Kawasaki Z750/Z1000-tråden

The_C

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2013
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z750 2008
... Fast det är klart, beroende på hur många öl du sänker under tiden så ökar ju svårighetsgraden :crash

Borde väl gå åt minst en per sida, så tipset är ju att du har en kompis som är stadig på hand som hjälper med ena så det blir bra. :brynad
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
De blev ett annat rör istället, köpte ett Danmoto Carbon GP :)

Fick erbjudande att köpa Power Commander 3 för 1995 nytt från svensk återförsäljare, frågan om det är värt det? Hojen går sämre nu än med orginalsystemet. Är de värt att köpa PC3 istället för PC5? Måste hitta någonstans att bänka hojen i Stockhol, tips?
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
De blev ett annat rör istället, köpte ett Danmoto Carbon GP :)

Fick erbjudande att köpa Power Commander 3 för 1995 nytt från svensk återförsäljare, frågan om det är värt det? Hojen går sämre nu än med orginalsystemet. Är de värt att köpa PC3 istället för PC5? Måste hitta någonstans att bänka hojen i Stockhol, tips?

Det här måste nog vara den minst aktiva tråden på modellsidan på sporthoj :fyllisar

Förmodar att priset för PC3 är okej, fick även pris på bänkning 1800kr
 

sundsvall

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
malmö
Hoj
Z750 2010
ska pilla lite på hojen i vinter och undrar om det är det nån som vet om det är lagligt att ha mörkt kåpglas bak och ha bilnkers i bromslampan??
 

sundsvall

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
malmö
Hoj
Z750 2010
jaa jag hade för mig att det var nått sånt...men skippar nog att ha blinkers i baklycktan och bara köper en mörk kåpa, finns snygga blinkers :)
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
Nu har jag beställt öhlinsdämpare och nya gaffelfjädrar, ska bli spännande och känna skillnaden mot de sunkiga originaldelarna :)
 

ldjoha

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Västerås
Hoj
ZZ-R 1100 C3 1992
Alla ni som skrivit att ni konverterat till Xenon lampor fram, jag hittar inget vettigt kitt på ebay med, vad jag förstår, rätt grejer. Någon som har lite bättre koll som kan lägga upp en länk?

En till fråga, lampan som kunde börja lysa om servomotorn för avgasventilen började bråka, börjar den automatiskt lysa om man tar bort vajrarna till ventilen?


Xenon, kolla på www.aliexpress.com sök på xenon kit motorcycle. Min sats kostade USD 18 med frakt. 35w med ale rasket. Kopplade allt i serie från gamal H4kontakten til den nya xenonlampan. Funkar toppen. Enkelt att sätta tilbaka H4 när det är dags för besikting.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top