KD unplugged

Raderad medlem 51742

Guest
Extremt långsökt att man som framstående politiker skulle göra en falsk anmälan.
Att en och annan hämndlysten/sinnessjuk person gör sådant är lika extremt självklart, men vad skulle Sara Skyttedal vinna på att iscensätta något sådant?
Är väl inget märkligt med den typen av reaktioner om man t ex känner sig hotad och inmålad i ett hörn. I det här fallet verkar ju Skyttedal blivit tillrättavisad att inte kunna driva en fråga hon profilerat sig i och eventuellt även sett att hennes framtid som EU-parlamentariker varit hotad. Konstigare reaktioner på sådana saker har skett.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bajs flyter, och rör man runt tillräckligt i tunnan kan tydligen hur gamla korvar som helst flyta.

Men det finns en bakomliggande orsak att det rörs om i tunnan nu.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är väl inget märkligt med den typen av reaktioner om man t ex känner sig hotad och inmålad i ett hörn. I det här fallet verkar ju Skyttedal blivit tillrättavisad att inte kunna driva en fråga hon profilerat sig i och eventuellt även sett att hennes framtid som EU-parlamentariker varit hotad. Konstigare reaktioner på sådana saker har skett.
Kanske inte, känns onödigt tillspetsat. Är väl ingen nyhet att hon går i otakt med KDs narkotikapolitik.
Det verkar ju tillkommit någon annans anmälan nu men jag är inte särskilt påläst.
Var kan man läsa om den påstådda händelsen. Hörde något om hand på lår och sova mellan två män.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Extremt långsökt att man som framstående politiker skulle göra en falsk anmälan.
Att en och annan hämndlysten/sinnessjuk person gör sådant är lika extremt självklart, men vad skulle Sara Skyttedal vinna på att iscensätta något sådant?
Det behöver ju inte vara en falsk anmälan, men likväl inget som kommer leda till rättsliga påföljder, typ som Virtanen som blev paria utan att faktiskt blivit dömd för något.

Samma sak med någon lärare som blivit uthängd av dumpen, ingen rättslig påföljd men blev av med jobbet. Någon HR-människa uttalade sig med "han har fått ett socialt straff och blivit av med jobbet".
Jag vet inte riktigt hur det rimmar med en rättsstat dock, men å andra sidan så är det ju i det närmaste omöjligt att anställa en person som avtjänat straff som något som kan synas någonstans iaf.

Väldigt svåra frågor hur man än vrider och vänder på det.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Kanske inte, känns onödigt tillspetsat. Är väl ingen nyhet att hon går i otakt med KDs narkotikapolitik.
Det verkar ju tillkommit någon annans anmälan nu men jag är inte särskilt påläst.
Var kan man läsa om den påstådda händelsen. Hörde något om hand på lår och sova mellan två män.
Jag tänkte mer att detta verkar handla om en personlig konflikt och beteendemönstren är typiska för vad som kan ske i sådana situationer. Inte alls ovanligt att vad som startar med att man är oense om något arbetsrelaterat eskalerar och urartar till en djupare personlig konflikt mellan två individer och då är denna typ av beteendemönster inte alls ovanliga, utan snarare förväntade om det gått så långt, även om det förstås tar sig olika uttryck beroende på kontexten och de inblandade.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
d6fa6a7cdb946e01a91a3e10c1b5c041.jpg


Det låter på henne själv som att det inte är händelsen (eller händelserna?) för 8-9 år sedan som egentligen är orsaken till anmälan utan att något annat har hänt i nutid.

Kvinnlig version av ett barnslig hämndbegär?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jag tycker det är lite märkligt. Hans tweet som finns i inlägg 30 säger ju inget alls egentligen. Andra stycket avslutas med "...det som påstås inte är sant." Resten är ju ingen förklaring alls till vad som faktisk hände, bara en massa ovidkommande i sak. Ges ju ingen hint ens om vad som faktiskt ände enligt honom.

Sen verkar det å andra sidan lite konstigt att fortsätta messa, tala i telefon, fika och äta lunch ihop med någon som man rimligtvis borde ta avstånd och hålla distans ifrån, någon man sedan anmäler för ett brott.

Jag ställer samma fråga som i inlägg 46 av Werzion.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top