Kawasaki ZZR1400 -08 fråga

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Provkörde en ZZR 1400 från 2008 idag med 4000 mil på mätaren. Företaget begär 99 500 kr för hojen, då är den nyservad samt nytt drivpaket och nytt bakhjul.
Det som ingår också är 3st packväskor, 2 till sidorna och en toppbox. Sedan sitter det GPR rör monterat.

Hojen gick mycket bra, inga konstigheter alls. Enda felet jag hittade var att den tidigare ägaren vält hojen när den stod parkerad vilket resulterade i en repig backspegel och lite repor i en kåpa, annars såg den fin ut.

Det som gör mig lite osäker är två saker, därav mitt inlägg:

1. Är det inte lite väl dyrt med 99 500 kr för en årsmodell 2008, eller ligger dessa hojar där?
2. Är 4000 mil okej på 4 år? Hur länge bör en sådan motor hålla?

Tacksam för svar!

Finns vad jag kan hitta 6 stycken 07-09 or på blocket just nu, samtliga säljs av företag och (fyra med samma bilder och exakt samma miltal, men olika priser). Begärda priser ligger på 91-99 tusen där den du hittat både är dyrast och har gått längst. Å andra sidan befinner dom fyra med samma bild i Dalarna och den sjätte i Gävle. Den/De i Dalarna skriver inte att den/de har ABS vilket jag skulle kräva av en så pass ny sport tourer så dom skulle jag avråda från, så av dessa tycker jag den i Gävle ser bäst ut (1800 mil /94000). Fast egentligen tycker jag samtliga är lite dyra med tanke på mil och ålder, men underlaget är ju litet....

Den jag har sett finns (vad jag vet inte på blocket), såg den på AvaMC i Stockholm.
Den har ABS.
Men ja, det är helt klart en dyr hoj, men samtidigt är det säkert mkt hoj för pengarna...
Vet dock inte, just med tanke på 4000 mil på mätaren...

Snälla köp inte en hoj för 100k som har gått 4000 mil.
Den kommer att bli jävligt svårsåld när den har gått 5000mil.
Plus att det är ockerpris på den.

Överprisad kan jag säga med en gång!
ha lite is i magen så ska du se att det dyker upp bättre alternativ :fakta

Sen att motorerna förmodligen håller bra tvivlar jag inte en sekund på så länge de är välservade!

Ja, jag tror att jag avvaktar lite.
Sedan av en ren händelse så tog jag upp en gammal BIKE tidning igår där de testade just ZZR1400 och en Hayabusa, det var nummer 10 2008, och jag kände direkt igen registreringsnummret på ZZR:en, exakt samma som AvaMC nu säljer och som jag provkörde. Så den hojen har med andra ord varit testhoj för BIKE och de testade den på en långfärd ner till Monaco på 26 timmar.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien