Hej.
Känner att det är dags att byta upp mig lite, behöver mer effekt. Vad jag inte behöver är en utpräglad banhoj då jag kommer nöja mig med landsvägkörning. Alltså, jag vill ha en kul hoj med billig försäkring, tydligen ska de äldre ZX-9R vara bekväma vilket låter bra då jag kör tur/retur till skåne 3-4 gånger om året, det är 60 mil dit, vill sitta bekvämt.
Har kollat upp försäkring på en -98, men den blev för dyr, däremot så funkar en -94 och eventuellt en lite "nyare" än den.
Någon som har erfarenhet av dessa äldre? Vad brukar krångla, har hört något om klonkigaväxellådor och sprukna topplock? Är det någon årsmodell som man bör akta sig från?
Har tills nu kört en VFR750 -89 (en trogen traktor), och den har fungerat löjligt bra, inga krångel alls, hur är Kawasakikvaliten egentligen?
Tacksam för lite tips!/
Thelinski
Känner att det är dags att byta upp mig lite, behöver mer effekt. Vad jag inte behöver är en utpräglad banhoj då jag kommer nöja mig med landsvägkörning. Alltså, jag vill ha en kul hoj med billig försäkring, tydligen ska de äldre ZX-9R vara bekväma vilket låter bra då jag kör tur/retur till skåne 3-4 gånger om året, det är 60 mil dit, vill sitta bekvämt.
Har kollat upp försäkring på en -98, men den blev för dyr, däremot så funkar en -94 och eventuellt en lite "nyare" än den.
Någon som har erfarenhet av dessa äldre? Vad brukar krångla, har hört något om klonkigaväxellådor och sprukna topplock? Är det någon årsmodell som man bör akta sig från?
Har tills nu kört en VFR750 -89 (en trogen traktor), och den har fungerat löjligt bra, inga krångel alls, hur är Kawasakikvaliten egentligen?
Tacksam för lite tips!/
Thelinski
Last edited:
om man jämnförar med ZX9R;an