Kawasaki ZX-12R tråden

• Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Är lite sugen på att göra 2400 m servicen själv. Någon som har erfarenhet av det och kan tipsa om något. Går det? Eller gör man sig själv en otjänst.... Hur har era ventilkontroller varit? Mycket justeringar eller?

//Tobbe

Inget behövde justeras vid min 2400 mila, allt jobb i onödan...:)

Inget behövde justeras vid min 2400 mila, allt jobb i onödan...:)

Jag vet é faan... Vinterprojekt kan ju vara, kolla ventiler (med allt där till vid 2 och 4). Tjacka just en pneumatisk mc-lyft och nu känns det roligare att göra jobbet själv... Det man undrar över är 2-handsvärdet på egen service? Bilder på jobbet?

Jahapp, då va man Zx12r ägare då, sicken jävla hoj... :tummenupp

img48cd1cc934f92.jpg

Tja kul att se dig med en riktig hoj det va ett tag sedan.

Tja kul att se dig med en riktig hoj det va ett tag sedan.

HaHaHa, ja du ser, t.om en blind man kan hitta rätt i bland. Skämt och sido, spättan va en guld hoj, dock jävligt liten. Så nu är jag inhandlat 12an så kan ju frugan följa med... :tummenupp ibland....... :D

Apropå ingenting, kollade Biltemas hemsida ida, och fick se att dom hade bromsbelägg till 12an, äre nån som har provat deras bromsbelägg ??? ärom nå att ha ??? känns ju lite surt att behöva betala över 500:- för orginal....

nu hitta jag er äntligen:)...köpte en blå zx12r -01 i förgår:)

borde jag va glad??:yoparty

Last edited:
vakna nu då alla zx12r ägare!!!

ngn som har sido- eller framkåpor till en blå -01a?????

Har du kollat på Ebay? Det finns hela kåpset att köpa från Asien, lackerade och med dekaler och hela skiten, för småpengar. Såg ett till min 00:as 12:a som gör att den ser ut som en svart/guld 03:a med det snyggare scoopet fram. Frestande... Men då måste jag lacka om fälgarna också så då blev det jobbigt. :)

Kåpa heter fairing på engelska, så sök på t ex "kawasaki fairing" eller "zx 12 fairing" så borde du få träffar.

Har du kollat på Ebay? Det finns hela kåpset att köpa från Asien, lackerade och med dekaler och hela skiten, för småpengar. Såg ett till min 00:as 12:a som gör att den ser ut som en svart/guld 03:a med det snyggare scoopet fram. Frestande... Men då måste jag lacka om fälgarna också så då blev det jobbigt. :)

Kåpa heter fairing på engelska, så sök på t ex "kawasaki fairing" eller "zx 12 fairing" så borde du få träffar.

ja fan.bra tips!.där fanns det massor av kul grejer. blir nog ett nytt kåpset till sommaren då:)

Nu får björnen gå i ide efter timmar av tvätt och puts..Supernöjd med 12:an

Bifogat

• Bild 072.jpg
    Bild 072.jpg
    46.3 KB · Visningar: 174
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!