Kawasaki Z900 2017-

Bastuklubben

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2020
Ort
Linköping
Hoj
2019 Kawasaki Z900
Tjaa!
Är det något liv i denna tråd?

Någon som har erfarenhet av Akrapovic slipon på Z900 och borrat i röret ( för att ta bort db-killern) Låter ni det hålet bara vara på sidan av röret eller täpper ni till det med plugg eller liknande? Tänker mig att risk finns det blir för mycket luft i röret eller?
 

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
Tjaa!
Är det något liv i denna tråd?

Någon som har erfarenhet av Akrapovic slipon på Z900 och borrat i röret ( för att ta bort db-killern) Låter ni det hålet bara vara på sidan av röret eller täpper ni till det med plugg eller liknande? Tänker mig att risk finns det blir för mycket luft i röret eller?
Ingen risk för korsdrag i dämparn haha men det ser ju bättre ut o täppa för.
Jag tog bara eltejp o klippte till en rund bit.
 

Bastuklubben

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2020
Ort
Linköping
Hoj
2019 Kawasaki Z900
Ingen risk för korsdrag i dämparn haha men det ser ju bättre ut o täppa för.
Jag tog bara eltejp o klippte till en rund bit.
Alright, tack för svar! :) Och eltejpen hålls där? Bränns inte fast eller nått? Borde bli varmt? haha! Mycket mer göttigt ljud med db-killern va, även om Akrapovic är rätt tyslåtet av sig ( slip on) :)
 

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
Alright, tack för svar! :) Och eltejpen hålls där? Bränns inte fast eller nått? Borde bli varmt? haha! Mycket mer göttigt ljud med db-killern va, även om Akrapovic är rätt tyslåtet av sig ( slip on) :)
Nä den bränns inte fast, kolfibern blir inte så varm:)
Nä det blir typ ingen skillnad alls i o bara plocka ur db-killern. Jag skar bort brödlådan och satte dit ett ersättningsrör istället. Då blev det gött ljud!
Det står lite om brödlådan tidigare här i tråden.
 

Bastuklubben

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2020
Ort
Linköping
Hoj
2019 Kawasaki Z900
Hört det blir lite mer bas bara och det kanske duger. vet inte hur länge jag har den. Skar bort brödlådan? Läste lite innan i tråden men förstod man var tvungen o svetsa o hålla på, då äre lite väl för min del. Så viktigt är det inte med ljudet för mig om jag ska vara sån! Kanske får satsa på en z900 performance eller nått annat nästa år ;)
 

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
Hört det blir lite mer bas bara och det kanske duger. vet inte hur länge jag har den. Skar bort brödlådan? Läste lite innan i tråden men förstod man var tvungen o svetsa o hålla på, då äre lite väl för min del. Så viktigt är det inte med ljudet för mig om jag ska vara sån! Kanske får satsa på en z900 performance eller nått annat nästa år ;)
Nä man måste inte svetsa.
Man kapar systemet på ett ställe o sätter dit ett färdigt rör bara.
Z900 performance låter exakt lika, den har ju bara ett akra slip-on den med.
Men börja med db-killer o se om du blir nöjd?
 

Bastuklubben

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2020
Ort
Linköping
Hoj
2019 Kawasaki Z900
Nä man måste inte svetsa.
Man kapar systemet på ett ställe o sätter dit ett färdigt rör bara.
Z900 performance låter exakt lika, den har ju bara ett akra slip-on den med.
Men börja med db-killer o se om du blir nöjd?
Ja fel av mig... mena inte performance men mena en hoj med helsystem! men ja jag börjar där, trist att behöva borra i ett rör som är så snyggt, men men tur hålet blir på insidan iaf :D
 

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
Ja fel av mig... mena inte performance men mena en hoj med helsystem! men ja jag börjar där, trist att behöva borra i ett rör som är så snyggt, men men tur hålet blir på insidan iaf :D
Vill du slippa hål i kolfibern så borrar du bort popnitarna och tar bort kolfiberskyddet högst upp och nitar fast det igen.
Lycka till
 

Bastuklubben

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2020
Ort
Linköping
Hoj
2019 Kawasaki Z900
Vill du slippa hål i kolfibern så borrar du bort popnitarna och tar bort kolfiberskyddet högst upp och nitar fast det igen.
Lycka till
ja jo jag vet men känns risky också av andra anledningar, litar inte på mig själv haha. Men vad köpte du för "ersättnings"-rör till brödlådan? Den korrigeringen som gjorde ljudet götigt för dig alltså?
 

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
ja jo jag vet men känns risky också av andra anledningar, litar inte på mig själv haha. Men vad köpte du för "ersättnings"-rör till brödlådan? Den korrigeringen som gjorde ljudet götigt för dig alltså?
Jag köpte ett sånt som jag lagt in bild på tidigare i tråden, på Aliexpress.
Då är det bara att kapa bort brödlådan och sätta dit röret istället i orginalfästen och dra åt med medföljande avgasklämma. Det tar max 20 min.
Det blir väldigt stor skillnad i ljud.
 

