Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Jag köpte Vance Hines Urban Brawler slipon till min Z1000. Dom finns ju högglanspolareade och svarta. Borde ju finnas till din hoj me. Kolla med MOTOSPEED. Var inte farligt dyra. Typ 3000kr. Borde ju vara billigare till din me eftersom du bara har på en sida.

Tack för tipset. Ska kolla upp det. Men för info har jag pipor på båda sidor på hojen, så det blir dyrt iaf. =(

Kollat nu. Finns från model -10 å framåt. =(
Något annat då? Det finns ju ingen med orginalpipor på sin Z1000 här på forumet.
Måste finnas massor med tips å få.
 
Last edited:
Ja, jag vet att trippen och hastigheten kommer bli lite fel. Men kände att jag behövde lite lite mer acc, gott när man kör på slangen. Men visste inte att man kunde korrigera/justera det. Vet du hur det går till?

Du kopplar in den på givarkabeln, den sitter ovanför/innanför framdrevet, drar kabeln in under kutsen och sätter förslagsvis enheten där, den har även A och B läge så du kan ha två värden, tex 101% av verklig hastighet och tex ett värde för mph. Har en sån på min, drevade om -1 fram och +3 bak. Ökar du i bak behöver du längre kedja dock.

www.bikersneed.se har den, kabel SH-U01, universalvarianten.

http://www.healtech-electronics.com/download/SHv4_Application_list_en.pdf
 

Bifogat

  • shv4-kit.jpg
    shv4-kit.jpg
    85.9 KB · Visningar: 87
Du kopplar in den på givarkabeln, den sitter ovanför/innanför framdrevet, drar kabeln in under kutsen och sätter förslagsvis enheten där, den har även A och B läge så du kan ha två värden, tex 101% av verklig hastighet och tex ett värde för mph. Har en sån på min, drevade om -1 fram och +3 bak. Ökar du i bak behöver du längre kedja dock.

www.bikersneed.se har den, kabel SH-U01, universalvarianten.

http://www.healtech-electronics.com/download/SHv4_Application_list_en.pdf

Ahh, grymt. Hur mycket skiljde sig hastigheten i din då? Hur mätte du, gps eller sträcka/tid?
 
Ni som har xenonkonverterat era z750, vad har ni köpt för kit och vart har ni köpt dom ifrån? Både helljus och halvljus? Och hur funkar det med positionljuset om man vill byta till diodlampa? behöver man bara byta lampa eller behövs det någon fler åtgärd?
 
Å jag e ute efter slip-on till min Z1000 -03. Hojen e svart, så jag vill att rören oxå ska vara svarta.
Kollat runt lite på bl.a Ebay men blir inte klok på alla dessa modeller.
Det kan t.ex vara en bild på ett stycke slip-on, å så står det att det passar till min hoj.
Jag har dubbla rör! Då kan det väl skriva antingen att jag får köpa två eller att rören kommer skickas parvis.
Så har ni nå tips? Vill inte ha fyra kromade orginal oboe-rör! Hojen låter som en symaskin.:gråta

Jag köpte Danmoto's förra året.http://www.dan-moto.com/DM_INT/z-1000-2003-2006-carbon-gp-product-107.html
För dom pengarna ($160) e d helt klart ok. Ser bra ut m snygga svetsar o kolfiberhölje och passade rakt av, 1veckas leverans å låter absolut inte symaskin. Väger ingenting i jämförelse med org, hela kollit vägde 3kg.
Med db-killers i så mullrar det gott, utan dessa var det i mitt tycke olidligt att åka.
 
Ni som har xenonkonverterat era z750, vad har ni köpt för kit och vart har ni köpt dom ifrån? Både helljus och halvljus? Och hur funkar det med positionljuset om man vill byta till diodlampa? behöver man bara byta lampa eller behövs det någon fler åtgärd?

Xenon är ett jävla mek, om jag inte minns fel är det H7 lampor i fram då en är halv och andra hel (som du vet). Antingen byter du helljuset på ena sidan till xenon och har halv som orginal. Kommer dock se lite skumt ut med olika lampor, om du inte har en h7 xenon hel och en h7 xenonlook halv. För att göra det lättare och förmodligen vara godkänt enligt besiktning?

Att byta ordentligt innebär att du måste konvertera från H7 till H4 bi xenon för att få hel halv på respektive lampa, det passar ju då inte rakt av så jag fick klippa till mina H4 xenon lamp-socklar att passa i H7 fästet och limma fast en bit från H7 sockeln som distans på H4:an. Sen måste du även värma upp framlyktan för att smälta limmet i fogen, öppna den i fram och då kunna ta ut bländskyddet (?) den vägen för den är för stor för att komma ut i bak där lampan går in. Byter du båda kan du köpa ett "Bil h4 bi kit" istället för 2st mc h4 kit. Dock måste du köpa till förlängningskabel och skarva om lite då. Finns bra kit på xenonkungen.se

Resten är bara att koppla in enligt bruksanvisningen på +, - och styrström.

