Okej, tvättade hojen idag och gjorde den körklar. Upptäckte dock kedjelåset var borta (gött att vara i livet
). Frågan är, hur ska man lösa detta. Köpa ett nytt kedjelås (vart?) som kanske flyger av igen eller vad ska man göra?
EDIT: Jag har bestämt mig för att nita kedjan efter era visa ord.
Men...enligt firman jag var förbi skulle det här ta 20 min att fixa, man skulle behöva boka tid och det skulle kosta 500-600 spänn. Om de ska vara så drygt då köper jag fan verktyg och gör det själv...
Det kanske finns nån här som kan tipsa om en vettig mc verkstad som man kan rulla förbi? Bör vara i Stockholms området nära västerort då jag ska sätta ståltråd på kedjan och köra den dit. (kan bli lite för spännande annars)
Tack för hjälpen
). Frågan är, hur ska man lösa detta. Köpa ett nytt kedjelås (vart?) som kanske flyger av igen eller vad ska man göra?EDIT: Jag har bestämt mig för att nita kedjan efter era visa ord.
Men...enligt firman jag var förbi skulle det här ta 20 min att fixa, man skulle behöva boka tid och det skulle kosta 500-600 spänn. Om de ska vara så drygt då köper jag fan verktyg och gör det själv...
Det kanske finns nån här som kan tipsa om en vettig mc verkstad som man kan rulla förbi? Bör vara i Stockholms området nära västerort då jag ska sätta ståltråd på kedjan och köra den dit. (kan bli lite för spännande annars)
Tack för hjälpen
Last edited:

Inte mkt kvar av framdrevskåpan men kunde blivit värre. Vet iofs vrf den gick av, men ändå. Mitt morgontrötta tips är ändå att nita.