyra veckor bort och lacken behöver då åtminstone två veckor för att härda ordentligt. Spar mig istället med lacken och fokuserar på att få den klar istället så kan jag låta nån duktig göra lackjobbet istället.

Blir att köra med en trist primer och lite dekaler bara istället. Syftet med körningen var ju ändå att klämma och känna och för det behöver man ju inte lack på hojen. :)

Tagit ett litet beslut gällande Kemora: hojen kommer inte att vara lackad fram till körningen. På tok för lite tid för det. Är ju bara fyra veckor bort och lacken behöver då åtminstone två veckor för att härda ordentligt. Spar mig istället med lacken och fokuserar på att få den klar istället så kan jag låta nån duktig göra lackjobbet istället.

Blir att köra med en trist primer och lite dekaler bara istället. Syftet med körningen var ju ändå att klämma och känna och för det behöver man ju inte lack på hojen. :)

Låter som ett klokt beslut! Färg är bara onödig vikt om du frågar mig!:D

det tar väl inte mer än 2 max 3 dagar för 2k lack att härda. Var har du fått 2 veckor ifrån??

Mjo, ythärdningen. En par veckor tar det dock om man vill att det ska vara härdat rakt igenom och avluftat om man inte har möjlighet att köra delarna i ugn. Sen vill jag göra lackjobbet ordentligt. Skulle få stressa fram ett halvdant resultat (skitresultat) om jag började nu.

Dessutom är det ju bara en bankörning - inget photoshoot.

Sen låter det mig fokusera till 100% på motorn och det andra mekaniska som ska göras. Blir betydligt enklare att planera.

Få se nu...
- hjälm, ställ, mc-stövlar, -handskar och ryggskydd.
- MC med bromsar, gummihjul och någon form av styranordning.
- Bensin och lite olja. Kör Du KTM - mycket olja...
- ...ett glatt humör kanske?

Tommen och Iskall kanske kan fylla på listan om det är mycket som fattas. Glöm bara inte en Olvi till arrangörerna så att Du får en behaglig vistelse i vildmarken. Vi har redan avhandlat en lokal styggelse benämnd "Mintu" tidigare i tråden, sky det som pesten om Du utsätts för frestelse...

Bokningsläget har de tidigare nämnda herrarna säkerligen full koll på:)

forsberg86 skrev:
Vad ställs det för krav på utrustning och licens för körning på kemora?
Full bokat?

Så bara helställ som gäller? måste hjulen vara av gummi? funkar hjälm med tyskstuk (spik i toppen)

Få se nu...
- hjälm, ställ, mc-stövlar, -handskar och ryggskydd.
- MC med bromsar, gummihjul och någon form av styranordning.
- Bensin och lite olja. Kör Du KTM - mycket olja...
- ...ett glatt humör kanske?

Tommen och Iskall kanske kan fylla på listan om det är mycket som fattas. Glöm bara inte en Olvi till arrangörerna så att Du får en behaglig vistelse i vildmarken. Vi har redan avhandlat en lokal styggelse benämnd "Mintu" tidigare i tråden, sky det som pesten om Du utsätts för frestelse...

Bokningsläget har de tidigare nämnda herrarna säkerligen full koll på:)

Njae, Orange Helly Hansen går visst också bra, bara det har god nopprighet, plats för knäpuckar och lite bättre slitstarkt material på särskilt utsatta ställen som armhålor och fotsulor.

Tyvärr har Tommen beslutat att vara benhård på däcksmaterialet, jag har per mail frågat om det inte räcker med gummiknän men på denna punkt fanns inget förhandlingsutrymme:(

Hjälmen är en något prekär fråga, med tanke på tyskens härjningar i Rovanjemi, Peltosalmi m.m. brukar BMW-ägare företrädesvis klistra Skoda-skyltar på fordonsparken i god tid innan gränspassagen. Men ett test kanske inte är fel, den lokale Sheriffen kommer säkert att vidga Ditt finska ordförråd i en oanad omfattning...

:)

forsberg86 skrev:
Så bara helställ som gäller? måste hjulen vara av gummi? funkar hjälm med tyskstuk (spik i toppen)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman