KEMORA 20-23/7 2009, SMC Kursen med stort K

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Seså nu, jag hoppas Du njöt av skönsången de sekunder Du fick ligga och umgås i lite trevligt sällskap för en gångs skull:krama

En cykel med lite själ och stil njuter man nämligen av även i måttliga hastigheter. Stress, jäkt och ett evigt varvstoppsnötande överlåter vi finsmakare åt de ylande, förvuxna och massproducerade radfyrorna:)

Fint klipp:tummenupp

PS. @Frelar - sockorna är tvättade och klara för återlämnande. Det kändes liksom fel att returnera dem i brukat skick:gnissla Tack!:)

En alltför vanlig syn på kursen... :arsele

...Vilka fina tider det hade kunnat bli om ni inte varit ivägen hela tiden... :tungan

Instämmer helt :yoparty
 
Last edited:

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Per filmade alla deltagare från hojen och jag har alla dom filerna. Jag kommer att sortera dom efter västfärg och sen kan man få köpa en dvd med "sin" färg, filmen med schysst upplösning och lite extra godis! :)

trist om man bytte färg på västen till torsdagen...det går inte sortera efter grupp? men det är väl folk som byter grupp åxå...
 

frelar

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Partille
Hoj
-
äh, komigen, ge triumphkillen lite slack, han satt ju och gjorde ett medelsvårt suduko medans gixxern svettades bakom :tummenupp

Haha ni feltolkade nog kursmaterialet något. Visserligen går hojen stabilast när du som förare inte påverkar den, men att sitta och lösa suduko på den var väl att ta i? "Gixxern svettades bakom" pfft, noterade du den röda lampan som tändes på instrumentpanelen på gixxern? Man skulle kunna tro att det är indikatorn för låg bränslemängd, men i själva verket är det en varning för ihållande låg hastighet som kan rendera i avsvalnade däck mm. Sådant måste man passa sig för... det är inte trafiksäkert...

Seså nu, jag hoppas Du njöt av skönsången de sekunder Du fick ligga och umgås i lite trevligt sällskap för en gångs skull:krama!

He he, jag fick ljudstörningar så jag trodde att gixxern började feltända, men problemet upphörde så fort jag kom förbi. Han bli lite nervös där ett tag... :rolleyes:

PS. @Frelar - sockorna är tvättade och klara för återlämnande. Det kändes liksom fel att returnera dem i brukat skick:gnissla Tack!:)
Behåll du dem, lägg in dem i kutsen så har du ett par till nästa gång.

Passa så ni inte blir bannade/svartflaggade era fartdårar :arsele
Nå, vi var ju svartflaggade redan från dag ett med personliga svarta "flaggor", och du också för den delen.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
He he, jag fick ljudstörningar så jag trodde att gixxern började feltända, men problemet upphörde så fort jag kom förbi. Han bli lite nervös där ett tag... :rolleyes:

Jag tänkte också på ljudet. Det var någonting med det som jag kände igen... ...men sen kom jag på det. En trippel som varvar säj 7000 motsvarar och låter som en 3,5cc glödstiftsmotor på 21 000 varv i ett radiostyrt flygplan!!! Tyckte väl att det lät bekant?:)
 

KentK

SDK #3113
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati 1098, Ducati Multistrada GT
Usch vilken abstinens!
Tack alla instruktörer och deltagare för grymt bra dagar. Bra organiserat och jäkligt roligt.

Lärde mig mer på Kemora än på CSS måste jag säga. Kul med aktiva och observanta instruktörer som pratar mycket :) Man lär sig nåt nytt hela tiden.

Ett behov att skaffa kraschkåpor och ansluta sig till släpvagnsklubben börjar smyga sig över en... Inget gott tecken:D
 

Tiias

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
nära Mantorp Park
Hoj
Hade en CBR1000RR -08
Ja, jag gör som de flesta, bockar och bugar :Bugar och tackar alla instruktörer och deltagare som gjorde så att jag och Ninan fick den bästa upplevelsen, det är sånt här som gör att man längtar tillbaka!
Fast ÄNNU bättre än förra året.......ni förstår nog vad jag menar?!
Peo lärde mig ingenting:D och Roffe är min nya guru :yoparty
ALLA bidrog med något gott (mat, kärlek och kunskap).
En STOR eloge till Per Gjers som fixade och trixade så att vi fick uppleva allt detta.
Vi kommer ABSOLUT tillbaka!!

Kemoramotoriirattaatttan forever:fyllisar
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Frelar min vän, den dag Du beslutar Dig för att börja använda mer än 3 cm fjädringsväg fram, den dagen kommer Du både att bli trafiksäker OCH förmodligen alldeles förfärligt snabb. :)

Dessutom kanske Din "däckslampa" inte larmar i tid och otid heller när Gixxern hamnar i civiliserat sällskap:krama

Cutsen får det bli!

...varning för ihållande låg hastighet som kan rendera i avsvalnade däck mm. Sådant måste man passa sig för... det är inte trafiksäkert...

Du måste lämna ungarnas leksaker i fred, Niklas:mad: Fast Du hade å andra sidan kunnat börja yra om Din barndoms ångmaskiner också...:)

...En trippel som varvar säj 7000 motsvarar och låter som en 3,5cc glödstiftsmotor på 21 000 varv i ett radiostyrt flygplan!!! Tyckte väl att det lät bekant?:)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Du måste lämna ungarnas leksaker i fred, Niklas:mad: Fast Du hade å andra sidan kunnat börja yra om Din barndoms ångmaskiner också...:)

...jag matar meeeetatabletter tiden lyssnar och glömmer när man ------------ nånting------- ångmaskiiiiiinn...
:)
 

beng-ha

beng-ha
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
Blade -08
Invecklad utveckling

...jag matar meeeetatabletter tiden lyssnar och glömmer när man ------------ nånting------- ångmaskiiiiiinn...
:)

Får instämma i hyllningskören till instruktörerna. Speciellt till "fjädringsgubben" :D (-den var bra). Skämt åsido, Niklas fick mig att inse dag fyra att jag stigit i kunskapsnivå så till den milda grad , att jag lämnat "okunnigt omedveten" för att upphöjas till de "medvetet okunnigas" skara. Nu kommer jag att behöva tung terapi, en höst fylld av torrbrytning i garaget och ett ändlöst flackande ut i höstmörkret. Allt för att sitta och titta rätt till nästkommande års alla bandagar...:D
På återseende...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Får instämma i hyllningskören till instruktörerna. Speciellt till "fjädringsgubben" :D (-den var bra). Skämt åsido, Niklas fick mig att inse dag fyra att jag stigit i kunskapsnivå så till den milda grad , att jag lämnat "okunnigt omedveten" för att upphöjas till de "medvetet okunnigas" skara. Nu kommer jag att behöva tung terapi, en höst fylld av torrbrytning i garaget och ett ändlöst flackande ut i höstmörkret. Allt för att sitta och titta rätt till nästkommande års alla bandagar...:D
På återseende...

För att vara medvetet inkompetent så körde du riktigt bra Bengt:tummenupp Det gjorde ni förresten allihop i min grupp!

Nämnde jag förresten att just min grupp var bäst?
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Eftersom jag varken är rädd för att erkänna att jag gör fel eller för att visa min feminina sida så måste jag faktiskt erkänna att trots mina hugg och slag på Trajjan så var det faktiskt riktigt roligt att köra Roffes 675...

...men det sitter låååångt inne att erkänna just det...

YO! Roffe! Det här MÅSTE du ju sno och lägga till som signatur!:D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mmm, tyvärr provade jag ju Niklas bergsget i samma veva och medgav i ett svagt ögonblick att det var ett himmelens trevligt nöjesverktyg för gata och bana som karln gått och skaffat sig:gnissla

Det kanske kan kallas "terrorbalans i microtappning", mitt och Fjädringsgubbens gnabbande om hojar. Jag tror jag måste skaffa mig en Tiger med Öhlinsstötta för att undvika att diskussionerna blir allt för sakliga:)

YO! Roffe! Det här MÅSTE du ju sno och lägga till som signatur!:D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Mmm, tyvärr provade jag ju Niklas bergsget i samma veva och medgav i ett svagt ögonblick att det var ett himmelens trevligt nöjesverktyg för gata och bana som karln gått och skaffat sig:gnissla

Det kanske kan kallas "terrorbalans i microtappning", mitt och Fjädringsgubbens gnabbande om hojar. Jag tror jag måste skaffa mig en Tiger med Öhlinsstötta för att undvika att diskussionerna blir allt för sakliga:)

Egentligen älskar vi varandra och har redan pratat om att gifta oss, men Roffe har inte friat på riktigt än...:)

Våra "barn" kommer att bli fantastiska, ett KTM-chassie med Trepipmotor och Öhlinsfjädring, kan ju inte bli bättre!!!:yoparty
 

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R
Jag tänkte också på ljudet. Det var någonting med det som jag kände igen... ...men sen kom jag på det. En trippel som varvar säj 7000 motsvarar och låter som en 3,5cc glödstiftsmotor på 21 000 varv i ett radiostyrt flygplan!!! Tyckte väl att det lät bekant?:)

:D

Ja, eller så låter den precis som en gammal 2-takts Saab..

Behöver jag nämna något om blårök..:tungan

/ Micke
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Precis!

Egentligen älskar vi varandra och har redan pratat om att gifta oss, men Roffe har inte friat på riktigt än...:)

Våra "barn" kommer att bli fantastiska, ett KTM-chassie med Trepipmotor och Öhlinsfjädring, kan ju inte bli bättre!!!:yoparty

Precis, men du har fel på en punkt, den kommer inte heta KTriuM, utan
BMW S600RR!!!

Den kommer enligt rykterna ha en trecylindrig 600 eller 675 motor! Och visst är Tyskland mitt emellan Österike och England!? ;)

s6rr.jpg


http://www.fasterandfaster.net/2008/09/bmw-s600rr-to-be-shown-in-2009.html
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Med min dialekt i åtanke - det kunde nog bli ett inslag i "Mammas nya kille", det frieriet:)

Egentligen älskar vi varandra och har redan pratat om att gifta oss, men Roffe har inte friat på riktigt än...

Äh Micke, lite blårök och 2-taktsknatter verkade ju inte avskräcka Dig när Du testade på G-åsen:). Själv satt jag mest och var livrädd för att oavsiktligt växla ned i depåböjen med Din räsersuperduperkawwa:gnissla

Dags för en roadtrip till Kemora nästa år?

:D

Ja, eller så låter den precis som en gammal 2-takts Saab..

Behöver jag nämna något om blårök..:tungan

/ Micke

Kommer den med handtagsvärmare som standard? Tyvärr, den kommer med all sannolikhet att bli för välkammad, med för bra växellåda och alldeles skrammelfri. Enligt våra kriterier alltså alldeles för bra...:hihi

...den kommer inte heta KTriuM, utan BMW S600RR!!!

EDIT - är det kanske detta som kallas SPAM eller trådkapning? Tur Du startade tråden, Niklas...:brinnerup
 
Last edited:

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Öregrund
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Det är mindre än ett år till nästa kurs..

Jag är jättenyfiken på vad Jocke har klippt ihop... fast jag ska först titta utan ljud, sedan med ljud och analysera.. kommer att vara jättenyttigt.

Den där BMW:n har en intressant framgaffel.
Eller är det bara mockupen som inte är riktigt klar?

Om det fanns en boxer 600-kubikare så kanske jag skulle snegla åt BMW igen.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top