Kawasaki ZX-8R

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Enligt senaste Bike går det rykten om att Kawasaki ska återuppta produktionen av sin ZX-7R och borra motorn till 793 kubik = en ZX-8R, troligtvis till 2008, nu när 636:an går i graven.
Någon som läst hört något mer om detta?

Enligt samma tidning har tydligen Suzuki GSX-R750 sålt bra och den är ju relativt ensam i sin klass.
Personligen hoppas jag på ett gäng grymma 800:or med utseende direkt från MotoGP :)

Det hoppas jag inte. En hoj som var hopplöst efter redan för tio år sen är nog ingen hit idag. De kan gärna få utveckla nåt nytt, och göra nåt åt sin smäckiga kvalitet medan de håller på.

Iom 800cc i Motogp är det ju ingen omöjlighet att vi kommer få se den klassen på gatan..

Mattias skrev:
2555227 Det hoppas jag inte. En hoj som var hopplöst efter redan för tio år sen är nog ingen hit idag. De kan gärna få utveckla nåt nytt, och göra nåt åt sin smäckiga kvalitet medan de håller på.
Det blir ju en helt ny hoj såklart, dummer! :jäs

sandstream skrev:
2555220 Personligen hoppas jag på ett gäng grymma 800:or med utseende direkt från MotoGP :)
Det är ju vad jag förutspådde direkt när det stod klart att MotoGP skulle byta till 800 cc. Klart att tillverkarna kommer att anspela på det, undra bara om Gixxern kommer att växa till 800 cc den också?

Jag skulle vilja ha kvar dagens 600 och 1000 men att nya 800 skulle komma i mer hard core utförande med bättre komponenter, som R1LE eller 999S/R ungefär. Mer kompromisslösa helt enkelt, annars kommer ju folk bara att köpa 1000 i alla fall.

Coolt med 800cc, känns naturligt med nya regleran i MotoGP.

636 i graven, kommer de köra "rena" 600cc de också i fortsättning alltså?

Allt som främjar utvecklingen och ger oss häftigare hojar är ett stort plus.
Desmosedici RR lär få sin överman i en japs som är 400´000:- billigare..he he
Wait and see :D

Triggerhappy skrev:
2555419 Allt som främjar utvecklingen och ger oss häftigare hojar är ett stort plus.
:trött

Gustav O skrev:
Ja ja...det är ingen tvåtaktare tyvärr, men detta kan nog bli bra i alla fall !

Tänk om 3-5år.
800cc
156Kg Torrvikt(med eftermarknadspipor, kat e tungt)
190Hk vid 15,800Rpm (med eftermaknadspipor)
100Nm vid 14,400Rpm
Små nätta chassien
200/70-16,5" superklibbigt bakdäck !!

Me want !!! :yoparty

Triggerhappy skrev:
2555475 Ja ja...det är ingen tvåtaktare tyvärr, men detta kan nog bli bra i alla fall !

Tänk om 3-5år.
800cc
156Kg Torrvikt(med eftermarknadspipor, kat e tungt)
190Hk vid 15,800Rpm (med eftermaknadspipor)
100Nm vid 14,400Rpm
Små nätta chassien
200/70-16,5" superklibbigt bakdäck !!

Me want !!! :yoparty
Mest trött på det "roliga" Ducatibashandet även i den här tråden....
En hoj som den du specar vore trevlig.

Inte för att hoen skulle bli billigare på gata iaf. Försäkringsbolagen går ju på effekt/vikt-förhållandet... kan nog bli en dyr historia.

Triggerhappy skrev:
2555419 Allt som främjar utvecklingen och ger oss häftigare hojar är ett stort plus.

Hur kan en kawatråd bli en ducce pajkastartråd?? :D

Gustav O skrev:
2555497 Mest trött på det "roliga" Ducatibashandet även i den här tråden....
En hoj som den du specar vore trevlig.

Shit killen, inte vara långsint.
Det är klart att jag reagerar när folk, även jag blir pirriga i magen när man tänker på hur häftigt det vore att ligga å kräma ur DesmosediciRR ur depåkurvan på gelleråsen...håren reser sig på armarna vid tanken.
COOOL !

Sist en Japansk tillverkare krämade ur sig en "Köpbar" Superhoj var det också en V4´a , jag tänker då på Honda NR750 med ovala kolvar, 8 ventiler /cylinder, kolfiberkåpor, mm,mm mm...den skulle vara sjuk knepig att tillverka ens idag.
DET var att stressa de tekniska gränserna...och det var några år sedan.

ASSSÅSÅSÅSÅÅSÅSÅSÅSÅÅÅÅ Lugn här nu !!!

De enda som släppt nått som liknar en MotoGP hoj är just nu Ducati !
Det är OK...jag är FÖR!!!

MEN det jag menade är att en 500´000:- hoj lär inte många av oss få chansen att spaka. Det lär falla på nån eller flera av japsen att föra den generella publiken riktigt nära GP prestandan.

Shit asså...coooooola ned er !

Triggerhappy skrev:
2555520 Shit killen, inte vara långsint.
Det är klart att jag reagerar när folk, även jag blir pirriga i magen när man tänker på hur häftigt det vore att ligga å kräma ur DesmosediciRR ur depåkurvan på gelleråsen...håren reser sig på armarna vid tanken.
COOOL !

Sist en Japansk tillverkare krämade ur sig en "Köpbar" Superhoj var det också en V4´a , jag tänker då på Honda NR750 med ovala kolvar, 8 ventiler /cylinder, kolfiberkåpor, mm,mm mm...den skulle vara sjuk knepig att tillverka ens idag.
Är inte långsint men delar tydligen inte din syn på humorn i att upprepa samma sak tusen gånger. :)
Har svårt att tro att ngåon av de japanska fabrikerna kommer släppa en hoj liknande Desmosedicin till en avsevärt lägre kostnad, men det vore roligt.

Triggerhappy skrev:
2555520 Sist en Japansk tillverkare krämade ur sig en "Köpbar" Superhoj var det också en V4´a , jag tänker då på Honda NR750 med ovala kolvar, 8 ventiler /cylinder, kolfiberkåpor, mm,mm mm...den skulle vara sjuk knepig att tillverka ens idag.
Knappast en superhoj va? :va
Inte så att det hävdade sig genom hög effekt eller låg vikt, bara en orgie i dyra tekniker utan annat resultat än effektsökeri. Samtida Fireblade:n överglänste på alla punkter till ett mycket lägre pris.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT