Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Du menar denna? http://www.evotech-performance.eu/i...1000-2007-9-tail-tidy-standard-indicator.html

Den har ingen reflex nedanför skylten? Måste man ha det?

yes reflex skall det till om du vill va helt på det gröna med lagens gubbar, själv köpte jag en ProTech från bikeshop, funkar fin fint, och har läst någonstans att en del besiktnings män godkänner om du sätter en reflex där skattemärket satt förut, vet dock inte om det är helt enligt lag=/
 
Tjena grabbar, kanske tjejer. Jag har ett litet problem som jag behöver dela med er. Jag har nyligen flyttat till Göteborg och min försäkringspremie höjdes med 350%. Detta är helt absurt och har därför tänkt "strypa" hojen. Som ni alla vet så är försäkringsbolag inte alltid så smarta och de kan inte räkna ut den nya premin eftersom jag inte har strypt hojen och besiktat den än. (Här kommer frågan)

Finns det någon som kör en Z750 som är strypt på pappert? Så jag kan kolla upp pris etc. Min är en 2009 men ett par år mellan ska nog inte vara några problem. Mest så jag vet om det är lönt att strypa den eller om jag ska vara tvungen att sälja min pärla.

Hör av er om ni kan hjälpa till!
 
Hade kontakt med flera olika bolag förra året då en strypt cbr 600 skulle försäkras. Dom jag pratade med brydde sig inte om den var strypt utan dom räknar på orginaleffekt. Vet inte om alla bolag har samma regler men det var det dom sa till mej i alla fall.
 
Tjena grabbar, kanske tjejer. Jag har ett litet problem som jag behöver dela med er. Jag har nyligen flyttat till Göteborg och min försäkringspremie höjdes med 350%. Detta är helt absurt och har därför tänkt "strypa" hojen. Som ni alla vet så är försäkringsbolag inte alltid så smarta och de kan inte räkna ut den nya premin eftersom jag inte har strypt hojen och besiktat den än. (Här kommer frågan)

Finns det någon som kör en Z750 som är strypt på pappert? Så jag kan kolla upp pris etc. Min är en 2009 men ett par år mellan ska nog inte vara några problem. Mest så jag vet om det är lönt att strypa den eller om jag ska vara tvungen att sälja min pärla.

Hör av er om ni kan hjälpa till!

Låter lättare att du adressändrar till nån håla ute på landet bara :brinnerup
 
Tjena grabbar, kanske tjejer. Jag har ett litet problem som jag behöver dela med er. Jag har nyligen flyttat till Göteborg och min försäkringspremie höjdes med 350%. Detta är helt absurt och har därför tänkt "strypa" hojen. Som ni alla vet så är försäkringsbolag inte alltid så smarta och de kan inte räkna ut den nya premin eftersom jag inte har strypt hojen och besiktat den än. (Här kommer frågan)

Finns det någon som kör en Z750 som är strypt på pappert? Så jag kan kolla upp pris etc. Min är en 2009 men ett par år mellan ska nog inte vara några problem. Mest så jag vet om det är lönt att strypa den eller om jag ska vara tvungen att sälja min pärla.

Hör av er om ni kan hjälpa till!

Tjena!

Perfekt ju, jag har en 25KW z750 2010 abs, skickar PM på reg:) hoppas det hjälper!


Vissa bolag räknar på original effekt, "bas försäkring" vissa har bara den.

Bilsport & mc vet jag garanterat har "mellan" mc försäkring! sen om det var länsförsäkringar tror jag kanske har något annat med, dom kollar upp effekten i alla fall och utgår väl antagligen från de..
 
Last edited:
Nytt ämne,

har någon när någon erfarenhet om att operera bort ett gasstopp mellan spjällhusen på en z750/z1000?

eller om någon har sett någon bild var exakt den sitter etc. eller om någon kan ta en bil på var den skulle kunna sitta, om det vore möjligt?

är ju dags att ta bort, tänkte att man kunde tjäna in dom 2000:- som verkstaden vill ha..
 
Last edited:
Beställde min Z1000 i slutet av juli 2010. När den levererades i början av augusti hade den blivit moddad redan från fabrik. D.v.s Z1000 2010 inköpt första halvan av 2010 kan behöva denna mod.


//Christian
 
man får ju pimpa den med lite färger:) blått eller rött hade varit najs! eller guld?

Lackera fälgarna i aprilias matt blå, de hade nog varit ruskigt läckert,
eller Guld som SC-projects demohoj, de va mitt mål när jag hade min :) tyvärr fick jag aldrig tummen ur....
 
Hmm, ifall ni inte visste..

frågade just om detta när jag o syrran var inne o beställde våra i mitten av augusti, det gällde som sagt bara de tidiga hojjarna och det var ingen allvarlig sak heller. en bromsslang som EVENTUELLT kunde slitas ned, det var alltså inte ens säkert att det skulle hända och man kunde tom ordna det själv utan att lämna in hojen.
 
service intervaller Z1000

hallå,nån som kan komma med info om vad det är för service intervaller på en z1000? jag har kollat serviceboken men kan inte hitta nån info om det i den...

mvh
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top