Kawasaki ZX-12R tråden

• Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Var och handlade hoj i förmiddags och nu står den hemma i vardagsrummet! Vad tycks..

Bifogat

• DSC00004.JPG
    DSC00004.JPG
    78.2 KB · Visningar: 124
  • DSC00006.JPG
    DSC00006.JPG
    79.7 KB · Visningar: 96
Last edited:
Last edited:
DSC00163.jpg
Fy fan, skulle ut och testa nyköpet lite bättre idag men så kom lappmöglet i massor nedfarande. Så jävla trött på snö nu:gnissla

Nån som har koll på huruvida det finns kraschpuckar att tillgå till 12:or?

Last edited:
Nån som har koll på huruvida det finns kraschpuckar att tillgå till 12:or?

Har sådana som sitter i kåpfästet(inga riktiga som sitter i ramen), Har hittat på e-bay som sitter precis ovanför fotpinnarna( man får in foten imellan) men de ser lite konstiga ut när de sitter där nere:confused:

Aha, fast i kåpfästet gör de väl inte så värst stor nytta dessvärre, eller? Jag har ju expansionskärlet bakom ena kåpfästet. Är det lika på din årsmodell?
Det kanske, å andra sidan, inte är tänkt att man ska ha kraschpuckar på 12:or överhuvud taget.

Aha, fast i kåpfästet gör de väl inte så värst stor nytta dessvärre, eller? Jag har ju expansionskärlet bakom ena kåpfästet. Är det lika på din årsmodell?
Det kanske, å andra sidan, inte är tänkt att man ska ha kraschpuckar på 12:or överhuvud taget.

De klara fall cykeln står still och ramlar, inte en slide i några högre hastigheter.

Hur mycket olja ska -01ans 12a ha vid filter byte ???

Är det nån mer än jag som tycker kåpskruvarna suger ! Finns dom och köpa och till vilket pris...

lånar tråden lite.

jag undrar var man kan köpa db-killers till Acrapovic dämpare?

tacksam för svar.

Letar efter Swingarms extensions "inte bolt on utan såna man svetsar om" Nån som vet nått??

Är det nån mer än jag som tycker kåpskruvarna suger ! Finns dom och köpa och till vilket pris...

Vad är det för fel med skruvarna? Du kan utan problem köpa dessa hos din kawasakihandlare eller så.
Det är väl samma skruvtyp som sitter på zx9:or( satt på min gamla zx9-95) och kanske andra kawor också.

Någon som känner till hur grundinställningarna är för fjädringen(förarvikt ca 90 kg)? Eller nån bra sida där man kan läsa sig till hur det ska vara?

Har nu haft ett par långa turer med nyhojjen och kan bara säga att jag är mycket nöjd med den. Dock lite tråkig att köra långsamt med, men men man kan inte få allt den är super härlig när det blir lite fart.
En fråga bara, vad är normalförbrukning på en 12:a vid landsväg mellan 120-150 km/h?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti