Kawasaki ZX-12R tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Road2 hade säkert funkat bra då jag kör mest rätt fram:) Det blev ett pilot sport då jag hade en heldel kvar på baksulan och vill ha samma egenskaper både fram och bak. Får väl byta båda sedan om jag inte är nöjd... Men tack för svaret.
 
helt ok pris !!
 
Finns det någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att låna ut en cdi-box. Har inga signaler till spridare och stift. Har haft hojen på verkstad, dom misstänkte att cdi-boxen har kortslutits (skavda kablar mot gods) av ett eftermarknadslarm som sitter på hojen. Men eftersom dom inte är Kawasakihandlare hade dom inget instrument att mäta cdi-boxen...
 
Finns det någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att låna ut en cdi-box. Har inga signaler till spridare och stift. Har haft hojen på verkstad, dom misstänkte att cdi-boxen har kortslutits (skavda kablar mot gods) av ett eftermarknadslarm som sitter på hojen. Men eftersom dom inte är Kawasakihandlare hade dom inget instrument att mäta cdi-boxen...

Ring den här firman,

Rn mc

Jätte trevliga och brukar ha det mesta, köpte själv en cdi box till min 12a där, då jag hade liknande problem, prislapp 2500:- hade den på 2 dar.

Har dock en cdi box där soppapumps signalen e borta, den kan du få, å koppla in och se om din spridare och stift funkar...
 
Tjena!

Har starka funderingar på en 12:a. Vad är rimligt att pröjsa för en 00:a med 3700 mil på mätarn, service gjord vid 2600 mil. Ser fin ut och har Gpr- slipon monterat. Ägaren vill ha 50´....
Tacksam för svar:)
 
Skall du ha en -00 -01 så brukar de ligga mellan 45-55 så det verkar vara ett rimligt pris.Det är lite hur den ser ut oxå. Du får titta på skicket, va kritisk och pruta det finns alltid liten prutmån.
 
Last edited:
Ok, tack för svar! Skicket är mycket bra, kawasakigrön dessutom. Numrerad upplaga 094/400...Är det vanligt??
Står i valet och kvalet mellan den här 12:an och en zx9:a -03. Inte lätt att bestämma sig. Blir en del bankörningar i år så, hur är 12:an att köra bana med? Nån som har erfarenhet av detta?
 
Ja, det är insprutning på alla ZX-12R
 
Vad är rimligt att ge för en importerad 12:a -02 med nästan 3000mil på mätaren?
 
Är det någon som har uppgift om totalvikt på en zx12:a (2001). Ska reg.bes. och då behövs tydligen den uppgiften.
 
Strul, strul och åter strul...
Har en importerad zx12:a från England som jag ska reg.bes. Köpte den i höstas och ungefär samtidigt bestälde jag ett framlyse på ebay.de för högertrafik. Så långt allt väl, men idag när jag skulle montera det nya lyset så såg jag att de var identiskt (samma nr på alla delar) med det som satt på från början.:huvet
Läste i en annan tråd, som jag nu inte kan hitta, att det sitter pilar på själva lampglaset och på mina pekar dom åt vänster, verkar inte bra...
Skulle någon vilja vara så vänlig att kolla dessa pilar på sin hoj.
 
Strul, strul och åter strul...
Har en importerad zx12:a från England som jag ska reg.bes. Köpte den i höstas och ungefär samtidigt bestälde jag ett framlyse på ebay.de för högertrafik. Så långt allt väl, men idag när jag skulle montera det nya lyset så såg jag att de var identiskt (samma nr på alla delar) med det som satt på från början.:huvet
Läste i en annan tråd, som jag nu inte kan hitta, att det sitter pilar på själva lampglaset och på mina pekar dom åt vänster, verkar inte bra...
Skulle någon vilja vara så vänlig att kolla dessa pilar på sin hoj.

Totalvikt 210kg (torr)
har kollat på min -04 men kan inte hitta några pilar (den är ju stort sett likadana) så jag vet inte.:confused:
 
Strul, strul och åter strul...
Har en importerad zx12:a från England som jag ska reg.bes. Köpte den i höstas och ungefär samtidigt bestälde jag ett framlyse på ebay.de för högertrafik. Så långt allt väl, men idag när jag skulle montera det nya lyset så såg jag att de var identiskt (samma nr på alla delar) med det som satt på från början.:huvet
Läste i en annan tråd, som jag nu inte kan hitta, att det sitter pilar på själva lampglaset och på mina pekar dom åt vänster, verkar inte bra...
Skulle någon vilja vara så vänlig att kolla dessa pilar på sin hoj.

Hej!
Jag har en 00:a och pilarna pekar åt vänster sida på hojen.alltså om du står framför hojen så pekar dom åt höger.
Texten och nr är:
HC/RHC/R PL
E13 12.5
12.5
029628
020480
 
Hej!
Jag har en 00:a och pilarna pekar åt vänster sida på hojen.alltså om du står framför hojen så pekar dom åt höger.
Texten och nr är:
HC/RHC/R PL
E13 12.5
12.5
029628
020480

Tack för infon. Det är samma som på min... Jag blir förvirrad för på kompisens hoj och och dom jag tittat på pekar pilarna åt andra hållet eller en dubbelpil åt båda hållen. Äh, va fan det är bara att åka och prova på besiktningen så får vi se...
 
Hej på er.
Nu e jag en stolt och lycklig ägare av en 12:a -02 som gått 2000 mil :yoparty, så nu längtar man bara efter vår och torra vägar.
Bild på hojjen kommer.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top