KEMORA 20-23/7 2009, SMC Kursen med stort K

Ifjol körde jag kortaste vägen dit och vägen via kusten hem för variationens skull. Vägstandarden är kanonbra bägge vägarna!

Vi är nu tre som samåker (Jonas, Maria och Fredrik) och från Umeå bestämt oss för att runda Kvarken och Bottenviken istället för att ta båten.
Ni norrbottningar m.fl. som kört den vägen till Kemora förr: Vilken väg tar ni på andra sidan Bottenviken?

Till Uleåborg verkar det ganska självklart, men sedan? Tar ni de mindre stamvägarna 86 och 63 som är kortaste vägen till Veteli/Kemora eller kör ni E8 ända ned till Kokkola? (En omväg längs kusten som kanske lönar sig?) Skulle vara intressant att veta hur vägstandarden är på de där mindre stamvägarna men jag hittar då ingen recension någonstans, synd att man inte förstår finska!

Hur var det nu med ljud på banan? byta till orginal eller behålla slip-on? :va

Andy

Ett av de sista fästena i Europa med fritt ljud:tummenupp

Om det inte är någon ändring till i år förstås? Det kommer säkert restriktioner såsmåningom...:gnissla

I fjol frågade jag Marko som ansvarar för banan om det inte förekommer klagomål men han sa nej. På frågan om vad som händer ifall någon klagar så svarade han "-Ja, då får dom väl flytta...":D:D:D

Ett av de sista fästena i Europa med fritt ljud:tummenupp

Om det inte är någon ändring till i år förstås? Det kommer säkert restriktioner såsmåningom...:gnissla

I fjol frågade jag Marko som ansvarar för banan om det inte förekommer klagomål men han sa nej. På frågan om vad som händer ifall någon klagar så svarade han "-Ja, då får dom väl flytta...":D:D:D

Finland det förlovade landet :tummenupp kan ge mej fan på att soppan kostar under tian också :hihi

Det finns faktiskt två deltagarplatser kvar på www.svmc.se utifall någon mot förmodan skulle ha semesterpengar kvar och lite tid för ett äventyr till godo...

Var du rik när du var 19 år? :tungan

Du, kom å tänka på en sak, om vi tankar alla dunkar och hojjarna i sverige så blir det ganska många kilon, ninja 20l? + ktm 8,5l + min jeepdunk 20l + din plastdunk 20l, och skulle du ha en liten dunk också? +10l = 78,5 liter.
Det blir ganska många kilon, och ska vi köra 40 mil med det kanske bilen drar mindre om man bantar bort det :P e nästan 60 kg eller nåt
Fast det är iof ganska lite med tanke på allt vi ska ha med oss :näsblod
Så kanske kvittar :tungan

Tillsammans tjänar vi 140 kr på alla dom litrarna :yoparty

Last edited:
Det finns faktiskt två deltagarplatser kvar på www.svmc.se utifall någon mot förmodan skulle ha semesterpengar kvar och lite tid för ett äventyr till godo...

Såg detta roffe..har förbrilt försökt intala jobbet att jag inte kommer behövas den veckan utan resultat. Tur att quattro körningen på åsen passar semester schemat bättre iallfall!

Hoppas ni som åker till Kemora får en kanon vecka :tummenupp

Finns det någon från Södra halvan av landet som skall dit och har plats och vill ha sällskap?
Har inte anmält mig ännu, och gör det bara om jag hittar någon som skall upp och vill dela kostnaden.

Snabba på och hör av er isf. Det hänger ju på snöret det här...inte mycket tid kvar :död

Jag tror en av dom platserna är tagna redan. Hobbes åker med, förutsatt att cheyen hans tyckte om sin timme på skönhetssalongen :lol

Anmäld och plats klar! Tack Peter. Det här blev så jäkla bra.
Det finns max 1 st platser kvar..jag tog den näst sista :yoparty

Jag tror en av dom platserna är tagna redan. Hobbes åker med, förutsatt att cheyen hans tyckte om sin timme på skönhetssalongen :lol

Det verkar som jag har kjolen här hemma, hur gör jag med cykeln, transport? däck? bla bla? Vart bor jag?

Hjälp mig.

/A

Det verkar som jag har kjolen här hemma, hur gör jag med cykeln, transport? däck? bla bla? Vart bor jag?

Hjälp mig.

/A

1 set vanliga Pilot Power hos hojdäck.se = 2500. Boende ingår och det borde ju finnas nån här eller på SMC's forum som har en plats över i sin resa över vattnet? Hos Viking fick man ju sova hur många man ville i en hytt :D

Jag har t.o.m förberett (med hjälp av Google så klart) ett helt gäng fräcka raggningsfraser om det ev. skulle finnas fruntimmer där borta..

- Hei, nimeni on Andreas ja olen raiskaaja!

Åhh vad ni kommer att vara utvilade på måndagen.
Tur man inte delar rum med er:)

utvilad?? vi har ju 12 timmar på oss att sova på färjan på dagen..:tuttar

om nu inte resterande pojkar i stugan vill hålla oss vakna när vi kommer fram.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT