Kawasaki z800/z800e

MiinnMiinn

Ny medlem
Gick med
24 May 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800E Custom
U länken kan man enkelt dra av själv, vad tror du att det kostar att ta bort trottelbegränsaren hos verkstad?
 

grusomkis

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2016
Ort
Norge
Hoj
Z800
Kravet til Mellomtung motorsykkel også kalt A2 i (Norge ihvertfal)l : (høyest effekt 35 kW og forholdet effekt/vekt høyst 0,2 kW/kg - og motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt).
Vanlig Z800 har for høy effekt derfor kan den ikke nedregistreres nok. Derfor har kawasaki laget Z800e med akkurat nok effekt originalt til at den kan registreres ned til en A2 sykkel.
 

Hattlasse

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2016
Ort
Gävle
Hoj
-13 Kawa z800
Någon som har några tips och tankar kring däckval då? Bägge ska bytas innan det blir nå åka av. Någon som har nå tips på däckhandlare i Gävle med omnejd så tas det också tacksamt emot:)
 

Kawas

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Panigale 959 -19
Hej då boys and girls! Efter 2 säsonger på den här tråden är dags att gå vidare en annan tråd. Ska byta till en Aprilia. Tack för den här tiden! :hej
 

A7meD

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2016
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Z800
Tack för det! Läste lite om dom och det lät jäkligt lovande. Någon som har mer förslag?

Köpte själv Bridgestone T30. Har inte hunnit prova dom än men har läst och kollat lite tester. Dom ska vara jättebra, speciellt i varierande underlag

Kör du mycket i regn eller där det är blött så ska Michelin pilot 4 vara rätt överlägsna.
 

Hattlasse

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2016
Ort
Gävle
Hoj
-13 Kawa z800
Köpte själv Bridgestone T30. Har inte hunnit prova dom än men har läst och kollat lite tester. Dom ska vara jättebra, speciellt i varierande underlag

Kör du mycket i regn eller där det är blött så ska Michelin pilot 4 vara rätt överlägsna.

Tack för tipsen! Planen ar ju att jag aldrig ska köra i regn, men det bestämmer man ju inte alltid över:(
Har du något bra test du kan dela med dig av? Har letat så gott jag kunnat, men hittar inge vettiga som är skapligt nya...
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Köpte min z800e begagnad med Pirelli Diablo Rosso 2 däck, och jag har aldrig känt mig så trygg som jag gjort med dem. Har hunnit lägga 900 mil på däcken och nu är det dags för bakdäcksbyte, så runt 1000-1100 mil kan man kräma ur bakdäcket. Framdäcket räcker nog 200-300 mil till. Rekommenderas starkt!
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Köpte min z800e begagnad med Pirelli Diablo Rosso 2 däck, och jag har aldrig känt mig så trygg som jag gjort med dem. Har hunnit lägga 900 mil på däcken och nu är det dags för bakdäcksbyte, så runt 1000-1100 mil kan man kräma ur bakdäcket. Framdäcket räcker nog 200-300 mil till. Rekommenderas starkt!

1000-1100 mil på ett bakdäck? Det låter helt overkligt, iofs så beror det nog på körstil. Jag drar slut på mina däck runt 6-800mil max.
 

MackyD

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2017
Ort
Varberg
Hoj
Kawasaki z800 -16
Någon som redan tagit sig ut på vägarna?
Var ute igår och körde och tror jag mötte en z800 i Varberg. Någon som hänger här kanske?
 

Trixter_Z

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2017
Ort
Vetlanda
Hoj
Kawasaki Z800E 2016
Hej. Ny medlem här. Får hem min z800e nästa fredag!! :D jävligt spännd och glad men även nervös då det är min första "riktiga" hoj då jag bara åkt motard innan. så nu har jag lite frågor som jag hoppas någon vänlig och hälpsam människa kan svara på. (Har läst hela tråden)

Min hoj är helsvart så skulle önska köpa lite bling bling som bryter av det svart lite. Finns det ngn bra sida där allt inte kostar skjortan?

Slip on, är det enda alternativet att köpa på ebay för vettiga priser? Allmäna tips för att handla där tack.

Läste i kommentarerna ovan här, men vad är det som gör att 800e inte kan få 113hk utan stannar på 70kw 95hk. Är ju samma motor o allt. Är det stryppning, mappning eller ngt annatsom jag inte har en anning om ????
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Hej. Ny medlem här. Får hem min z800e nästa fredag!! :D jävligt spännd och glad men även nervös då det är min första "riktiga" hoj då jag bara åkt motard innan. så nu har jag lite frågor som jag hoppas någon vänlig och hälpsam människa kan svara på. (Har läst hela tråden)

Min hoj är helsvart så skulle önska köpa lite bling bling som bryter av det svart lite. Finns det ngn bra sida där allt inte kostar skjortan?

Slip on, är det enda alternativet att köpa på ebay för vettiga priser? Allmäna tips för att handla där tack.

Läste i kommentarerna ovan här, men vad är det som gör att 800e inte kan få 113hk utan stannar på 70kw 95hk. Är ju samma motor o allt. Är det stryppning, mappning eller ngt annatsom jag inte har en anning om ????

kolla SC-project slipon. Mycket nöjd med köpet, kört lite mer än 1000 mil och den ser som ny ut.
http://www.sc-project.com/kawasaki_z800_e.htm

Du får ett intyg (plastkort) med DB-killern isatt om du får flygande besiktning på vägen. Vissa Europeiska länder är stränga med ljudkrav.

1 (2).jpg

2.jpg
 

Trixter_Z

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2017
Ort
Vetlanda
Hoj
Kawasaki Z800E 2016
Tack för svar :) ja Sc project har jag tittat på, lite bättre pris än acra men fortfarande gött ljud :) smidigt att beställa från deras sida? Haha finns ju några att välja på! Vad kör du med?
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Tack för svar :) ja Sc project har jag tittat på, lite bättre pris än acra men fortfarande gött ljud :) smidigt att beställa från deras sida? Haha finns ju några att välja på! Vad kör du med?

Om du vill ha mulligt ljud köp en "Oval Silencer" .
http://www.scproject-shop.com/kawasaki_z800_oval_e.htm

Om du vill ha snärtigt ihåligt ljud så kör på en av många carbon varianterna.

Jag är tveksam om "GP-M2,GP" går igenom besiktningen om jag är ärlig..... Ser förbannat små ut.

Köpte Titan Yoshimura till Z800 när den var ny och en oval-stål SC-project till min Honda. Om du plockar bort DB-killern väcker du halva stan.

Beställde via deras webbutik. Kom till Sverige efter cirka en 1.5 vecka. Monteringsanvisning med skruvar och fäste, allt välförpackat och ordentligt, inget strul alls.
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top