KEMORA 20-23/7 2009, SMC Kursen med stort K

är kemora+supermotardhoj lyckat?

Kemora är en ganska snabb bana så det bör vara en ganska snabb motard om man skall tycka att det är roligt. Jag har själv varit där med allt från KTM 620, Husa 650 och till och med en WR400 och alla tre funkade bra, dock så finns det bara två kurvor som du kan sladda in i...

En trimmad XR650 eller liknande funkar alldeles utmärkt, bilden är från Kemora 2006 :)
Fotograf: Kostet 78

Bifogat

• PICT0045.jpg
    PICT0045.jpg
    190.1 KB · Visningar: 180
Ja ja, gör mig avundsjuk..

Hade varit kul att hänga på, men får nog hålla mig till banor på närmre håll.

Tycker jag inte. Du måste se det som en kombinerad semster, banåkning, kurs och upplevelse. Vi kör ju inte bara kurs, vi har föreläsningar och annat på kvällarna, vi kör en massa specialövningar som du inte ser på någon annan kurs och vi skall försöka rodda en praktisk fjädringskurs också. Hann tyvärr inte det i somras på grund av resursbrist men 2009 skall vi fixa det på något sätt:tummenupp

Så, tänk om, tänk rätt:)

Ja ja, gör mig avundsjuk..

Hade varit kul att hänga på, men får nog hålla mig till banor på närmre håll.

Närmare håll???:va

Ni stockholmare har ju närmaste och billigaste resan dit!!!:yoparty

Ni hoppar på Silja Line (billigaste och bästa båten -08) i Värtahamnen.
Dessa Finlandsbåtar är billiga:) jämfört med andra färjor!
Dagtid är billigare för då behövs ingen hytt, men nattfärjan är skönast då du kan sova ut ordentligt.
Om ni inte tar en :öl
Kliver av i Åbo, sedan är det bara 34 mil norrut till banan och stugbyn/hotellet!:tummenupp

Väl på plats behöver du endast lägga ut för middag dessa dagar då frukost, fika, lunch och boende ingår i priset = bokat och klart!!!:pannkyss

Välkommen Per

Närmare håll???:va

Ni stockholmare har ju närmaste och billigaste resan dit!!!:yoparty

Ni hoppar på Silja Line (billigaste och bästa båten -08) i Värtahamnen.
Dessa Finlandsbåtar är billiga:) jämfört med andra färjor!
Dagtid är billigare för då behövs ingen hytt, men nattfärjan är skönast då du kan sova ut ordentligt.
Om ni inte tar en :öl
Kliver av i Åbo, sedan är det bara 34 mil norrut till banan och stugbyn/hotellet!:tummenupp

Väl på plats behöver du endast lägga ut för middag dessa dagar då frukost, fika, lunch och boende ingår i priset = bokat och klart!!!:pannkyss

Välkommen Per

Ja, ja men det krävs lite mer logistik och planering när man har en 3-åring och att veta om man kan ha semester då eller inte!?

Kemora är en ganska snabb bana så det bör vara en ganska snabb motard om man skall tycka att det är roligt. Jag har själv varit där med allt från KTM 620, Husa 650 och till och med en WR400 och alla tre funkade bra, dock så finns det bara två kurvor som du kan sladda in i...

Ok, så en 525:a kanske kan funka då :tummenupp

de här hade vart riktigt kul att åka på.. Men jag är tveksam till resvägen, känns som att de är hur långt som helst upp till kemora. någon som har koll på hur långt de är och ungefär hur lång tid de tar att åka från trollhättan?.:va

Last edited:
de här hade vart riktigt kul att åka på.. Men jag är tveksam till resvägen, känns som att de är hur långt som helst upp till kemora. någon som har koll på hur långt de är och ungefär hur lång tid de tar att åka från trollhättan?.:va

Tja som nån skrev tidigare... 34 mils körning från Åbo. Hur långt du har till Tokholm vet du nog... Färja till Åbo går både dag och natt.

Det finns nog möjlighet att slå följe med nån annan söderifrån.

//cage

Talade om för min chef att jag tänker vara ledig en vecka i jul o köra hoj. han mumlade något om projektrisk :-)

Man attans vad sugen jag är, får nog åka till Götet o hämta den där 916 jag är sugen på.....
Stackars monstret, utbytt efter bara en säsong.

/HD

Rätt att byta. Monster är ingen riktig Ducati.

Undrar om den där 916 är min gamla, den som jag råkade supa bort en gång...

/K

Det spelar ingen roll om det är 35 mil eller om det hade varit 200 mil till Kemora, man måste bara dit och åka.

Så är det!

:yoparty

Nu är man anmäld, i år får fan jobbet FIXA så man är ledig!

Är anmäld jag också, mycket nöjd med förra kursen och hoppas att denna blir lika bra eller bättre!

Äntligen! Klart jag ska med i år också! Så nu är jag anmäld!! :)

Ses i juli då!

/Maria

Tycker jag inte. Du måste se det som en kombinerad semster, banåkning, kurs och upplevelse. Vi kör ju inte bara kurs, vi har föreläsningar och annat på kvällarna, vi kör en massa specialövningar som du inte ser på någon annan kurs och vi skall försöka rodda en praktisk fjädringskurs också. Hann tyvärr inte det i somras på grund av resursbrist men 2009 skall vi fixa det på något sätt:tummenupp

Så, tänk om, tänk rätt:)

Ni har övertygat mig- det får bära eller brista med logistik, semester och pengar! Jag är numera anmäld :D :D :D !

Men nu får du lova mig att instruera i min grupp Niklas- you´re the best :yoparty !

Tjo hoo vad kul, då har man nåt att se fram emot i vintermörkret!

Börjar offra och be till vädergudarna

Har påbörjat de långa ceremonier som krävs för att hålla regnmolnen borta....
Kemora är en kanonkul bana framför allt nu sedan de fixat både asfalt och avåkningszoner... nu ska jag bara försöka anmäla mig också! :-)

Magnus och Lasse viss blir ni också med?

Gaffilainen

Henrik med tjej anmäld! :)

Missade detta totalt i år,missar inte nästa.

Har förmodligen kärra med plats för 1 eller 2 extra hojar om någon som ligger på vägen vill lifta med,pma när det börjar närma sig om intresse finns.

Henrik

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...