kaZmurs funderingar...

Nikel skrev:
Och vad hände med grabbens frågor :kocko
sen så har la inte snus med dom o göra heller.

fråga öhh 3 ja har ny kolv o honad cylle på moppen körde 4 mil lungt sen full gas.
det spelar inte så stor roll bara man tar det lite lungt i början.
självklart finns det sjuttielva andra teriorier som säger annat, :banana

//Niklas
Men med moppe orkar man ju inte ligga å fisa runt på halvgas, där e det halvgas tills man e ute från uppfarten...

Hursomhelst så har jag bestämt mig för att köra 50mil utan att varva över 7k och aldrig hålla jämnvarva på mer än 6k (80km/h)
 
Poffer skrev:
:fakta



Dom pengarna lägger man på mc:n...:tunganjag hade aldrig haft råd att åka hoj om jag snusat!! :fakta
Äh... 25kr varannan dag kan man väl stå ut med, och om det börjar knipa i kassan så snyltar jag lite på polare och frsan och lägger pengarna på bensin istället..
 
cRoC skrev:
Under 7k varv är väl lite överdrivet kanske, men om du klarar det så :tummenupp
jag vet men efter att har kört 25 mil på max 7k så tycker man att det låter som motorn ska varva sönder vid typ 10 :D
 
kaZmur skrev:
Hursomhelst så har jag bestämt mig för att köra 50mil utan att varva över 7k och aldrig hålla jämnvarva på mer än 6k (80km/h)

Så hade jag oxå tänkt mig att försöka göra. Och efter 50 mil kunna dra den lite då o då...Men fortfarande köra lugnt....Sedan efter 100 så kan man börja dra på ordentligt igen :yoparty
 
Snart ger jag upp hoppet när det gäller den här delen av forumet.
 
Last edited:
cRoC skrev:
När jag kör in brukar jag köra lugnt (Inte över 10,000 varv) i 50 mil.

Undvik att ligga på samma varv länge, variera.
men ligg inte heller på för högt varv! dem första tio milen ska man ta det lugnt som fan så att inte ringar och kolv tar skada sen kan man börja köra lite fast forfarande inte för mycket... :fakta
 
Out_Spinner skrev:
Snart ger jag upp hoppet när det gäller den här delen av forumet.

Vad är det nu du gnäller om? :dummer
 
Last edited:
kaZmur skrev:
Men med moppe orkar man ju inte ligga å fisa runt på halvgas, där e det halvgas tills man e ute från uppfarten...

Hursomhelst så har jag bestämt mig för att köra 50mil utan att varva över 7k och aldrig hålla jämnvarva på mer än 6k (80km/h)

Gör din Mito 80 blås på 6k rpm på 6:an? Eller du kanske har 7 petad gearkasse? :)
 
NatoN skrev:
Gör din Mito 80 blås på 6k rpm på 6:an? Eller du kanske har 7 petad gearkasse? :)
runt 6-7k så gör den 80 ja... i sexan... vid full patte (140km/h) så varvar den typ nästan 12k...

den e 6-växlad :hoppa
 
Last edited:
kaZmur skrev:
runt 6-7k så gör den 80 ja... i sexan... vid full patte (140km/h) så varvar den typ nästan 12k...

den e 6-växlad :hoppa

Jasså? hur jäkla drevad är den?
Min varvar 6k i 100km/h, strypt.. fast det har ju ingen inverkan på varv/hastighet
 
NatoN skrev:
Jasså? hur jäkla drevad är den?
Min varvar 6k i 100km/h, strypt.. fast det har ju ingen inverkan på varv/hastighet
Därav fråga 1... Jag har en mito -95 med motor från en -99a...

95ans motor är 7-växlad medans 99-ans är 6-växlad så i min verkstadshandbok så står det bara drevningen till den 7 växlade...

Är det verkligen ingen som vet vad orginaldrevningen på en -99a är???
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top