Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
Åter till min tidigare fjädringsfråga, passar en bakdämpare från säg zx6/9r direkt på en z750 04:a?
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Alla ni som skrivit att ni konverterat till Xenon lampor fram, jag hittar inget vettigt kitt på ebay med, vad jag förstår, rätt grejer. Någon som har lite bättre koll som kan lägga upp en länk?

En till fråga, lampan som kunde börja lysa om servomotorn för avgasventilen började bråka, börjar den automatiskt lysa om man tar bort vajrarna till ventilen?
 
Last edited:

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Ungefär vad kostar 1200 respektive 2400-mils servicen på en 750? Har sökt i tråden men lyckas inte några uppgifter annat än vid vilka intervall den ska servas.
 

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Hörby
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Tjena gott folk:hej

Jag har skaffat mig min först Kawasaki, en Z1000 svart -08:rock

Till min fråga, ni som monterat PCIII på era hojar her ni även satt dit O2 eliminator?

Jäkla trevlig hoj på de flesta sätt, tycker bara att där ett förstort "glapp" emellan motorbroms och tills det börjar driva igen. Hjälper PCIII + O2 mot detta?

//Breiz
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Ungefär vad kostar 1200 respektive 2400-mils servicen på en 750? Har sökt i tråden men lyckas inte några uppgifter annat än vid vilka intervall den ska servas.

Jag betalade knappt 3 lakan för 1200 servicen här i växjö, ganska dyrt tycker jag med tanke på det lilla som görs på den servicen..
 

Hensoldt

Snajper av Guds nåde!
Gick med
29 May 2011
Ort
Köping
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
Hej!
Skulle någon här kunna säga vad jag kan tänkas få för den här vid en försäljning?
Det är en Z1000 -03á som gått mellan 2500-2800 mil. Ja,jag åker så sällan att jag inte ens kommer ihåg mätarställningen! :gråta

bild4.jpg
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Någon som har en bellypan/magkåpa att sälja till z750 08?
Ni som har magkåpor på, vart har ni köpt dom och vad kostade dom?
:)
 

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Insjön
Hoj
Honda CBR1000RR -08
motorpuck z1000.JPGmotorpuck z1000 2.JPG

Svarvade kraschpuckar till hojen igår, har letat efter liknande på nätet men utan resultat. Efter en lättare marksyning ifjol med skrapad motorkåpa i nederkant tänkte jag att det måste finnas bättre skydd till hojen. Räckte inte med kraschpucken bakom kylaren. Ett litet tips till er andra! Tyvärr fanns det bara vit plast på jobbet att tillgå.
 

BalsbyMange

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
CBR1000RR -04
Tjena

Nån snäll själ som skulle kunna plocka fram en tumstock o mäta bredden på ett orginalstyre innanför styrändarna på en Z750 06:a?

Kan icke hitta dessa mått någonstans. Anledningen är att jag inte har orginal och skulle vilja veta hur mycket bredare mitt är än orginal.

/Mange
 

VaRIaNT

Guest
View attachment 389544View attachment 389545

Svarvade kraschpuckar till hojen igår, har letat efter liknande på nätet men utan resultat. Efter en lättare marksyning ifjol med skrapad motorkåpa i nederkant tänkte jag att det måste finnas bättre skydd till hojen. Räckte inte med kraschpucken bakom kylaren. Ett litet tips till er andra! Tyvärr fanns det bara vit plast på jobbet att tillgå.

Hur har du fäst kraschpuckarna? Jag hade sånna kraschpuckar orginal på min z1000 -10. Men dom lossnade efter bara några veckor. Dom hade proffsen :crash satt fast med en dubbelhäftande tejp, inte att rekomedera...
 
Last edited:
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top