Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
hejsan alla z1000 älskare!

Någon som vet om det finns en avtappningsventil från tanken? ska nämligen byta tändstift och kom på att den var fulltankad =/

Går att köpa slang med pump för under 100:- på clas ohlsson, ska finnas på biltema med. Kolla bara så att slangen får plats!
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Jag har ett litet problem och tänkte kolla med er om ni råkat ut för det. Har haft batteriet ur för laddning över vintern och nu när jag satte den tillbaka så kan jag inte starta motorn (den försöker inte ens). Olja ikonen blinkar och den röda varnings lampan. Annars verkar ju strömen funka som det ska lampor osv tänds och displayen går igång osv. Läste någonstans att man skulle nolla ECM om man haft batteriet ur länge men vet inte hur man gör det och hittar inget om det i manualen. Som sagt tror inte det är fel på oljan men tänkte byta ut den om jag inte hittar någon annan orsak.

Och för framtida information vad ska jag göra för att undvika detta nästa vinter?

Kollat säkringarna? Sitter under passagerarkutsen, och dom styr tändning iaf.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
En tanke slog mig, vore det inte lite udda och tufft att fixa nån form av samåkning en utvald dag? För oss på z1000 och z750? Det kan nog bli rätt mäktigt! :tummenupp
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
En tanke slog mig, vore det inte lite udda och tufft att fixa nån form av samåkning en utvald dag? För oss på z1000 och z750? Det kan nog bli rätt mäktigt! :tummenupp

På gotland då eller? ;) Men visst det hade varit fett!

Hur långt brukar man komma på en tank med en z750?
 

sörka

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2010
Ort
Malax, Finland
Hoj
2009 Kawasaki Z750
hejsan alla z1000 älskare!

Någon som vet om det finns en avtappningsventil från tanken? ska nämligen byta tändstift och kom på att den var fulltankad =/

om jag inte har tappat minnet helt så är det bara att lyfta av tanken för att det är nån sorts grej att trycka på så stryper du bränsle slangen.
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Någon som har koll på om det finns färdiga kit med tex stompgrips, snakeskin lr liknande till Z750 å vart ifrån köper man de??
 

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
Skillnader på ´07 ´08 ´09? Finns det någonstans att läsa om skillnaderna och uppdateringarna på de olika årsmodellerna gällande Z750 & Z1000?

Något sugen på http://www.blocket.se/kronoberg/Kawasaki_Z_1000__7_32914517.htm?ca=16&w=3 Italien import dock och jag har alltid lite fördomar kring det, kanske man inte behöver ha?

Det är bara lacken som ändrats mellan 07, 08 och 09 både för Z750 och Z1000. Kolla på Kawasaki.se där finns även gamla modeller.
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Så!!! Idag beställde jag en Z750 ABS Vit.... Underbart!!
Om jag har riiiktigt tur får jag den till helgen men tror inte det då han beställde den idag... Men shit vad jag längtar!!
Påverkar en sänkning av hojjen vägegenskaperna mycket??
Hur mycket kan man sänka den utan tillbehör??
Vart hittar man ett Leo Vince Slipon billigast till den??
Som det ska köras i sommar!!!
 

danne65

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawa Z1000,Kawa kxf250
Blinkersrelä

Har sökt som en galning och solen skiner,har inte tid med att hojen inte funkar en solig dag som denna :D

Håller på att montera ledblinkers på min z1000 årsmodell 2003.
Alla skriver att det är bara att byta relä sen är det klart,men det relä som sitter där nu har 2st stift som sitter jävligt tight imot varann och biltemas har 3st stift som sitter som det brukar se ut på ett relä.
Biltemas relä passar inte på befintliga sockeln!!
Min tanke är att jag måste köpa en reläsockel och byta ut den befintliga sockeln mot en som passar biltemas relä,eller är jag helt ute och cyklar???
Tycker det är skumt för ingen har skrivit om att man är tvungen att byta ut reläsockeln.

Hoppas att någon orkar svara.

Mvh Daniel.
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
db killer

nån vänlig skäl som kan tipsa om vart jag kan få tag på db killers till mina arrow burkar?

mvh
 

Honda#1

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Linköping
Hoj
kawa z750
nån vänlig skäl som kan tipsa om vart jag kan få tag på db killers till mina arrow burkar?

mvh

har inte lelle´s det

Har en z750 06-a fundrar på att dreva om från 15-43 till 14-49/50 ? nått. Är det nån som gjort det och hur var skillnaden ?
 
Last edited:

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Har sökt som en galning och solen skiner,har inte tid med att hojen inte funkar en solig dag som denna :D

Håller på att montera ledblinkers på min z1000 årsmodell 2003.
Alla skriver att det är bara att byta relä sen är det klart,men det relä som sitter där nu har 2st stift som sitter jävligt tight imot varann och biltemas har 3st stift som sitter som det brukar se ut på ett relä.
Biltemas relä passar inte på befintliga sockeln!!
Min tanke är att jag måste köpa en reläsockel och byta ut den befintliga sockeln mot en som passar biltemas relä,eller är jag helt ute och cyklar???
Tycker det är skumt för ingen har skrivit om att man är tvungen att byta ut reläsockeln.

Hoppas att någon orkar svara.

Mvh Daniel.

är relät paj lr?? skall du byta relä för att dom blinkar för fort/sakta? om så fallet så köper du istället färdiga motstånd som du bara kopplar på som en förlängning av dina befintliga blinkerskablar, tror dom heter resistor lr nått sånt, funkar kalas å du slipper byta relä, om det nu inte var paj iafall=) lycka till
 

danne65

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawa Z1000,Kawa kxf250
är relät paj lr?? skall du byta relä för att dom blinkar för fort/sakta? om så fallet så köper du istället färdiga motstånd som du bara kopplar på som en förlängning av dina befintliga blinkerskablar, tror dom heter resistor lr nått sånt, funkar kalas å du slipper byta relä, om det nu inte var paj iafall=) lycka till

Det relä som sitter där är inte paj,men jag förutsätter att byter jag inte det mot ett lastoberoende eller vad det heter så kommer det att blinka för fort.
Jag vill helst bara byta relä,då det verkar smidigast.
Vet att man kan sätta motstånd istället,men många skriver att det ska funka med att byta relä.
Funkar inte detta,så får jag väl sätta dit till motstånd.

Hur har ni andra gjort som har en z1000 årsmodell 2003?
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Det relä som sitter där är inte paj,men jag förutsätter att byter jag inte det mot ett lastoberoende eller vad det heter så kommer det att blinka för fort.
Jag vill helst bara byta relä,då det verkar smidigast.
Vet att man kan sätta motstånd istället,men många skriver att det ska funka med att byta relä.
Funkar inte detta,så får jag väl sätta dit till motstånd.

Hur har ni andra gjort som har en z1000 årsmodell 2003?

jaja, men att koppla in ett par resistorer tar ca 30 sec och kostar 50-100 kr, kan det bli enklare?=) funkar gör det oxå, å skall man byta tillbaka till orginal så är det bara att koppla bort igen, no problems
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Så!!! Idag beställde jag en Z750 ABS Vit.... Underbart!!
Om jag har riiiktigt tur får jag den till helgen men tror inte det då han beställde den idag... Men shit vad jag längtar!!
Påverkar en sänkning av hojjen vägegenskaperna mycket??
Hur mycket kan man sänka den utan tillbehör??
Vart hittar man ett Leo Vince Slipon billigast till den??
Som det ska köras i sommar!!!


Najs grattis:D
sänkning, ingen aning, jag skulle inte få för mig att göra något sånt iaf^^

Leo vince, kolla johans mc MCWEB, eller ebay;)

Vilket leo vince är du ute efter?
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Najs grattis:D
sänkning, ingen aning, jag skulle inte få för mig att göra något sånt iaf^^

Leo vince, kolla johans mc MCWEB, eller ebay;)

Vilket leo vince är du ute efter?

Jag är jäkligt kort.. därför hade det varit skönt med sänkning...
Hittade ett LeoVince SBK Evolution 2, Slip-On, *GP-Style*
http://www.motorradteile-hamburg.de/
kostar 2500 inklusive frakt så får nog bli ett sånt =)
Hittar nog inte billigare i sverige...
står iofs att det passar 2007-2010 men vet inte ä'nnu om det passar på 2011

Edit: Ska man satsa på GP-Style eller GP-Pro??? pro verkar låta ÄNNU mer än GP-Style :D
 
Last edited:

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
Jag är jäkligt kort.. därför hade det varit skönt med sänkning...
Hittade ett LeoVince SBK Evolution 2, Slip-On, *GP-Style*
http://www.motorradteile-hamburg.de/
kostar 2500 inklusive frakt så får nog bli ett sånt =)
Hittar nog inte billigare i sverige...
står iofs att det passar 2007-2010 men vet inte ä'nnu om det passar på 2011

Edit: Ska man satsa på GP-Style eller GP-Pro??? pro verkar låta ÄNNU mer än GP-Style :D

Jag hade satsat på GP style, GP pro ser ut som en larv.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top