Kejsaren av Rom!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Tar sin första seger, och nu blir han farlig! Detta var en utpräglad Yamaha-bana där effekten inte har så stor betydelse. Biaggi är även jävelvass på banor som Donington och Brno så andra halvan kan bli hur bra som helst. Jäkligt impad över sättet han vinner på. Dubbelhighsidern är en klar kandidat till årets vurpa.......

Gaybernau visar återigen sina gamla kraschkungstalanger.

fast ja vill se rossi vinna!!

den banan är säkert jättekul att köra på, men ja visste inte att det var "så många" off-camber svängar där.

Satt nästan och väntade på ett inlägg från dig ;) Kul för max helt klart, han vann helt rättvist då han var bäst på banan i dag! Får se om han kan hålla ihop det resten av säsongen.

Någon som är mer insatt än jag som vågar gissa på varför Kenny Roberts tappade så mycket? Flertalet placeringar på första varvet, tappade fler placeringar snabbare än på Rio trots att Sachsenring borde ge den effektsvaga Suzukin mindre underläge.

Stort grattis till Max!

Jag måste säga att jag är (positivt) överraskad. Jag har inte haft intrycket att han har haft det där sista som krävs för seger istället för en annars framskjuten placering i år.

Nu är det spännade i mästerskapet framöver. En klassisk Max vs Valentino fight kan bli kul att uppleva.

I övrigt så var Melandri-Abe-kraschen rätt så ruggig, speciellt för Abe.

Kul att Bia vinner, nu blir det intressant.
Märks att Rossi får köra mer på gränsen med Yaman,
Tycker bara synd om Abe som blev fälld av Melandri.
Trodde nog att Tamada skulle visa mer i detta race.
Sen tycker jag att Nakano är KUNG!
Han på ett bra material vore grymt att se.

Asså, Motogp.com suger ju, vilken hemsida är den bästa för att kolla in stats etc?

Vad hände med Rossi?
Jag lyckades somna när Rossi ligger i ledning och vaknar först under prisutdelningen och hittar honom inte på pallen... :huvet
Fan att jag skulle gå på så hårt på krogen igår :4skrika

Rossi är bäst ändå! Det går inte att vara på topp jämt! Kolla bara på Max... :hihi

Rossi regerar! :kär

M:et skrev:
Vad hände med Rossi?
Jag lyckades somna när Rossi ligger i ledning och vaknar först under prisutdelningen och hittar honom inte på pallen... :huvet
Fan att jag skulle gå på så hårt på krogen igår :4skrika

Förmodligen så var det däcken som inte räckte hela vägen och sista varven blev han ordenligt distanserad av Hondorna i topp. Han körde nog så fort han kunde utan att krascha men det räckte helt enkelt inte till.

Grymt race av Max, men även Barros tillhörde de få som körde snabbt utan att vurpa. Synd att Rossi sladdade efter mot slutet, annars hade det blivit en ruskig fight de tre emellan. Tråkigt också för Abe som körde så fint.

Håller med om Barros, hoppas han kan fortsätta i denna stilen, det har varit lite av Barros trademark denna säsongen att göra hyfsade kval, ganska dåliga starter och sen riktigt bra race där han dock har haft svårt att nå ända fram.

Jag hade själv tippat Barros som en utmanare till titeln i år när han fick en RCV-styrning igen, kommer ihåg hur han ägde på West-RCV´n för ett par år sen. Hoppas han fortsätter så här nu!

J-Bone skrev:
Jag hade själv tippat Barros som en utmanare till titeln i år när han fick en RCV-styrning igen, kommer ihåg hur han ägde på West-RCV´n för ett par år sen. Hoppas han fortsätter så här nu!

Mmm, hade nog hoppats mer på Barre.
Kan ju inte va kul när Haydi kommer å åker förbi.

*hypotes*
Tänk om Checa kunde hålla sig på hjulen!
Vilken kung han vore!

Ett spontant jubel var svårt att undertrycka när fjollan Gibernau rök av banan. Ha ha ha! Vad skönt det är med skadeglädje ibland. När han vinkar med båda händerna in i kameran och a-r-t-i-k-u-l-e-r-a-r "Olá!" med sugröret i munnen tänker jag varje gång "När du flyger ut i gruset ska jag asgarva, din fjant!". :D :dummer

Nåja, det var kul att Biaggi vann men lite synd att det inte blev någon hårresande uppgörelse på sista varven. Ingen verkade ha tillräckligt mycket bett i däcken för att våga sig på några riskabla manövrar.

Perfekt läge i poängtabellen för en suverän fortsättning på säsongen. Som Chris skrev är Brno Biaggis favoritbana och att Gibernau har kraschat två race i rad kommer garanterat att sätta sig i huvudet på honom.

Melandri-Abe kraschen var ju fenomenal!!! Andra gången på 14–15 år som man får se två förare i en perfekt synkroniserad highsider. Förra gången var Chili-Doohan. Spolade fram och tillbaka på bandet och båda har duktig fart och flyger ur sätena. Abe ser ut att vara fem meter upp i luften och det måste ha känts rejält. Aj!

Kan inte begripa hur jag lyckades missa MotoGP i dag :va

Brukar motogp.com lägga ut hela loppen på sin hemsida för nedladdning?
Än så länge så hittar jag bara 125cc loppet och några actionklipps.

Något tips om var man kan hitta racet "i repris"?

Nyteknik skrev:
Melandri-Abe kraschen var ju fenomenal!!! Andra gången på 14–15 år som man får se två förare i en perfekt synkroniserad highsider. Förra gången var Chili-Doohan. Spolade fram och tillbaka på bandet och båda har duktig fart och flyger ur sätena. Abe ser ut att vara fem meter upp i luften och det måste ha känts rejält. Aj!

Nu var det väl iofs ingen dubbel highsider, utan melandris hoj som slog undan Abe's hoj..
Visades inga bilder på Abe efteråt, jag hoppas verkligen han inte slog sig.

oFFkeFF skrev:
Nu var det väl iofs ingen dubbel highsider, utan melandris hoj som slog undan Abe's hoj.

Slog undan?

Melandris bakhjul kom ut i gräset och sladdar. Han får en highsider när det får fäste på asfalten igen.

Abes bakdäck glider iväg – man ser hur han nästan ligger ner som i en kurva – innan det fäster och han slungas upp i luften.

:fakta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...