Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Å jag e ute efter slip-on till min Z1000 -03. Hojen e svart, så jag vill att rören oxå ska vara svarta.
Kollat runt lite på bl.a Ebay men blir inte klok på alla dessa modeller.
Det kan t.ex vara en bild på ett stycke slip-on, å så står det att det passar till min hoj.
Jag har dubbla rör! Då kan det väl skriva antingen att jag får köpa två eller att rören kommer skickas parvis.
Så har ni nå tips? Vill inte ha fyra kromade orginal oboe-rör! Hojen låter som en symaskin.:gråta
 
Var hittade du stompgrips? Har typ köpt exakt allt du har + lite till men hittar fan inte stompgrips... hittar bara universala...

Just stompgrips finns inte till z750 så universala är precis vad du får gå på. Gör en mall eller rita ut figuren direkt mot tanken.
 

Bifogat

  • IMAG0401.jpg
    IMAG0401.jpg
    221.2 KB · Visningar: 124
Jag köpte svarta bolts till min z750 på ebay.
100 kr
25 kr frakt
tog 4-5 dagar

Problemet jag har är att jag hittar massa varianter på ebay och övriga sidor till z750 03-06 osv, men inget till Z750r 2011. Vet inte heller om det är samma skruvar. Vill göra så mycket i rött som möjligt på hojen, men vill ju inte köpa grisen i säcken liksom...
 
Problemet jag har är att jag hittar massa varianter på ebay och övriga sidor till z750 03-06 osv, men inget till Z750r 2011. Vet inte heller om det är samma skruvar. Vill göra så mycket i rött som möjligt på hojen, men vill ju inte köpa grisen i säcken liksom...

Ska du köpa till tex motorn så kan du köpa till vanliga z750 07-11, det är ingen skillnad på motorn.
 
Då är allt beställt, sitter bara och väntar på att alla paket ska komma så man kan pilla lite med hojen!

Leo Vince GP Style
Bellypan
Hugger
Single Cut
Skylthållare, med belysning
Shorty Break & Clutch
Fatbar Styre
Fotpinnar
Svarta skruvar (till kåpor)
Miniblinkers
Bobbiner
Mindre drev fram

Kommer nog bli snyggt! :tummenupp
 
Just stompgrips finns inte till z750 så universala är precis vad du får gå på. Gör en mall eller rita ut figuren direkt mot tanken.

Men inte för att vara oförskämd mot dig, men dina stompgrips sitter inte helt perfekt. Blir lixom svårt att klippa dem rakt etc... är lite av en perfektionist tyvärr...
 
fotpinnar

någon som har tips om fotpinnar till z750? har svårt att hitta både prisvärda och pinnar man kan lita på. en kompis tog hem "racing" pinnar ifrån ebay till en R1 men växellägena va helt cp på dom så de va bara att kassera.
 
någon som har tips om fotpinnar till z750? har svårt att hitta både prisvärda och pinnar man kan lita på. en kompis tog hem "racing" pinnar ifrån ebay till en R1 men växellägena va helt cp på dom så de va bara att kassera.

Dessa kanske kan va nåt, lite olika prislägen.

http://www.ebay.co.uk/itm/KAWASAKI-...75?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2318c38607

http://www.ebay.co.uk/itm/KAWASAKI-...rcycles_Parts_Accessories&hash=item2318d6c919

http://www.rizoma.com/en/products-bikes-lines/l:133/i:4/rear-set-controls-evo.html
 
Jag köpte Vance Hines Urban Brawler slipon till min Z1000. Dom finns ju högglanspolareade och svarta. Borde ju finnas till din hoj me. Kolla med MOTOSPEED. Var inte farligt dyra. Typ 3000kr. Borde ju vara billigare till din me eftersom du bara har på en sida.

Å jag e ute efter slip-on till min Z1000 -03. Hojen e svart, så jag vill att rören oxå ska vara svarta.
Kollat runt lite på bl.a Ebay men blir inte klok på alla dessa modeller.
Det kan t.ex vara en bild på ett stycke slip-on, å så står det att det passar till min hoj.
Jag har dubbla rör! Då kan det väl skriva antingen att jag får köpa två eller att rören kommer skickas parvis.
Så har ni nå tips? Vill inte ha fyra kromade orginal oboe-rör! Hojen låter som en symaskin.:gråta
 
Är det någon här innne som har någon erfarenhet av Powercommander V?
Vad skiljer den från Pc3?
Nån?

//Nelz
 
Men inte för att vara oförskämd mot dig, men dina stompgrips sitter inte helt perfekt. Blir lixom svårt att klippa dem rakt etc... är lite av en perfektionist tyvärr...

I know, var svårt att få en bra mall och fick kapa ner mer eftersom undertill. Den sitter dock där den ska, på insidan låren. Det svåra är att inte kapa över piggarna som sticker upp då dom är hårdare, glider runt dom då... Grejen är den att det finns (fanns) inte att köpa färdiga. Men med en stor vass sax och en bättre mall blir det jämnare och mer exakt.

Får bli sommarens projekt, dom torkar ju även med tiden..

Dock är det ju inte en kosmetisk uppgradering, utan är ju till för att skydda dina nötter och sitta still;P Tom i jeans och med passagerare satt jag kvar:)

PS: Byter du till mindre drev fram kommer mätaren visa ytterliggare för mycket, ca 7%. Och med marginalen från fabrik på mellan 5-10% så kommer tripen bli fel, 120-170 mil för mycket per 1000 mil du kör. Får du för dig att sedan byta i bak med blir det ju ännu mer. Kopplar du in en speedohealer kan du korrigera det och justera in den exakt på den verkliga hastigheten. Ganska tryggt när polisen står med laser i hand=)
 
Last edited:
I know, var svårt att få en bra mall och fick kapa ner mer eftersom undertill. Den sitter dock där den ska, på insidan låren. Det svåra är att inte kapa över piggarna som sticker upp då dom är hårdare, glider runt dom då... Grejen är den att det finns (fanns) inte att köpa färdiga. Men med en stor vass sax och en bättre mall blir det jämnare och mer exakt.

Får bli sommarens projekt, dom torkar ju även med tiden..

Dock är det ju inte en kosmetisk uppgradering, utan är ju till för att skydda dina nötter och sitta still;P Tom i jeans och med passagerare satt jag kvar:)

PS: Byter du till mindre drev fram kommer mätaren visa ytterliggare för mycket, ca 7%. Och med marginalen från fabrik på mellan 5-10% så kommer tripen bli fel, 120-170 mil för mycket per 1000 mil du kör. Får du för dig att sedan byta i bak med blir det ju ännu mer. Kopplar du in en speedohealer kan du korrigera det och justera in den exakt på den verkliga hastigheten. Ganska tryggt när polisen står med laser i hand=)

Ja, jag vet att trippen och hastigheten kommer bli lite fel. Men kände att jag behövde lite lite mer acc, gott när man kör på slangen. Men visste inte att man kunde korrigera/justera det. Vet du hur det går till?
 
Så här blev min att se ut........ nästan klar.
 

Bifogat

  • P2160244.jpg
    P2160244.jpg
    140.9 KB · Visningar: 150
  • P2160243.jpg
    P2160243.jpg
    185.8 KB · Visningar: 179
  • P2160250.jpg
    P2160250.jpg
    153.2 KB · Visningar: 116
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top