Kawasaki Z750/Z1000-tråden

danne65

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawa Z1000,Kawa kxf250
42-140 från biltema köper du, men du måste koppla jorden på den tredje..... sedan KLART.. :D[/QUOTE]

Ok,men reläet passar ju ej i sockeln?
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
satte dit orginal burkarna idag på min z1000,två vajrar sitter på den ena burken,antar att det sitter ngt spjäll i det,var ska dom sättas dit? och varför finns dom överhuvudtaget?

mvh

Ska du inte passa på att besikta med nya ljuddämparna då? Jag gjorde det med min Arrow och fick igenom den, 96db tror jag. Gränsen var/är det som står i pappret (96) +5db i marginal. Alltså 101, innan det blivit NO-NO. Har dock för mig att det där skulle ändras(?)

Då vet du ju om den är godkänd utifall Hamrén stoppar dig, eller om du ska köra bana.
 

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Honda CBR600RR
Är det någon som har bytt fram blinkers på sin Z750? Gjorde ett försök igår, men gav upp efter 90 minuter.
 

emauz

fullt ös...medvetslös!
Gick med
29 Dec 2010
Ort
under tak
Hoj
kawasaki z750, -08, svart/ Kawasaki z650 -81

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Honda CBR600RR
Jag har bytt framme och använde täckplattor. Minns dock inte var jag köpte dem. Bara att sätta en platta på vardera sidan om "hålet" och skruva dit blinkersen. Var lätt att fixa och ser bra ut!

Dessutom tog man premiärturen idag:yoparty. 50 km i solsken.

Antagligen så gjorde jag fel, men jag fick inget utrymme att skruva loss skruven från insidan
Måste ha missat någon skruv som höll ihop det hela :va

Jag tänkte ge mig på det om någon vecka, vad gick fel? Tror man behöver en täckplatta(?)

Typ denna?: http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=15053&categories_id=282_400

Bak gick det jätte bra, kom åt relativt enkelt. Men fram så var det betydligt krångligare, tyckte mig lossa alla skruvar men fick ändå inget utrymme att komma åt skruvarna som sitter på insidan av själva lampan.

Köpte en täckplatta av Stibix, och hoppas den passar :)
 
Last edited:

Satan#1

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
gubbish
Hoj
Kawasaki z1000 2010
Är det någon som kan tipsa om styrdämpare till en z1000 2010??
Känner att det skulle sitta fint som fan på denna hoj....
 

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Ort
sthlm
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
Nån som har en framruta till en 750/1000 04-06 som ni vill sälja?
pm:a isof.
har kikat på ebay men hittar bara till Smodellen....

mvh/mattias
 

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
tjena!

Någon som mappat sin egna hoj med powercommander 5?. Är det svårt bara att koppla in laptopen och välja förvalda alternativ? hur många extra hästar kan man förvänta sig? (redan monterat slipon, idrium tändstift och kn-luftfilter)
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Ska du inte passa på att besikta med nya ljuddämparna då? Jag gjorde det med min Arrow och fick igenom den, 96db tror jag. Gränsen var/är det som står i pappret (96) +5db i marginal. Alltså 101, innan det blivit NO-NO. Har dock för mig att det där skulle ändras(?)

Då vet du ju om den är godkänd utifall Hamrén stoppar dig, eller om du ska köra bana.


skulle iofs vara kul å se om dom är godkända,men jag har ingen lust att besiktiga om hojen,dom kanske kan mäta upp db:n på servicen ist...
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
tjena!

Någon som mappat sin egna hoj med powercommander 5?. Är det svårt bara att koppla in laptopen och välja förvalda alternativ? hur många extra hästar kan man förvänta sig? (redan monterat slipon, idrium tändstift och kn-luftfilter)

Kolla på hemsidan till ljuddämparens tillverkare, där brukar det gå hitta lite om antal hk, det är dock inte mycket...

Tex: på z750 får man 4hk med Laser, 0,5hk med Arrow, med Arrow helsystem 7hk.

På z1000 ger det 4,5hk med Laser, 3hk med Akrapovic och helsystem från Akrapovic ger 10hk. Allt detta på toppen i registret, vilket är helt oanvändbart. Men går ju mappa om för att den ska gå bättre/jämnare annars:)
 

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Insjön
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Däckval

Hej

Dags att byta däck inom snar framtid.
Jag har kört två säsonger på Michelin pilot power och funderar på om jag ska byta?
Min körstil anser jag ganska normal och jag har börjat köra lite bana vilket kommer bli ännu mer i sommmar hoppas jag.

Vad kör ni för däck?
+ och -

Ska tilläggas att jag kör ca 600mil på ett bakdäck.

Splittrad inför däckval..
 

vv08ha0

Jägaren
Gick med
26 Jan 2011
Ort
Skåne
Hoj
Z1000 -10
Hej!
Ny bliven z1000 ägare, första hojen. Ska bli en kul sommar!
men nu till det tråkiga Jag har kört runt 85mil denna säsongen (skåne var det ja) och har fått ett stenskott på tanken! någon som har tips eller sitter inne på färgkod till z1000 2010 svart och silver, Hade varit guld!
ciao
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv

vv08ha0

Jägaren
Gick med
26 Jan 2011
Ort
Skåne
Hoj
Z1000 -10

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
Jag köpte metzler roadtech z8 riktigt bra däck. köpte det på http://www.mcdackonline.com/ dom är helt klart billigast tittat på massa andra sidor. Jag skall lämna in mitt däck på lugnets mc som har däckbytardagar nu i början på maj. 300kr tar dom för byta av däck på mc när du tar med eget (kostar 900kr normalt sett).
:banana


Hej

Dags att byta däck inom snar framtid.
Jag har kört två säsonger på Michelin pilot power och funderar på om jag ska byta?
Min körstil anser jag ganska normal och jag har börjat köra lite bana vilket kommer bli ännu mer i sommmar hoppas jag.
:banana
Vad kör ni för däck?
+ och -

Ska tilläggas att jag kör ca 600mil på ett bakdäck.

Splittrad inför däckval..
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Jag köpte metzler roadtech z8 riktigt bra däck. köpte det på http://www.mcdackonline.com/ dom är helt klart billigast tittat på massa andra sidor. Jag skall lämna in mitt däck på lugnets mc som har däckbytardagar nu i början på maj. 300kr tar dom för byta av däck på mc när du tar med eget (kostar 900kr normalt sett).
:banana

Hoppas att du åtminstonde slipper ta loss hjulet från hojjen själv...
För det lät rikitgt dyrt...
Betalade 150spänn för däckbyte med medtaget däck på en däckonline verkstad...
 

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
någon som vet vart eller om man kan få tag på en styrdämpare till z1000 -08? kollat överallt utan resultat.
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top