Kawasaki ZX-12R tråden

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Hmm, kan bli svårt att skicka på mailen, det är för stor fil ( 112MB ) fast den är kompremerad, nån som har nåt förslag hur man kan skicka? :confused:

kapa upp den med Winrar
 

Gripen 25

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Ort
Kinna
Hoj
Zx12r
om jag sak skjutsa på hojen hur ställer jag in bak dämparna är lite i mjukaste laget med tanten på....
 

Zlapshot

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Brynäs
Hoj
Hayabusa
om jag sak skjutsa på hojen hur ställer jag in bak dämparna är lite i mjukaste laget med tanten på....

Hej, du skruvar inställningsskruvarna medurs för hårdare dämpning och således moturs för mjukare dämpning, standardinställningen är 10 klick från botten (68kg-förare)

Ps. Du har email!

Mvh Zlapshot
 

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Ort
Här i min trånga etta
Hoj
FZ8S SP -11
Hur är serviceintervallerna på zx12r´n?
Funderar på att köpa en 01a och den senaste servicen vad vid 11500 mil, säljaren menar att nästa är vid 13900 mil. Och vad kan en service kosta, om det går att höfta ett pris.
Jag kollade försökring via webben på Bil & MC, och där kommer en Halv ligga på ca 2300:- Kan det verkligen stämma? Jag är 40 gamla gråa år.

Anledning till att jag frågar om service pris är att jag ska i dagarna lämna in XT´n på 3000 mil service, och just nu har jag inte råd med en till service

Mvh ZeroKool
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Hur är serviceintervallerna på zx12r´n?
Funderar på att köpa en 01a och den senaste servicen vad vid 11500 mil, säljaren menar att nästa är vid 13900 mil. Och vad kan en service kosta, om det går att höfta ett pris.
Jag kollade försökring via webben på Bil & MC, och där kommer en Halv ligga på ca 2300:- Kan det verkligen stämma? Jag är 40 gamla gråa år.

Anledning till att jag frågar om service pris är att jag ska i dagarna lämna in XT´n på 3000 mil service, och just nu har jag inte råd med en till service

Mvh ZeroKool

Skulle hellre lägga till 10k och köpa denna Zx12r -01

Fan den blåa hade ju gått 13000 mil, billig, kanske, men 13000 mil är ju iaf 13000 mil.. Mycke som kan slitas på 13000 mil
 

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Ort
Här i min trånga etta
Hoj
FZ8S SP -11
Tyckte den hade gått långt jag med, e de som talar emot den. plus att servicen ska göras om 100 mil.
Ska kolla mer på den senare när jag lämnar in XT´n på service
 
Last edited:

majshumlan

Majshumlan
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki ZX12R -00 silver,Muzzy helsystem,PC3,Widebandcommander,Kleenair mod,Kn filter mm
Tja

Nån som vet av några shysta eftermark. speglar till en -00?
Tog en fågel i 270km/h så vart skrot av högerspegeln:rolleyes:
 

majshumlan

Majshumlan
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki ZX12R -00 silver,Muzzy helsystem,PC3,Widebandcommander,Kleenair mod,Kn filter mm
Tack Butscher men jag vart tvungen o beställa från ebay fort så man hinner köra lite innan kylan kommer.En 5 hunka med frakt och 3 dagars lev tid så vart helt ok.Tack för ditt svar i alla fall!:tummenupp
 

Ducce Micke

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Eslöv
Hoj
2002-Ducati ST2
Någon som vet på ett ungefär vad man kan få på en firma om man bytar in sin zx-12r-00.

Mvh
Mickeninja
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
mellan 30 40 kanske !!
 

Ducce Micke

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Eslöv
Hoj
2002-Ducati ST2
Får man så pass mycket som 40000 hade ju varit kanon knappt lönt att sälja privat då. Är lite kluven gillar ju hojen men skulle vilja ha något som är lite mer bekvämt. Körde en tur igår på nästan 40mil och det gillade inte armarn direkt.

Mickeninja
 

zx12r-surfer

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
KTM ADV 1190R-14, zx12r-01 (såld), Z1000SX-12 (såld)
Får man så pass mycket som 40000 hade ju varit kanon knappt lönt att sälja privat då. Är lite kluven gillar ju hojen men skulle vilja ha något som är lite mer bekvämt. Körde en tur igår på nästan 40mil och det gillade inte armarn direkt.

Mickeninja

Va fan! Åkte 340 mil i Norge i somras. Kändes helt ok på 12´an. Spänner du dig när du åker?

Mvh Tobbe
 

jupe

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
GBG
Hoj
zx12r
Hej, tänkte kolla med er vad ni kör med för däck. Köpte en 12:a igen och framdäcket är helt slut.
Har Michelin Pilot HPX på idag och funderar på att slänga på ett Pilot Sport som kostar 905:- på dackonline, är ju som hittat annars.
Eller borde man köpa ett HPX igen eller kanske gå upp till ett Road2 som är ett nyare däck?
När vi ändå diskuterar sulor så ni som kör med 190 bak vad har ni för profil, borde bli 55 med tanke på att original är 200/50 eller har jag missförstått det hela?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top