Kedjan gick av på min gixxer!!

Hanzzon skrev:
2573727 Ja suzuki är väl som HD, man köper en när man blivit 40-50 + och bara vill glida runt med släden...
530 är original på HD med ketting! ;)

Last edited:
Jörgen Karlsson skrev:
2573752 Du klev inte i fällan... :va
Så du vill hävda att du har vrid? :tungan
Jag har aldrig sagt nåt om vrid men folk häromkring påstår att jag brukar synas mest på ett hjul...
Jag har ingen aning om vad dom talar om jag har kört hela strippen Emmaboda på ett hjul me Ktm:en och då fick jag skäll...
Annars förnekar jag...:)

SKÄGGET skrev:
2573933 Jag har aldrig sagt nåt om vrid men folk häromkring påstår att jag brukar synas mest på ett hjul...
Jag har ingen aning om vad dom talar om jag har kört hela strippen Emmaboda på ett hjul me Ktm:en och då fick jag skäll...
Annars förnekar jag...:)

Blyger!

Du måste lära dig att snacka som en stockholmare!
"Jag stod där på macken ni vet. Oljan var förvisso lite kall...Vad vet jag... Petade i trean. (Det var ju ingen uppförsbacke inom synhåll) och tyckte kanhända att peten kittlade mig en smula på blånageln (kall olja?)...
Anyway! Där låg kettingen som en full snok och ringlade på backen..."

Mao! Du måste övertyga oss om att du har värsta potenta spisen! ;)

Last edited:
Hoztic skrev:
2568952 Det var garanterat en Yamaha-kedja, dom passar, men det funkar inte :(

Självklart var det en Yamaha orginal-kedja på en gixxer :va :tummenupp
Synd om Surzuki som inte kan göra egna kedjor...

Men som vanligt är det väl en underleverantör som har tillverkat och levererat kedjan, som allt annat.

Köp en DID 50 zvm (530 med x-ring)
nu när du köper ny.... Kör en (2 korta ihop nitade till 1 lång kör med förlängd sving) sådan själv på turbomoppen och den håller grymt bra...Och så klart är den nitat också...

Last edited:
Crille skrev:
2576119 Köp en DID 50 zvm (530 med x-ring)
nu när du köper ny.... Kör en (2 korta ihop nitade till 1 lång kör med långsving) sådan själv på turbomoppen och den håller grymt bra...Och så klart är den nitat också...

Det var ju tryggt att läsa!! En sån har jag på min sura HD, håller den för din turbojonne så torde jag ju kunna sova lungt! :rofl

Hoztic skrev:
2568952 Det var garanterat en Yamaha-kedja, dom passar, men det funkar inte :(

Yes! Det stämmer gött. Och det är därför Rossi kommer att dra hem världsmästartiteln framför Suzuki som blir, eehh ja va det nu blir, när du loggar in senare idag:rolleyes:

Ehh! Suzuki brukar åka på blåa kedjer i GP va:va

Last edited:
SKÄGGET skrev:
2573709 Jag har ju glömt och nämna att jag är glad att jag lever eftersom jag slapp gå kull och bli överkörd av alla bilarna..:tummenupp

Verkar som om ingen bryr sig om dig, alla vill bara veta hur det gick för kedjan :hihi

Men skönt att det gick bra! Skriver upp ett drivpaketsbyte på checklistan inför nästa säsong! :tummenupp

Peder Rosberg skrev:
2576124 Yes! Det stämmer gött. Och det är därför Rossi kommer att dra hem världsmästartiteln framför Suzuki som blir, eehh ja va det nu blir, när du loggar in senare idag:rolleyes:

Ehh! Suzuki brukar åka på blåa kedjer i GP va:va

Ja det märkte vi ju hur det gick!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey