Kawasaki Z750/Z1000-tråden

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Du menar denna? http://www.evotech-performance.eu/i...1000-2007-9-tail-tidy-standard-indicator.html

Den har ingen reflex nedanför skylten? Måste man ha det?

yes reflex skall det till om du vill va helt på det gröna med lagens gubbar, själv köpte jag en ProTech från bikeshop, funkar fin fint, och har läst någonstans att en del besiktnings män godkänner om du sätter en reflex där skattemärket satt förut, vet dock inte om det är helt enligt lag=/
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Tjena grabbar, kanske tjejer. Jag har ett litet problem som jag behöver dela med er. Jag har nyligen flyttat till Göteborg och min försäkringspremie höjdes med 350%. Detta är helt absurt och har därför tänkt "strypa" hojen. Som ni alla vet så är försäkringsbolag inte alltid så smarta och de kan inte räkna ut den nya premin eftersom jag inte har strypt hojen och besiktat den än. (Här kommer frågan)

Finns det någon som kör en Z750 som är strypt på pappert? Så jag kan kolla upp pris etc. Min är en 2009 men ett par år mellan ska nog inte vara några problem. Mest så jag vet om det är lönt att strypa den eller om jag ska vara tvungen att sälja min pärla.

Hör av er om ni kan hjälpa till!
 

Tony Z1000

Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Z 1000 -08
Hade kontakt med flera olika bolag förra året då en strypt cbr 600 skulle försäkras. Dom jag pratade med brydde sig inte om den var strypt utan dom räknar på orginaleffekt. Vet inte om alla bolag har samma regler men det var det dom sa till mej i alla fall.
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Tjena grabbar, kanske tjejer. Jag har ett litet problem som jag behöver dela med er. Jag har nyligen flyttat till Göteborg och min försäkringspremie höjdes med 350%. Detta är helt absurt och har därför tänkt "strypa" hojen. Som ni alla vet så är försäkringsbolag inte alltid så smarta och de kan inte räkna ut den nya premin eftersom jag inte har strypt hojen och besiktat den än. (Här kommer frågan)

Finns det någon som kör en Z750 som är strypt på pappert? Så jag kan kolla upp pris etc. Min är en 2009 men ett par år mellan ska nog inte vara några problem. Mest så jag vet om det är lönt att strypa den eller om jag ska vara tvungen att sälja min pärla.

Hör av er om ni kan hjälpa till!

Låter lättare att du adressändrar till nån håla ute på landet bara :brinnerup
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Tjena grabbar, kanske tjejer. Jag har ett litet problem som jag behöver dela med er. Jag har nyligen flyttat till Göteborg och min försäkringspremie höjdes med 350%. Detta är helt absurt och har därför tänkt "strypa" hojen. Som ni alla vet så är försäkringsbolag inte alltid så smarta och de kan inte räkna ut den nya premin eftersom jag inte har strypt hojen och besiktat den än. (Här kommer frågan)

Finns det någon som kör en Z750 som är strypt på pappert? Så jag kan kolla upp pris etc. Min är en 2009 men ett par år mellan ska nog inte vara några problem. Mest så jag vet om det är lönt att strypa den eller om jag ska vara tvungen att sälja min pärla.

Hör av er om ni kan hjälpa till!

Tjena!

Perfekt ju, jag har en 25KW z750 2010 abs, skickar PM på reg:) hoppas det hjälper!


Vissa bolag räknar på original effekt, "bas försäkring" vissa har bara den.

Bilsport & mc vet jag garanterat har "mellan" mc försäkring! sen om det var länsförsäkringar tror jag kanske har något annat med, dom kollar upp effekten i alla fall och utgår väl antagligen från de..
 
Last edited:

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Nytt ämne,

har någon när någon erfarenhet om att operera bort ett gasstopp mellan spjällhusen på en z750/z1000?

eller om någon har sett någon bild var exakt den sitter etc. eller om någon kan ta en bil på var den skulle kunna sitta, om det vore möjligt?

är ju dags att ta bort, tänkte att man kunde tjäna in dom 2000:- som verkstaden vill ha..
 
Last edited:

Noving

Hej va det går!
Gick med
27 Nov 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki Z1000 -10
Beställde min Z1000 i slutet av juli 2010. När den levererades i början av augusti hade den blivit moddad redan från fabrik. D.v.s Z1000 2010 inköpt första halvan av 2010 kan behöva denna mod.


//Christian
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
man får ju pimpa den med lite färger:) blått eller rött hade varit najs! eller guld?

Lackera fälgarna i aprilias matt blå, de hade nog varit ruskigt läckert,
eller Guld som SC-projects demohoj, de va mitt mål när jag hade min :) tyvärr fick jag aldrig tummen ur....
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Hmm, ifall ni inte visste..

frågade just om detta när jag o syrran var inne o beställde våra i mitten av augusti, det gällde som sagt bara de tidiga hojjarna och det var ingen allvarlig sak heller. en bromsslang som EVENTUELLT kunde slitas ned, det var alltså inte ens säkert att det skulle hända och man kunde tom ordna det själv utan att lämna in hojen.
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
service intervaller Z1000

hallå,nån som kan komma med info om vad det är för service intervaller på en z1000? jag har kollat serviceboken men kan inte hitta nån info om det i den...

mvh
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top