Bastuklubben

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2020
Ort
Linköping
Hoj
2019 Kawasaki Z900
Jag köpte ett sånt som jag lagt in bild på tidigare i tråden, på Aliexpress.
Då är det bara att kapa bort brödlådan och sätta dit röret istället i orginalfästen och dra åt med medföljande avgasklämma. Det tar max 20 min.
Det blir väldigt stor skillnad i ljud.
Ah okej!! men hur gör du vid besiktning då? Hoppas den går igenom eller slänger på db-killern? För antar du inte svetsar på katalysatorn när det är dags för besiktning?
Märkt någon skillnad på effekt eller drag på hojen?
 

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
Ah okej!! men hur gör du vid besiktning då? Hoppas den går igenom eller slänger på db-killern? För antar du inte svetsar på katalysatorn när det är dags för besiktning?
Märkt någon skillnad på effekt eller drag på hojen?
Jag får se men förmodligen sätter jag i killern för att slippa få en 2a för ljudet.

Om du kollar bilden tidigare så följer det med en rörstump som du kan be nån svetsa fast på brödlådan. Då är det bara att sätta tbx den om man vill återställa.

Katalysatorn sitter inte i brödlådan, den sitter i röret innan katten så den blir kvar med det här moddet.

Jag kan inte påstå att jag märker någon skillnad i drag. Men det blir snyggare, låter bättre och flera kg lättare.

Ska dock mappa o bänka i sommar så då kanske man kan se om det ger nån hk.
 

Bastuklubben

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2020
Ort
Linköping
Hoj
2019 Kawasaki Z900
Jag får se men förmodligen sätter jag i killern för att slippa få en 2a för ljudet.

Om du kollar bilden tidigare så följer det med en rörstump som du kan be nån svetsa fast på brödlådan. Då är det bara att sätta tbx den om man vill återställa.

Katalysatorn sitter inte i brödlådan, den sitter i röret innan katten så den blir kvar med det här moddet.

Jag kan inte påstå att jag märker någon skillnad i drag. Men det blir snyggare, låter bättre och flera kg lättare.

Ska dock mappa o bänka i sommar så då kanske man kan se om det ger nån hk.
Ah alright! Coolt!
Har du video på ljudet? :D Nyfiken som fan... ska dra ur dbn ur mitt akra om nån dag men rädd att det inte händer jättemkt för brödlådan är ju gigantisk... Så lite nyfiken på den modden du gjort!
 

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
Ah alright! Coolt!
Har du video på ljudet? :D Nyfiken som fan... ska dra ur dbn ur mitt akra om nån dag men rädd att det inte händer jättemkt för brödlådan är ju gigantisk... Så lite nyfiken på den modden du gjort!
Har ingen film på min. Kanske kan ordna.
Men annars e det bara att du lyssnar på hur det låter utan brödlåda här:

 

Bakslang

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2015
Hoj
Kawasaki Z900
Jag får se men förmodligen sätter jag i killern för att slippa få en 2a för ljudet.

Om du kollar bilden tidigare så följer det med en rörstump som du kan be nån svetsa fast på brödlådan. Då är det bara att sätta tbx den om man vill återställa.

Katalysatorn sitter inte i brödlådan, den sitter i röret innan katten så den blir kvar med det här moddet.

Jag kan inte påstå att jag märker någon skillnad i drag. Men det blir snyggare, låter bättre och flera kg lättare.

Ska dock mappa o bänka i sommar så då kanske man kan se om det ger nån hk.
Tjenare! Undrar bara om det blev nån mappning och bänkning och isf om det gav något mer än ljud med brödlådan borta?
 

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
Tjenare! Undrar bara om det blev nån mappning och bänkning och isf om det gav något mer än ljud med brödlådan borta?
Jo det blev det.
AFR-mätningen visade att hojen låg bra i luft/bränsle så mappning hade egentligen inte behövts.
Mappningen gav några hk på toppen och några fler i mellanregistret.
Hojen blev mindre ryckig på låga varv oxå.
Lite trevligare.

Jag skulle inte lägga ut pengarna/besväret igen.
Bara bort med lådan o kör
 

Bakslang

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2015
Hoj
Kawasaki Z900
Jo det blev det.
AFR-mätningen visade att hojen låg bra i luft/bränsle så mappning hade egentligen inte behövts.
Mappningen gav några hk på toppen och några fler i mellanregistret.
Hojen blev mindre ryckig på låga varv oxå.
Lite trevligare.

Jag skulle inte lägga ut pengarna/besväret igen.
Bara bort med lådan o kör
Tack för svar! Ja då ryker brödlådan till våren ?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
har kina helsystem på tjejens 900 mappad ecu , gav goda 118hk på bakhjulet orginal ,gav vilda 127.3hk o betydlig (10nm) mer vrid 3000-50000v efter system o mapp :smasha
(marko i malmö/ecu)
Här ligger man och slöläser en gammal tråd.
Siffrorna i all ära, grymmast måste ju vara 50 000 rpm!!
Hur kan det vara att inte det rönt större uppmärksamhet? Jag menar 50 000 rpm!
 

caca

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2010
Ort
hällingsjö
Hoj
85 kawasaki 1470 LTD E85,,,, 210hk
Här ligger man och slöläser en gammal tråd.
Siffrorna i all ära, grymmast måste ju vara 50 000 rpm!!
Hur kan det vara att inte det rönt större uppmärksamhet? Jag menar 50 000 rpm!
ha ha ja det var ju värre än värst , men nu fick det bli en nolla mindre då
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top