Araikaj
Våga Vara Snäll
Är det någon som har möjlighet att jämföra dessa hojar? Det jag är mest nyfiken på är sittställningen, benvinkeln och vilken av hojarna som lämpar sig bäst för touring?

Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Araikaj skrev:Är det någon som har möjlighet att jämföra dessa hojar? Det jag är mest nyfiken på är sittställningen, benvinkeln och vilken av hojarna som lämpar sig bäst för touring?
![]()
Kawasakins fördel är följande. Skön sittställning, mkt hög toppfart (Runt 300 på mätarn)snyggt yttre, Nackdelen är, pissdålig växellåda, är för klent i mellanregister.Araikaj skrev:Är det någon som har möjlighet att jämföra dessa hojar? Det jag är mest nyfiken på är sittställningen, benvinkeln och vilken av hojarna som lämpar sig bäst för touring?
![]()
Rydde skrev:Kawasakins fördel är följande. Skön sittställning, mkt hög toppfart (Runt 300 på mätarn)snyggt yttre, Nackdelen är, pissdålig växellåda, är för klent i mellanregister.
främst 94orna som hade trög låda.Wellcraft skrev:Min 95:a tyckte jag inte hade så farlig växellåda, från 5000rpm fanns 75% av vridet och det var inte klent. Iofs kanske vridet i gixxern är ännu bättre men det skiljer ju 200cc, men att kalla det klent i zx9:an är väl ändå att ta i.
Har ingen erfarenhet av Kawan, men äger själv en gsxr1100 -89. Köpte hojen mest pga MOTORN!! som är ett under av vrid och kraft.. Det míndre positiva är ju benvinkeln som är mycket skarp, chassit är inte helt "modernt" men allt kan ju förbättras med nya dämpare osv.. Alltså, välj inte gixxern för touring men väl för snabba repor i stan`..Araikaj skrev:Är det någon som har möjlighet att jämföra dessa hojar? Det jag är mest nyfiken på är sittställningen, benvinkeln och vilken av hojarna som lämpar sig bäst för touring?
![]()
Wellcraft skrev:Min 95:a tyckte jag inte hade så farlig växellåda, från 5000rpm fanns 75% av vridet och det var inte klent. Iofs kanske vridet i gixxern är ännu bättre men det skiljer ju 200cc, men att kalla det klent i zx9:an är väl ändå att ta i.
Silwer skrev:94orna har dessutom förbannat seg växellåda mer eller mindre, detta åtgärdades till året efter.
De zx9orna är tunga och väldigt snabba, uppåt 270 blås ärlig fart.
Jag hade lätt valt kawan jag med, suzukin är en generation äldre tycker jag, ett äldre tänkande och minst lika klunsig, dock känd som slitvarg och mycket delar finns för vidare trimmning osv.
Löjliga överpriser ofta på suckan tyvärr.

Wellcraft skrev:Kawan är bättre på allt körmässigt tycker jag, dock får i stort sett alla zx9r av nämda årsmodeller problem med att cylinderfodren sjunker och topplockspackningen går=DYRT.
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |