Kawasaki ZX-12R tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Jag har kikat lite på 12an och är helt såld:bow , dock är det lite frågor som jag måste ha hjälp med.

1, Vad kostar en vanlig service ungefär? Är det 1200mil intervall och ställer man då alltid ventilerna och är servicen samma på alla årsmodellerna?

2, skall man akta sig för någon årsmodell och är det stor skilland mellan de olika åren?

3, Sliter den kedja och däck mycket? Den har ju ganska fin effekt som man säkert kan förbruka dessa med...


/m
 
600 mil intervall på vanlig service, 1200 mil på ventilerna ej för 2006 års model (2400 mil). Pris på vanlig service 1600-1800kr med ventiler 5-6000kr

Nya fronten kom 02. Radialmonterade bromsar från 04-
 
behöver man justera ngt om man ska slänga på ett slipon på en 01a??

Hej! Ja förmodligen måste du skaffa en powercommander usbIII till hojen, jag provade att köra med bara slipon och hojen gick som skit, (fick för lite bränsle). Men med pc monterad så blev det en helt annan hoj, och ej att förglömma ett riktig gosigt ljud!:yoparty
ps. har en -00
 
Hej! Ja förmodligen måste du skaffa en powercommander usbIII till hojen, jag provade att köra med bara slipon och hojen gick som skit, (fick för lite bränsle). Men med pc monterad så blev det en helt annan hoj, och ej att förglömma ett riktig gosigt ljud!:yoparty
ps. har en -00

ok..hade hoppats jag bara kunde slänga på ett slipon! jaja..

hörde en snubbe som sa att det inte gick att montera kraschpuckar på en zx12r...de stämmer inte va?
 
ok..hade hoppats jag bara kunde slänga på ett slipon! jaja..

hörde en snubbe som sa att det inte gick att montera kraschpuckar på en zx12r...de stämmer inte va?


Det stämmer inte då jag nyss monterat mina krashpuckar utan att ta hål i kåporna.
 
Lite nya grejor inhandlade till 12an ida. 580:- för bakljuset och 300:- för kåpglaset, Ebay is da shit... Bara hoppas på att dom kommer snarast, så man får får en anledning att gå ner i garaget att meka lite.. :tummenupp
2 saker man kan bocka av på listan.. Nu äre bara nya diod blinkers och kanske en hugger som behöver fixas..
 

Bifogat

  • IMG_4075.jpg
    IMG_4075.jpg
    65.9 KB · Visningar: 73
  • 82fe_1.jpg
    82fe_1.jpg
    21.7 KB · Visningar: 79

Det funkar alldeles utmärkt att hänga på ett slip-on utan power commander, men du kommer inte att märka någon skillnad i effekt åt det positiva hållet, bara ett ljudligare och enligt mig ett härligare ljud...

För att sedan få ut mer hk, så bör man sätta på ett helsystem samt en PC och göra en map på ett dynojet center, där man mäter innan och efter, och en map kan ta några timmar att fixa till, men då är den optimerad för din hoj, glöm ej luftfiltret/na BMC eller K&N är bra att ha

Sätter du på ett slip-on och installerar en PC, så kan du inte göra en dynorun som mappar din hoj pga. katalysatorn som sitter i orginalröret, man kan inte mäta luft/bränsleblandlingen efter förbränning, då proben inte kan mäta i collectorn

tänkte väl det. vart köpte du dina puckar?


Det undrar jag också, har bara hittat puckar som man skruvar i kåpfästena, och dom är av erfarenhet VÄLDIGT klena, typ bockad 2 mm plåt, med en minimal profil.
 
Last edited:
Det funkar alldeles utmärkt att hänga på ett slip-on utan power commander, men du kommer inte att märka någon skillnad i effekt åt det positiva hållet, bara ett ljudligare och enligt mig ett härligare ljud...

För att sedan få ut mer hk, så bör man sätta på ett helsystem samt en PC och göra en map på ett dynojet center, där man mäter innan och efter, och en map kan ta några timmar att fixa till, men då är den optimerad för din hoj, glöm ej luftfiltret/na BMC eller K&N är bra att ha

Sätter du på ett slip-on och installerar en PC, så kan du inte göra en dynorun som mappar din hoj pga. katalysatorn som sitter i orginalröret, man kan inte mäta luft/bränsleblandlingen efter förbränning, då proben inte kan mäta i collectorn




Det undrar jag också, har bara hittat puckar som man skruvar i kåpfästena, och dom är av erfarenhet VÄLDIGT klena, typ bockad 2 mm plåt, med en minimal profil.

Köpte mina puckar hos touringbutiken med best.nr :77-4108
Vet inte hur bra det funkar ännu:fattartil men hoppas de ska hjälpa en del iaf.
 
Var försäkrar man denna besten billigast (hur mycker isf) om man är 22år och bor ute i de skånska skogarna?
 
zx12r ägare!

Hallå där!
Kul att hitta det här forumet.
Var några år sedan jag var på den här sajten, men hoj nummer 7 fick bli en Kawa zx12r -03a.
Fullt Yoshi PC3 och knfilter har hojen. Känns som att det kommer att bli en kul sommar.

Riktigt kul hade varit att få åka på en zx12r träff i sommar. Finns ngt sådant? Själv bor jag i gbg trakten.

//:D
 
någon som har testar/har packväskor på hojen. har funderat på detta men ännu inte fått tummen ur röven och fixat. det jag är mest intresserad av är att ha bak. men om nån som tycker att tankväska är bättre så skriv gärna. det jag ska ah det till är så jag slipper ha ryggsäck så fort man ska ta med något så det är inte för någon europa resa.
 
Det va fan! va det va dött i den här tråden...
 
Dom äter sjukt med däck!

Jag hade en 00a. Den förbrukade 2 bakdäck på 600 mil utan problem :näsblod

Hej! Ja förmodligen måste du skaffa en powercommander usbIII till hojen, jag provade att köra med bara slipon och hojen gick som skit, (fick för lite bränsle). Men med pc monterad så blev det en helt annan hoj, och ej att förglömma ett riktig gosigt ljud!:yoparty
ps. har en -00

På min gamla 00a satt ett Devil slipon, katten satt kvar. Den var inte bänkkörd och gick oroligt på låga varv framförallt på tomgång. Jag bara du ställde upp bränslet på lågvarv 3-4 snäpp och 2-3 snäpp på mellan sen gick den fint.

...Sätter du på ett slip-on och installerar en PC, så kan du inte göra en dynorun som mappar din hoj pga. katalysatorn som sitter i orginalröret, man kan inte mäta luft/bränsleblandlingen efter förbränning, då proben inte kan mäta i collectorn...

Katten går att mejsla bort ganska lätt.
 
Last edited:
Var försäkrar man denna besten billigast (hur mycker isf) om man är 22år och bor ute i de skånska skogarna?

Jag betalar ca 5500 per år helförsäkrad på Trygghansa. Känns som ett kap med tanke på effekten...

någon som har testar/har packväskor på hojen. har funderat på detta men ännu inte fått tummen ur röven och fixat. det jag är mest intresserad av är att ha bak. men om nån som tycker att tankväska är bättre så skriv gärna. det jag ska ah det till är så jag slipper ha ryggsäck så fort man ska ta med något så det är inte för någon europa resa.

Googla på Bagster Whoppa t ex. Jag får min om ett par dagar. Om den nu inte rymmer allt jag vill, i kombination med tankväskan, så får jag väl hänga på mina gamla Givi-sidoväskor också. Men jag undviker dem gärna, det finns alltid en risk att de gnuggar bort klarlacken nånstans.

Edit: Äsch, ser nu att du INTE ska ha packningsmöjligheter för en Europasemester. Jag använder tankväskan i stort sett varje dag (sommartid :nähä) för att slippa ha ryggan.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top