Kawasaki ZX-12R tråden

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Va kör ni för däcktryck, fram/bak ??
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Tack, tack..
 

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Vet inte om detta varit uppe förut men... Är det vanligt att det låter om kopplingen på alla 12or?

Jag har ett vinande "furr" ljud på min... Men det försvinner när man drar in kopplingen :S Har haft liknande (o)ljud på andra cyklar jag haft (ktm) men dom har ju varit kända för det...

Cykeln är en -03 som gått 3200mil...

Inte säker på om det är kopplingen som låter men det försvinner som sagt när man drar in kopplingen, sedan låter det som mest när motorn är kall...
 

Mike102

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Hörby
Hoj
zx12r -04
Vet inte om detta varit uppe förut men... Är det vanligt att det låter om kopplingen på alla 12or?

Jag har ett vinande "furr" ljud på min... Men det försvinner när man drar in kopplingen :S Har haft liknande (o)ljud på andra cyklar jag haft (ktm) men dom har ju varit kända för det...

Cykeln är en -03 som gått 3200mil...

Inte säker på om det är kopplingen som låter men det försvinner som sagt när man drar in kopplingen, sedan låter det som mest när motorn är kall...

Kawasakis motorer går väldigt "hårt" . har haft en zx9r innan och det var lika dant med den.
Dom e sådana har själv frågat kawasaki mekaniker och de har sagt lika dant att de låter lite mer om dem än mot en honda tex.
Men vist det skadar kanske inte att plocka ned kopplingen och kolla lite så allt är ok.
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Någon som vet vilken decibel en ZX12R får ha vid 5400 varv (gissar att det är det man mäter vid)?

Jag gissar att min ligger på en bra bit över 100 dB utan dB killer och kanske runt 100 dB med.

Kan man mäta ljudet någonstans så att man vet vad man kan köra "lagligt" med? Vill helst inte att polisen skall vara den förste som mäter den. De har försökt, men har turligen glömt att ta med dB-mätaren varje gång.
 

Den Preben

ödmjuk vinner
Gick med
8 Mar 2003
Ort
vollsjö
Hoj
säta eks tållv ärr
Har bytt bort tl1000r mot zx12r -00 en silvrig skönhet :tuttar

Fan vad positivt överaskad jag blev av den :) behöver fan inte brottas ner i kurvorna som jag befarade , o effekten e snuskig , körställningen vilsam om man vill det o skall det svängas lite e det bara att krypa ihop lite :yoparty

Är super nöjd :banana

Nu skulle jag vilja hitta lite verkstadsböcker att ladda ner så man kan förbereda sig för vinterns meck
 

Den Preben

ödmjuk vinner
Gick med
8 Mar 2003
Ort
vollsjö
Hoj
säta eks tållv ärr
sitter ett avon azaro 200 brett på min hoj som jag tänker byta ut , nästan helt nytt inget synbart slitage , pm:a ett bud om du vill ha det

Jag tänker sätta smalare på hojen
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
jävla drag i tråden det var :näsblod

Vi har inte tid att sitta och glo på Internätet, ju, fullt sjå att åka....

Skämt åsido, PM:a din epost-adress så kan jag lägga upp verkstadshandboken åt dig.

Kul att du är nöjd med hojen, samma här, enda grumset är att den käkar bakdäck som bara h**vete!
 

Den Preben

ödmjuk vinner
Gick med
8 Mar 2003
Ort
vollsjö
Hoj
säta eks tållv ärr
Vi har inte tid att sitta och glo på Internätet, ju, fullt sjå att åka....

Skämt åsido, PM:a din epost-adress så kan jag lägga upp verkstadshandboken åt dig.

Kul att du är nöjd med hojen, samma här, enda grumset är att den käkar bakdäck som bara h**vete!

joo gott pe em :D

var ute på en lång runda i söndags som av en slump gick över en flygrakan i sjöbo , rakefan var tom så jag såg chansen att gasa ur :tummenupp

jag fegade av vid 310 på mätaren men känns som 330 hade gått :näsblod

fifan vad aset går , ju fortare fanskapet körs ju starkare känns den :D

hade ett släpp med bakhjulet i en kurva med lite grus , jag gick med jämn gas igenom så bakhjulet bara kasade uppskattningsvis 30-40 cm i sidleds för att sen mjukt greppa , o det kändes knapp farligt , chassit e kanon :Bugar
 
Last edited:

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
joo gott pe em :D

var ute på en lång runda i söndags som av en slump gick över en flygrakan i sjöbo , rakefan var tom så jag såg chansen att gasa ur :tummenupp

jag fegade av vid 310 på mätaren men känns som 330 hade gått :näsblod

fifan vad aset går , ju fortare fanskapet körs ju starkare känns den :D

hade ett släpp med bakhjulet i en kurva med lite grus , jag gick med jämn gas igenom så bakhjulet bara kasade uppskattningsvis 30-40 cm i sidleds för att sen mjukt greppa , o det kändes knapp farligt , chassit e kanon :Bugar

Jodå, den är väldigt kapabel!:tummenupp Det finns lite trix för att modda, har dock bara gått över till 190-bredd på bakdäck istället för 200, tycker nog den har blivit lite kvickare i svängarna. Dessutom blir det fler däck att välja på.

Man skall också kunna lägga in passbitar för att höja baken samt sänka framdelen 1-5 mm genom att sänka styrkronan mot gafflarna, inget jag provat dock.

Fick du ner handboken förresten?
 

Jabbekot

Jabbekot
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Oxie
Hoj
89:a GPZ900R A6 och en 95:a CBR1000F
Jeg har just köpt en blå 01:a.. Snygg som fan!
Men det är i helvete at byta tändstifter!! Öj!!! Men jeg tror at jeg har fixat det.. NGK Iridium, PiperX filter, Olj och filterbyt, Gel-batteri från Biltema.. Nice!!
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Jeg har just köpt en blå 01:a.. Snygg som fan!
Men det är i helvete at byta tändstifter!! Öj!!! Men jeg tror at jeg har fixat det.. NGK Iridium, PiperX filter, Olj och filterbyt, Gel-batteri från Biltema.. Nice!!

Gel-batteri? Är det ett sådant där "lätt" batteri?
 

Jabbekot

Jabbekot
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Oxie
Hoj
89:a GPZ900R A6 och en 95:a CBR1000F
Nej det tror jeg inte..
Har ni nogra tips til billiga försäkringar? Ska bara ha halv-
 

Den Preben

ödmjuk vinner
Gick med
8 Mar 2003
Ort
vollsjö
Hoj
säta eks tållv ärr
Jodå, den är väldigt kapabel!:tummenupp Det finns lite trix för att modda, har dock bara gått över till 190-bredd på bakdäck istället för 200, tycker nog den har blivit lite kvickare i svängarna. Dessutom blir det fler däck att välja på.

Man skall också kunna lägga in passbitar för att höja baken samt sänka framdelen 1-5 mm genom att sänka styrkronan mot gafflarna, inget jag provat dock.

Fick du ner handboken förresten?

Det var en satans massa delar att ladda ner :gnissla eller e jag dum o inte fattat hur man skall göra :näsblod kan man ladda ner allt med ett knapptryck nånstans :confused:
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top