Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Letar Kawasaki z1000 med ABS kollar 5-6 gånger om dagen på blocket och just nu finns det 1st 2008:a i rätt pris/färg/utrustning 75 vill han ha nu verkar det dessvärre som den säljs ikväll =)

Ingen här som skall sälja sin ? eller kan tipsa om nån annan site med säljes anonnser med några kawasaki z1000


Min budget är runt 70-75
 
z1000 2010 vibrationer

Hojt! Har en liten fråga till er med en z1000 av 2010-2011 års modell.
Jo, jag vart och provkörde en 2010:a idag och tyckte det var en kanon hoj :yoparty
MEN!...Satan vad den vibrerade i fotpinnarna, var ju som nån hade tryckt ner ett gäng hummlor i stövlarna på mig.
Hojen i sig vart helt ny jag var första kunden som var ute och provade den så jag vet ju ej om det är så att vibrationerna kommer mindska med tiden eller så vart kanske hojen jag testade ett måndags ex?
Någon av er som har en som känner likadant?
Är jättesugen på en z1000 -11 men har ingen lust at köra runder på en hoj som dödar mina fötter efter 5 min motorväg då jag kör en del långsträckor lite då o då.

Vill gärna att ni svarar ärligt om vad ni tycker, då jag redan gjort ett felköp i år och ej har lust att göra ett till.
MvH Hulliganen.
 
Last edited:
Hojt! Har en liten fråga till er med en z1000 av 2010-2011 års modell.
Jo, jag vart och provkörde en 2010:a idag och tyckte det var en kanon hoj :yoparty
MEN!...Satan vad den vibrerade i fotpinnarna, var ju som nån hade tryckt ner ett gäng hummlor i stövlarna på mig.
Hojen i sig vart helt ny jag var första kunden som var ute och provade den så jag vet ju ej om det är så att vibrationerna kommer mindska med tiden eller så vart kanske hojen jag testade ett måndags ex?
Någon av er som har en som känner likadant?
Är jättesugen på en z1000 -11 men har ingen lust at köra runder på en hoj som dödar mina fötter efter 5 min motorväg då jag kör en del långsträckor lite då o då.

Vill gärna att ni svarar ärligt om vad ni tycker, då jag redan gjort ett felköp i år och ej har lust att göra ett till.
MvH Hulliganen.

Har en 09a. Inte samma hoj men visst vibrerar det lite, men inte så att jag stör mig. Förövrigt en väldigt trevlig hoj.:)
 
Aaah vad gött att ta hojen till jobbet! Eller nja lite kallt på morgonen, men vägen hem oh ye...
Hojen är ju så härligt välbalanserad:) Drar på med 1ans växel så lyfter den bara liiite på framhjulet under hela accelerationen! Sjukt gött!
 
skrämma upp z750

Halloj! har skaffat en ny z750 -11 som jag har fixat och gjort om lite rent utseendemässigt, bilder kommer.. har även hört att det ska finnas någon form av strypning som sitter i dom, vissa säger att avgasspjället i ljuddämparen ska vara en strypning, och att den ska gå bättre med det bortkopplat..
Funderar även på att skaffa powercommander och något schysst slip on nu efter första service, är det någon som satt på det till sin och tycker att det är värt?
Är det någon som vet någon setup man kan göra för att få lite mer stjuss i hojjen? ?
 

Bifogat

  • IMG_0096.jpg
    IMG_0096.jpg
    239.4 KB · Visningar: 137
Halloj! har skaffat en ny z750 -11 som jag har fixat och gjort om lite rent utseendemässigt, bilder kommer.. har även hört att det ska finnas någon form av strypning som sitter i dom, vissa säger att avgasspjället i ljuddämparen ska vara en strypning, och att den ska gå bättre med det bortkopplat..
Funderar även på att skaffa powercommander och något schysst slip on nu efter första service, är det någon som satt på det till sin och tycker att det är värt?
Är det någon som vet någon setup man kan göra för att få lite mer stjuss i hojjen? ?

Slip-on eller helsystem, K N filter, tändstift, (dreva?), PC 5. dyno-mappa. ;D
 
Tjena,

Själv åker jag lillebror ER6 just nu, men ett byte stundar.
Jag kommer kunna lägga max 65k på hoj, så frågan är ju. Vadfan ska jag köpa?

Jag är duktigt lost, men på nåt vis så känns det som att det skulle "räcka och bli över" med en Z750? Eller ska man gå direkt på en Z1000?

Vad får man för Z för låt oss säga 50-65k?
 
Tjena,

Själv åker jag lillebror ER6 just nu, men ett byte stundar.
Jag kommer kunna lägga max 65k på hoj, så frågan är ju. Vadfan ska jag köpa?

Jag är duktigt lost, men på nåt vis så känns det som att det skulle "räcka och bli över" med en Z750? Eller ska man gå direkt på en Z1000?

Vad får man för Z för låt oss säga 50-65k?

Jag har sett väldigt fina Z750 på blocket för runt 65k, så det är bara att spana!

För mig räcker det med Z750:)
Det ända som lockade mig till Z1000 var dubbla pipor.. och 1k kubik låter väl inte helt fel heller.. men det är ju bara en siffa.. z750 levererar tillräckligt!
Du kan ju kolla med mc försäljare om vad dom har för begagnat, så du kanske kan byta in din lillasyst*Hrm lillebror?

edit: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=52248 här på köp&sälj dyker det ju upp ibland..
 
Hojt! Har en liten fråga till er med en z1000 av 2010-2011 års modell.
Jo, jag vart och provkörde en 2010:a idag och tyckte det var en kanon hoj :yoparty
MEN!...Satan vad den vibrerade i fotpinnarna, var ju som nån hade tryckt ner ett gäng hummlor i stövlarna på mig.
Hojen i sig vart helt ny jag var första kunden som var ute och provade den så jag vet ju ej om det är så att vibrationerna kommer mindska med tiden eller så vart kanske hojen jag testade ett måndags ex?
Någon av er som har en som känner likadant?
Är jättesugen på en z1000 -11 men har ingen lust at köra runder på en hoj som dödar mina fötter efter 5 min motorväg då jag kör en del långsträckor lite då o då.

Vill gärna att ni svarar ärligt om vad ni tycker, då jag redan gjort ett felköp i år och ej har lust att göra ett till.
MvH Hulliganen.

det är ju inte så att pinnarna är helt vibrationsfria(men inte heller så att man tänker på det eller ens känner av det vid längre körning), men de är definitivt inte så som du beskriver. kan väl även vara så att den som skruvade ihop cykeln kanske inte gjorde allting helt rätt :D prova en annan :D
 
F1

F1 blickar på mitt instrument,antar att det betyder felkod 1,men vad betyder det i huvudsak för mig? nån som vet?

mvh

det är ju inte så att pinnarna är helt vibrationsfria(men inte heller så att man tänker på det eller ens känner av det vid längre körning), men de är definitivt inte så som du beskriver. kan väl även vara så att den som skruvade ihop cykeln kanske inte gjorde allting helt rätt :D prova en annan :D


jag har en z1000 -07 och mina pinnar vibbrar inte...
 
Last edited:
Slip-on eller helsystem, K N filter, tändstift, (dreva?), PC 5. dyno-mappa. ;D


ja, det är det jag har funderat på, men då ska man ju upp med 15 000:-. har du någon koll vad man får för effektförändring osv? hade en r6 förra säsongen med KN filter, PC och slip-on. vart lite skillnad på gången, men inte så mycket på topp...
 
F1 blickar på mitt instrument,antar att det betyder felkod 1,men vad betyder det i huvudsak för mig? nån som vet?

mvh




jag har en z1000 -07 och mina pinnar vibbrar inte...

Viktigt att tänka på är att mod 07-09 har inte alls samma pinnar! Modell: 10-11 har samma pinnar som nya zx10r.. Men det visste ni nog?! Jag har en från -10 och är grymt nöjd! Jag har kört cirka 100 mil denna säsong och körglädjen tar över vibrationerna ;-)..
Jag tyckte också i början att det vibrerade som fan men nu tänker jag inte på det! Antingen har det blivit bättre eller så har jag vant mig!


Jag gjorde 100mil service idag och tycker att de flesta vibrationer blev mindre.. Eller så är det bara som jag intalar mig?! Hehe! Dem drar åt bultar och skruvar så det inverkade säkert lite..

Men köp en! Den grön/svarta -11 är grym! Jag valde mellan den och den silver/svarta -10 och det blev den sistnämnda men det är en smaksak! Dock är -11:ans avgasdämpare snyggare (matt svarta) men slipon är ändå ett måste för mig så det spelade mindre roll när jag valde..
 
satt och försökte klura ut det där med vibrerande fotpinnar idag när jag körde. min slutsats är, när vibrationerna verkligen känns i pinnarna, då ligger man på rätt varvtal för att växla :D så ni som tänkt köpa växelindikator med shiftlight kan strunta i det :D
 
Inga kablar behöver klippas, jag bytte på min för ett tag sedan. Lossade skruvarna och sladdarna och bara pillade ut dom genom hålet där dom går ner till hållaren..:tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top