Kawasaki Z750/Z1000-tråden

09swc

Medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Tyresö
Hoj
V4 1100/Gsx-r750/701/Tuono v4r/Hypermotard 821/690smc/z750/Cb600
Är det någon från Stockholm som vill sälja sin Z750 abs ?!? Pm:tummenupp
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Jag letar och letar efter gripster/snakeskin att sätta på sidorna om tanken. det blir nämligen slitet just där var insida lår ligger emot. Jag hittar INGET till z750 08. Nån som har monterat nåt på sin där som passar? vart hittade ni den isåfall? vill dölja det som är matt samt förhindra att det blir mer matt!

hjälp tack :)
 

Hestfaen

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Ort
Götelaborg
Hoj
Kawasaki z750r -12
Jag Sollentuna tillh letar efter gripster/snakeskin att sätta på sidorna om tanken. det blir nämligen slitet just där var insida lår ligger emot. Jag hittar INGET till z750 08. Nån som har monterat nåt på sin där som passar? vart hittade ni den isåfall? vill dölja det som är matt samt förhindra att det blir mer matt!

hjälp tack :)

beställde till min från din mc i Sollentuna ca 600:- och detta ska vara formskuret.
kan säga hur passformen är om ca 1vecka :crash

//h
 

Hestfaen

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Ort
Götelaborg
Hoj
Kawasaki z750r -12
Gick bara bra att beställa via dem?

Det gick bra att beställa hos dem, tog lite tid innan dem skickade.

Står priser på hemsidan, man kan beställa genom deras formulär.

köper du m2 eller r60 systemen så vill jag bara säga att dem låter väldigt högt.

Mitt kostade ca 3500 för r60+luftfilter inkl frakt.


//h
 
Last edited:

Magnusjensner

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Lse
Hoj
Ingen än
Okej men de låter bra.
Det slipon ja funderar på är "short oval" som det står på deras sida. Det följer med dbkiller vad jag kan läsa mig till. Hur låter dessa? Kollat lite på tuben meen ljudupptagningen är ju inte den bästa tyvärr.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ingen som behöver nya belägg till sin Z1000? Jag köpte till min gamla och hann byta in hojen innan det behövdes bytas. Pma! Billibilli...

Edit, det är frambelägg, EBC FA417/4HH Sintered HH, två förpackningar alltså till båda oken. Givetvis obrutna förpackningar. Jag gav 77€ med frakt, 300 kr plus några kronor för kuvertet vill jag ha.

Dessa passar massa Kawasaki, Z1000, ZZR1400 Ninjorz osv.
 
Last edited:

Hestfaen

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Ort
Götelaborg
Hoj
Kawasaki z750r -12
Jag letar och letar efter gripster/snakeskin att sätta på sidorna om tanken. det blir nämligen slitet just där var insida lår ligger emot. Jag hittar INGET till z750 08. Nån som har monterat nåt på sin där som passar? vart hittade ni den isåfall? vill dölja det som är matt samt förhindra att det blir mer matt!

hjälp tack :)

Hämtat och monterat mitt skydd 548:- på "Din mc" i rotebro http://katalog.boove.se/?sok=62-2504-SS
Bra passform.


Har någon bänkat sin hoj vad fick ni ut för effekt?

Jag har monterat, pc5, SC-project R60 slipon och "sportluftfilter" fick ut 91.5hk och 68.7nm :crash
 

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
GSR 750
Hämtat och monterat mitt skydd 548:- på "Din mc" i rotebro http://katalog.boove.se/?sok=62-2504-SS
Bra passform.


Har någon bänkat sin hoj vad fick ni ut för effekt?

Jag har monterat, pc5, SC-project R60 slipon och "sportluftfilter" fick ut 91.5hk och 68.7nm :crash

Jag bänkade min 07:a när jag hade den. fick 91,98hk, vrid står dock inte på mitt papper.
Den hade PC3 och LeoVince GP-style pipa.
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Nån som kör med Bar End Mirrors? Funderar på att byta ut orginalarna, och just bar end varianten verkar ju klockren.
 

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Rsv4 factory -14
Är en lycklig ägare av en z800e -14 så håller på att byta till mini led blinkers och diverse! Är inte med hojen just nu men har hojen led blinkers orginal eller behöver jag köpte ett relä till samtidigt och byta? Någon som vet vart relät sitter också?
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top