Kedjespray/olja/fett

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Behöver olja till kedjan. Var köper jag det, bara Bike som gäller?
Tips på produkt?
 
har kört me castrols kedjevax på motarden och kommer inte köpa det igen, visserligen gör det jobbet men det e förbannant kletigt å segt så man blir lite bitter när man får den skiten över halva hojen.
 
har kört me castrols kedjevax på motarden och kommer inte köpa det igen, visserligen gör det jobbet men det e förbannant kletigt å segt så man blir lite bitter när man får den skiten över halva hojen.

aha.. så bra.. då fortsätter jag att INTE köpa kedjevax..haha
jag har kört med Biltemas kedjespray.. och den har varit helt ok.. lite lös men verkar fylla sin funktion...:D
 
Går lika bra med majsolja, ( lättvättat för oss som e lata) men lägg på det när du vet att du inte ska köra mer för dagen och lägg papper utefter där det droppar..

Miljö vänligt som FAAN...

För vi tänker väl på miljön och kör mjukt,
utan hastiga gaspådrag och inbromsningar...

SKJUT MIG, JAG LÅTER GAMMAL!! :näsblod :näsblod
 
Går lika bra med majsolja, ( lättvättat för oss som e lata) men lägg på det när du vet att du inte ska köra mer för dagen och lägg papper utefter där det droppar..

Miljö vänligt som FAAN...

För vi tänker väl på miljön och kör mjukt,
utan hastiga gaspådrag och inbromsningar...

SKJUT MIG, JAG LÅTER GAMMAL!! :näsblod :näsblod

Hmm men det e väl inget du behöver fundera på längre!!! Din nya har väl Kardan!! hehe :D
 
kan med stolthet rekkomendera motuls kedjespray med ptfe..dvs teflon ....

lägg på det när du kört klart o kedjan e lite varm..det fräser gott o lägg på ordentligt...sedan in o låt stå o kedjan e glad o fin i ledrna länge o väl om denna procedur upprepas efter varje körning...

MOTUL produkter helt enkelt....
 
Går lika bra med majsolja, ( lättvättat för oss som e lata) men lägg på det när du vet att du inte ska köra mer för dagen och lägg papper utefter där det droppar..

Miljö vänligt som FAAN...

För vi tänker väl på miljön och kör mjukt,
utan hastiga gaspådrag och inbromsningar...

SKJUT MIG, JAG LÅTER GAMMAL!! :näsblod :näsblod

Haha... Trodde nästan du skulle gå med i putsbögsklubben nu..? Farbror kromsläde.:hojharley
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top