Laddade upp bilder tidigare som kommer här igen på hur det ser ut:

Närbilden på lamporna:
Vänster: Del av xenon tillklippt enligt H7 med fastlimmad distans för att kunna klämma fast den i orginalfästet/klammern.
Mitten: Gamla H7 + distans som jag slaktat.
Höger: Orginal H4

Att byta positionslampan är lätt, den är en w5w sockel. Finns i olika färger.

Men inget är ju omöjligt!:)
 

Bifogat

  • IMAG0639.jpg
    IMAG0639.jpg
    234.7 KB · Visningar: 105
  • IMAG0664.jpg
    IMAG0664.jpg
    227.3 KB · Visningar: 113
  • IMAG0667.jpg
    IMAG0667.jpg
    201.5 KB · Visningar: 102
  • IMAG0643.jpg
    IMAG0643.jpg
    233.4 KB · Visningar: 92
Last edited:
Jag köpte Danmoto's förra året.http://www.dan-moto.com/DM_INT/z-1000-2003-2006-carbon-gp-product-107.html
För dom pengarna ($160) e d helt klart ok. Ser bra ut m snygga svetsar o kolfiberhölje och passade rakt av, 1veckas leverans å låter absolut inte symaskin. Väger ingenting i jämförelse med org, hela kollit vägde 3kg.
Med db-killers i så mullrar det gott, utan dessa var det i mitt tycke olidligt att åka.
Verkar vara super! Helt i min prisklass oxå då jag ännu inte lyckats skita ur mig det där berömda guldägget än. :lol
Följer db killer med eller måste man köpa dessa separat? Isf skulle du kunna länka till dem då jag är internet-handikappad.:confused:
 
Nu börjar sakerna rulla in, förhoppningsvis så får jag min hugger och bellypan imorgon så jag kan sitta och pilla lite i helgen. Bilder kommer självklart när allt nytt är på!
 
Kan någon vänlig själ svara på varför leveranstiden hos en svensk mctillbehörsförsäljare (nämnd i denna tråd ) är längre än när jag beställde saker från the2wheels, som ligger i Kina?
Att det ska ta mer än tre dagar å skicka en kopplingswire inom Svedala är inte okej! Speciellt inte när man väntar på å få göra iordning hojen för säsongen.
 
finns de nån svensk firma som ligger inne med ett lager nu för tiden?? du får ju räkna med att dom först skall få hem varan från vart dom nu beställer sen vidare till dig, är också i chock, beställt en del från kina på sistone och fått hem grejerna efter 3-4 arbetsdagar å då bor jag på gotland, beställer från svenska sidor så är det lätt 5 dagar som gäller, sjukt??? jaa en hel del^^,
 
finns de nån svensk firma som ligger inne med ett lager nu för tiden?? du får ju räkna med att dom först skall få hem varan från vart dom nu beställer sen vidare till dig, är också i chock, beställt en del från kina på sistone och fått hem grejerna efter 3-4 arbetsdagar å då bor jag på gotland, beställer från svenska sidor så är det lätt 5 dagar som gäller, sjukt??? jaa en hel del^^,

Om det står "finns i lager, beställning före 1600 skickas samma dag" så ska det fan skickas samma dag. Beställde en tankpad i sverige, tog 8 dagar. Köpte ett helsystem från Italien (som är berömda för att vara jävligt sega) tog 4 dagar. Fan löjligt. Handlar allt på ebay sen dess, snabbare frakt och man sparar en jävla massa pengar...
 
Va nyss ute och körde en timme, tog det jävligt lungt (har bara halvförsäkring) men fyfan vad skönt det va!
 
Någon som har windscreen/windshield på sin z750? Hur mycket skillnad gör det egentligen. Har alltid kört sporthojar tidigare och där gör ju den allt typ. Tycker bara att hojen blir så ful med en ruta där fram...

För/nackdelar?
 
hade ruta på min, körde aldrig utan då den satt på när jag köpte den, men har svårt att tänka mig att det blåster mer utan, är nog ingen större skillnad iafall, beror kanske lite på hur lång man är osv också, jag är 186 lång och huvudet flög runt lite hur som i 130+, sen som du säger så är det ju inte speciellt vackert:zpy ^^,
 
hade ruta på min, körde aldrig utan då den satt på när jag köpte den, men har svårt att tänka mig att det blåster mer utan, är nog ingen större skillnad iafall, beror kanske lite på hur lång man är osv också, jag är 186 lång och huvudet flög runt lite hur som i 130+, sen som du säger så är det ju inte speciellt vackert:zpy ^^,

Jag tror att den kan hjälpa som fan faktiskt... tycker bara att den är för jävla ful med glaset på... Hur fäste man det egentligen? Finns ju inte hål och sådär, eller? :S
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top