Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Järfälla
Hoj
BMW
Kul med flera som kör Z800! Jag ska göra samma sak med min gröna Z800, vad har du köpt/tänkt köpa för skylthållare? Jag tittar lite, men har inte hittat något kul, framför allt ingenting ur butik (Ava) i närheten.

Jag satte däremot på ett Leo Vince från ebay.de för ca 3000kr, riktigt fint ljud!
 

Ozeki

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
08, Suzuki GSX-R 1000
Jag går i planerna på att köpa en Z1000 ABS -10.
Kör i dagsläget en Honda Hornet men känner att det är dags för en uppgradering.
Kollat runt på lite övriga nakenhojar men z1000 känns vettigast.
Har dock hört att de har lite dåligt bottenvrid. hur är det med det?
I övrigt är det en välbyggd hoj utan massa problem?

En z800 -14 verkar ju dock jävligt prisvärd.
ligger på liknande priser som en beggad z1000
 
Last edited:

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Rsv4 factory -14
Bestämde mig från början när den inhandlades att tail tidy skulle på så det fixade DIN MC :) har just beställt action rizoma led blinkers! Riktigt gött! Ska bli spännande att sätta dit dem!
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Nån här som kör en orange metallic z1000? Såg den idag vid rosen! Grymt fin, har några frågor ang lacken nämligen. Så du får gärna höra av dig :)
 

sundsvall

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
malmö
Hoj
Z750 2010
Ska besiktiga min z750 snart så bytte från mitt slipon till originalljuddämparen, får ett fel meddelande F1 har läst i boken vad det är och står att man ska kontrollera det hos en verkstad men nån som har en annan lösning? lyste aldrib med slipon på.... är det bara att nollställa hojen(plocka bort batteriet x antal minuter) funkar det??:(
 

Hestfaen

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Ort
Götelaborg
Hoj
Kawasaki z750r -12
Ska besiktiga min z750 snart så bytte från mitt slipon till originalljuddämparen, får ett fel meddelande F1 har läst i boken vad det är och står att man ska kontrollera det hos en verkstad men nån som har en annan lösning? lyste aldrib med slipon på.... är det bara att nollställa hojen(plocka bort batteriet x antal minuter) funkar det??:(

Vet inte vad som kan ha blivit galet, men testa annars självdiagnostiken för att se om det finns en felkod.

Turn the ignition switch ON.
•Push the MODE button to display the odometer.
•Push the MODE button for more than two seconds.
•The service code is displayed on the LCD by the number of two digits.

•Any of the following procedures ends self-diagnosis.
○When the service code is displayed on the LCD, push the
MODE button for more than two seconds.
○When the ignition switch is turned OFF.
 

sundsvall

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
malmö
Hoj
Z750 2010
Plockade bort allt och monterade allt igen och spände vajrarna lite hårdare och då slocknade lampan så ska ut på en tur nån dag och se om den kommer upp igen
:p
 

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Järfälla
Hoj
BMW
Tjenare! Ville kolla upp era erfarenheter med vindruta till era hojar. Jag har köpt en Z800 nyligen, underbar hoj, och funderar på att sätta på en liten vindruta. Jag kör en del motorväg när jag pendlar, och funderar på om det verkligen gör någon skillnad. Jag tycker själv att den inte ser lika vass ut, så man får hoppas på lite behagligarna körning om den ändå ska på. Vad säger ni?

$_12.JPG
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Tjenare! Ville kolla upp era erfarenheter med vindruta till era hojar. Jag har köpt en Z800 nyligen, underbar hoj, och funderar på att sätta på en liten vindruta. Jag kör en del motorväg när jag pendlar, och funderar på om det verkligen gör någon skillnad. Jag tycker själv att den inte ser lika vass ut, så man får hoppas på lite behagligarna körning om den ändå ska på. Vad säger ni?

View attachment 403976

Finns ju snygga lite sportigare rutor också som ger helt okej skydd mot vind.
http://www.ebay.co.uk/itm/KAWASAKI-...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item2ecc226d5e
 

Bobby Z

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2014
Ort
Mölndal
Hoj
2006 Kawasaki Z1000
Tjo!
Har gått och köpt mig en Z1000 -06. Riktigt trevlig hoj faktiskt! Men den är helt standard nu, så det är lite att fixa med.
Tycker att mellanregistret är lite dåligt, så undrar om någon vet hur det blir med ett 4-1 helsystem samt ny pc? Kollar på Arrows grejer. Ger det någon mer effekt i botten och mellanregistret?
 

little_fraz

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
luleå
Hoj
R1 2003
Hej är påväg att köpa mig en z1000 2003 den har rullat 1800mil endast
har lite små godis på sig.
finns det nåt man ska vara extra noga att kika efter på en 2003:a
och priset är 35.000 för den är det för mycket eller vad tror ni??
mvh fredrik
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Tjo!
Har gått och köpt mig en Z1000 -06. Riktigt trevlig hoj faktiskt! Men den är helt standard nu, så det är lite att fixa med.
Tycker att mellanregistret är lite dåligt, så undrar om någon vet hur det blir med ett 4-1 helsystem samt ny pc? Kollar på Arrows grejer. Ger det någon mer effekt i botten och mellanregistret?

Powercommander, bänkning, mappning samt slipon gjorde underverk på min Z1000 -09. Det var riktigt stor skillnad jämfört mer original.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Den var betydligt coolare, tackar! Skulle fortfarande gärna få inspel på om det verkligen gör någon skillnad...

På alla nakenhojar gör det mer eller mindre skillnad. Det varierar mest beroende på din längd och rutans utformning. Lite av ett lotteri faktiskt, har du otur skickar rutan vinden rakt på hjälmen i 120. Har du tur över eller under. Det är min erfarenhet iaf.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top